  • 1. Data: 2018-07-12 07:15:33
    Temat: Jakie napiecie akumulatora ?
    Od: karol <k...@g...com>

    witam
    kupiłem ok 4 miesiecy temu akumulator centry(nowy) wczoraj samochod nie
    chcial mi zapalic (po 2 dniowym postoju), akumulator rozładowany,
    naładowałem i dziś rano sprawdzałem vagiem i w stanie spoczynku ma ok
    12v, jak odpale skacze od ok 13.8-14, czy to sa dobre wyniki ?
    dlaczego akumulator mogl sie rozladowac ? raczej nic nie bylo wlaczone
    typu swiatelka, radio itd
    ps. samochod jezdzony zazwczaj na krotkich odcinkach do paru km po miescie

  • 2. Data: 2018-07-12 09:03:01
    Temat: Re: Jakie napiecie akumulatora ?
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-07-12 o 07:15, karol pisze:
> [...]
    > typu swiatelka, radio itd
    > ps. samochod jezdzony zazwczaj na krotkich odcinkach do paru km po miescie

    Weź multimetr a nie vagiem.
    Do tego zmierz prąd spoczynkowy jak po uśpieniu wszystkich systemów
    będzie powyżej 100mA to coś go tam je.

    Lewis

  • 3. Data: 2018-07-12 10:26:02
    Od: karol <k...@g...com>

    byłem tam gdzie kupiłem akumulator, pokazuje 12,6 - powiedzieli ze dobrze
    sprawdzali ładowanie alternatora i skacze, jak wlaczam dmuchawe itd to
    spada do ok 13 i mowił zeby wymienic regulator napiecia - dobrze gada ?:)

  • 4. Data: 2018-07-12 10:26:22
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "karol" <k...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > typu swiatelka, radio itd
    > ps. samochod jezdzony zazwczaj na krotkich odcinkach do paru km po miescie

    ładowanie wygląda ok, pytanie czy przy włączonych światłach, dmuchawie itp
    sprawdź też napięcie na aku po kilku godzinach np po nocy PRZED
    uruchomieniem samochodu (przy sprawnym i naładowanym aku powinno być powyżej
    12,5V)

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 5. Data: 2018-07-12 10:39:14
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-07-12 o 10:26, karol pisze:
    > byłem tam gdzie kupiłem akumulator, pokazuje 12,6 - powiedzieli ze dobrze
    > sprawdzali ładowanie alternatora i skacze, jak wlaczam dmuchawe itd to
    > spada do ok 13 i mowił zeby wymienic regulator napiecia - dobrze gada ?:)

    Zależy gdzie przyłożyli przyrząd do pomiaru. Do sprawdzenia działania
    alternatora, przyrząd przykłada się do końcówki (wyjścia) z alternatora
    i do jego masy. Pomiar napięcia na akumulatorze często jest błędny.

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 6. Data: 2018-07-12 12:08:29
    Od: karol <k...@g...com>

    nie wiem czy przeczytałes moj drugi watek

  • 7. Data: 2018-07-12 15:20:30
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 12-07-2018 o 12:08, karol pisze:
> [...]
    > sprawdzali ładowanie alternatora i skacze, jak wlaczam dmuchawe itd to
    > spada do ok 13 i mowił zeby wymienic regulator napiecia - dobrze gada ?:)

    Dobrze gada. Coś zjada Ci prąd w samochodzie, a dodatkowo alternator
    słabo ładuje. Może to być wina uszkodzenia w regulatorze napięcia, ale
    niekoniecznie. Konieczna diagnoza u elektryka samochodowego.

    yabba

  • 8. Data: 2018-07-12 15:50:27
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "yabba" <g...@g...com> napisał w wiadomości

    > Dobrze gada. Coś zjada Ci prąd w samochodzie, a dodatkowo alternator słabo
    > ładuje. Może to być wina uszkodzenia w regulatorze napięcia, ale
    > niekoniecznie. Konieczna diagnoza u elektryka samochodowego.

    trzeba by zmierzyć napięcie bezpośrednio na akumulatorze, możliwe że
    poprostu styki brudne

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 9. Data: 2018-07-12 18:21:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >alternatora, przyrząd przykłada się do końcówki (wyjścia) z
    >alternatora i do jego masy. Pomiar napięcia na akumulatorze często

    Bywa.
    Ale to akumulator jest czuly na napiecie, alternator mniej :-)

    W sensie takim, ze samochodowi niewielka roznica 12 czy 15V, a dla
    akumulatora juz wielka :-)

    No i nie zawsze masz te koncowke alternatora dostepną, bo jakies
    gniazdo jest ...

    J.

  • 10. Data: 2018-07-12 18:27:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "karol" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >naładowałem i dziś rano sprawdzałem vagiem i w stanie spoczynku ma ok
    >12v, jak odpale skacze od ok 13.8-14, czy to sa dobre wyniki ?

    te ~14 bardzo dobre.
    Ale jak silnik wylaczysz ... bardzo szybko napiecie na aku spradnie do
    ok 13.2V, dlugo powinno spadac do 12.5V,
    12.0 ... ciut za malo po paru godzinach postoju.

    Ale jak sie jakies lampki wlacza, alarm cos bierze, centralny zamek
    ... to moze i w normie.

    >dlaczego akumulator mogl sie rozladowac ? raczej nic nie bylo
    >wlaczone typu swiatelka, radio itd

    moglo cos byc wlaczone, mogl alternator sie zapsuc, a przy sprawdzeniu
    naprawic.

    >ps. samochod jezdzony zazwczaj na krotkich odcinkach do paru km po
    >miescie

    Tez nie pomaga.
    Podlacz sobie na dluzej i sprawdz w czasie jazdy.
    Jak jest powyzej 13.0V, to jest niezle - cos tam akumulator jest
    ladowany.

    J.