  • Data: 2018-07-19 01:31:44
    Temat: Re: Jakie napiecie akumulatora ?
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Lzesz jak stara pomarszczona indianka

    > Akumulatory VRLA powinny być używane wyłącznie z regulowanymi
    > urządzeniami do ładowania stałym
    > napięciem i prądem ograniczonym do 10%

    Jeszcze raz. Jak chcesz ograniczać prąd do 10% znamionowej pojemności
    akumulatora w czasie jego ładowania, skoro masz stałe napięcie np:30V na
    prostowniku a akumulatory o różnej pojemności? Można, owszem...stosując
    (prostacko) zwykłą żarówkę o określonej mocy lub zespół żarówek które
    mają zmienną rezystancję w zależności od rozżarzenia włókna (czyli
    przepływu prądu) i można je dobierać w zależności jaki prąd ma być
    stabilizowany. Tak osiągniesz stabilizację prądową ale polecam jakiś
    timer, który Ci to wyłączy po 10 godzinach :)
    Oszczędzisz kilka stówek na smart ładowarce ale będziesz miał naładowany
    akumulator w ciągu 10 godzin a nie w ciągu 10 dni i ten akumulator
    ciągle będzie sprawny :)
    Możesz też użyć wyłącznika/włącznika/przerywacza który w innym wątku
    proponowałeś. Nie neguję. Co prawda nie wiem do końca czy on robi
    częściowe zwarcie obwodu, powodując spadek napięcia czy przerwę. Sądząc
    z tego że się grzeje do ok 50C to raczej prawie zwarcie ale to
    nieistotne, Najważniejsze że akumulator nie dostaje stałego prądu a
    popychasz go impulsami. Co prawda to po pewnym czasie zacznie gazować
    ale to mniej szkodliwe niż ładowanie 10% prądem pojemności znamionowej
    (nalepka) powyżej 10 godzin :)
    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?