eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaJakie napięcie zasilania silnika trójfazowego w.... Kolumbii ? › Re: Jakie napięcie zasilania silnika trójfazowego w.... Kolumbii ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neost
    rada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <5446c402$0$12626$65785112@news.neostrada.pl>
    <5446dd3b$0$12621$65785112@news.neostrada.pl>
    <5447394a$0$18083$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Jakie napięcie zasilania silnika trójfazowego w.... Kolumbii ?
    Date: Thu, 23 Oct 2014 23:08:23 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    X-Antivirus: avast! (VPS 141023-2, 2014-10-23), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 39
    Message-ID: <54496e4c$0$11136$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.25.250.63
    X-Trace: 1414098508 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 11136 83.25.250.63:4413
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:672991
    [ ukryj nagłówki ]

    J.F. wrote:
    > Użytkownik "Marek Dzwonnik" napisał w wiadomości
    > www.hyvac.com/tech_support/electrical_sources_worldw
    ide.pdf
    > http://www.electrical-installation.org/enwiki/Low-vo
    ltage_consumers
    >
    >> Kolumbia:
    >> * 3~: 240V w układzie delta z odczepem w połowie jednego
    >> uzwojenia,
    >> uziemionym i wyprowadzonym jako czwarty przewód neutralny czy też
    >> raczej "półfazowy"
    >> * 1~: 120V
    >> Jednofazowe 120V uzyskuje się pomiędzy przewodem neutralnym a
    >> jednym
    >> z najbliższych węzłów delty
    >> * Jednofazowe 240V uzyskuje się przez zsumowanie dwóch 120V w
    >> przeciwfazie (symetrycznie wzgl. gleby)
    >
    >> Czy to by zatem oznaczało, że nasz rodzimy silnik trójfazowy
    >> 230V(tr)/400V(gw) połączony w trójkąt i pogoniony z 240V/60Hz ma
    >> szansę zachowywać się całkiem poparawnie?
    >
    > No nie, bo u nas miedzyfazowe to 400V, a u nich 240.
    >
    >> Jeśli na 60Hz to z V/f=const wychodziłoby, że pracowałby z nieco
    >> zaniżonym napięciem zasilania i zwiększonym poślizgiem. Ale z
    >> jednocześnie miękkim obciążeniem (o ch-ce pompa/wentylator) więc
    >> nie
    >> powinien utykać.
    >
    > Ogolnie krecil sie bedzie, moze szybciej (bo wieksza f), moze
    > wolniej - bo napiecie i moc mniejsze.

    na bank będzie się kręcił szybciej bo silniki najczęściej się kręcą z
    prędkością fazową minus poślizg, zaniżone napięcie zmniejszy moc
    maksymalną i zwiększy możliwość przeciągnięcia ( wtedy silnik zwalnia
    zamiast przyśpieszać)

    jeffrey

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: