eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaJakiego darmowego programu do rysunku technicznego używacie? › Re: Jakiego darmowego programu do rysunku technicznego używacie?
  • Data: 2017-05-17 12:52:35
    Temat: Re: Jakiego darmowego programu do rysunku technicznego używacie?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-05-17 o 11:37, s...@g...com pisze:

    > Nie brnij w dziwne zakątki.
    Właśnie po to pytam aby nie brnąć.
    A KiCada na pewno muszę oswoić do PCB. Jakby z niego dało się też robić
    rysunki dla mechaników to może mi to wystarczy.
    Ten rysunek co potrzebowałem mógłbym wydrukować z Protela na pdf, gdyby
    nie to, że pod Protelem pracowałem w okrągłych milsach, a wymiarowanie w
    mm z 4 miejscami po przecinku wygląda odstraszająco.
    W KiCadzie planuję pracować w okrągłych mm :)

    > http://librecad.org/cms/home/features.html
    > Librecad będzie dla ciebie chyba najmniej problematyczny.

    Stan na dziś:
    Jedna osoba poleciła abym rozpoczął od DraftSight, LibreCad, FreeCad.
    Poza tym:
    Dwie osoby polecają DraftSight.
    Jedna osoba poleca Librecad.
    Jedna osoba (na p.s.i) poleca FreeCad.

    > inkscape niestety nie ma wymiarowania, choc sie nadaje do robienia projektów dla
    cnc (bo geometrie mozna tworzyc w jednostkach miary np. mm)

    Inkscape'a tak, czy siak planuję choć trochę oswoić (jak czas pozwoli).

    > Zaznajom sie z librecadem i będzie dobrze. on wspiera wymiarowanie, eksportuje do
    dxf, daje sie drukowac itp...

    Dzięki.
    Zapewne (w wolnej chwili, czyli na razie nie) rzucę okiem na te trzy
    programy. Choć to jest chyba marnowanie czasu bo pewnie każdy jest dla
    mnie aż nadto dobry.
    P.G.