  • 1. Data: 2014-03-02 17:39:33
    Temat: Jakiej marki kupic akumulatory żelowe do UPS?
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    Ceny są rózne, marek masa. Wiadomo że cena niska moze wzbudzic watpliwosci.

    CSB drogie ale dobre. HRL (wydluzona zywotnosc) sluzyl prawie jak w nocie
    katalogowej. Ale 100zl sztuka (12/9Ah), sa tez marki kogutek po 65zl z taka
    sama szacowana zywotnoscia (dla 25C).

    Kupuje tego wiecej wiec jakas oszczednosc by byla. Ktos robil testy i moze sie
    podzielic informacjami?

    Bedzie to siedziec w srednio obciazonym UPS.

    dzieki

  • 2. Data: 2014-03-02 17:47:47
    Temat: Re: Jakiej marki kupic akumulatory żelowe do UPS?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-03-02 17:39, forestdumb pisze:
> [...]
    > 65zl z taka sama szacowana zywotnoscia (dla 25C).
    >
    > Kupuje tego wiecej wiec jakas oszczednosc by byla. Ktos robil testy i

    Kupuj CSB zwykłe i będzie optymalne.
    Z mojej praktyki kupno oryginalnych APC RBC7 było wyrzuceniem pieniędzy
    w błoto, padły 3 komplety po 1,5 roku w identyczny sposób w 3 różnych
    UPS'ach APC Smart 1500 (wymienione w tym samym okresie). Natomiast pod
    nalepką APC RBC2 znalazłem "Kung Long Batteries WP7.2-12 made in Vietnam".

    Wnioski wyciągaj sam.

    Pozdro

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2014-03-02 17:54:49
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    > Kupuj CSB zwykłe i będzie optymalne.

    te niby APC pakowal oryginalnie ale widze ze ksiegowy sie zmienil ;)

> [...]
    > UPS'ach APC Smart 1500 (wymienione w tym samym okresie). Natomiast pod
    > nalepką APC RBC2 znalazłem "Kung Long Batteries WP7.2-12 made in

    Temperatura w UPS (smart podaje te informacje via rs czy usb)?
    Z 45C musiales miec, to chyba przewidalny czas zycia?
    Gdzie jest czujnik temp w tych smartach - w przedziale elektroniki i trafo czy
    nad AKU?

    > Wnioski wyciągaj sam.

    CSB tez zyja krotko jak jest cieplo, wnioski na podstwie PDF :)
    HRL zyl 6lat ale mial chlodno (sprzet byl w piwnicy). W sumie chlodno nie wiem,
    ten UPS sam z siebie podgrzewa te akumulatory.

  • 4. Data: 2014-03-02 20:08:59
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-03-02 17:54, forestdumb pisze:

> [...]
    > Z 45C musiales miec, to chyba przewidalny czas zycia?
    > Gdzie jest czujnik temp w tych smartach - w przedziale elektroniki i

    Nie wiem, nie interesowało mnie to. Wymieniłem oryginalne aku z 2006/7
    roku na nowe po prostu bo się skończyły.
    UPS wraz z komputerem w klimatyzowanej szafie Rittala (osobne szafy dla
    każdego).
    W nowych rozszczelniły się w każdym z ogniw (czyli 6 sztuk akumulatorów)
    ujemne klemy zalane czymśtamczarnym. W wyniku tego zżarło śruby mocujące
    przewody/bezpiecznik pomiędzy ogniwami - jak plastelina się zrobiły.
    Niestety najpierw zamówiłem nowe pakiety APC RBC7 za ponad 4 stówki
    jeden a dopiero potem przy wymianie odkryłem co się stało i zacząłem
    analizować daty ostatnich wymian aku w sprzętach.
    Szkoda że zdjęć nie zrobiłem tylko do utylizacji wywaliłem żeby guanem
    ktoś się jeszcze nie poparzył czy co innego.

    Nowe będę kontrolował co pół roku i ewentualne udokumentuję jak się tak
    samo wysypią.

    Pozdro.

  • 5. Data: 2014-03-02 21:22:06
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On 03/02/2014 05:39 PM, forestdumb wrote:
    > Ceny są rózne, marek masa. Wiadomo że cena niska moze wzbudzic watpliwosci.
    > Kupuje tego wiecej wiec jakas oszczednosc by byla. Ktos robil testy i
    > moze sie podzielic informacjami?

    Używam od wielu lat co popadnie, głównie tańszych.
    Jeżeli UPS jest obciążony do ok. 20%, to większej różnicy nie ma. Przy
    większych prądach tanie akumulatory (zwłaszcza z napisami ROHS :-) )
    wyraźnie się męczą i nie dają tyle prądu ile trzeba (odbija się na
    czasie podtrzymania).
    A najważniejsza jest temperatura. W domu zajeżdżam akumulatory w ok. 2
    lata niezależnie od marki (temp. wewnętrzna ups-a 50C). Ostatnio
    zainwestowałem w wentylator owiewający ups-a i temperatura spadła o 10C,
    więc jeżeli nie trzymasz sprzętu w klimatyzowanej serwerowni, to warto
    wydać te kilka złotych na wiatrak lub przemyśleć miejsce w którym ten
    ups będzie stał.

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

  • 6. Data: 2014-03-03 10:57:24
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "forestdumb" <...@...z> napisał w wiadomości
> [...]
    > sie podzielic informacjami?
    >
    > Bedzie to siedziec w srednio obciazonym UPS.

    W centralach alarmowych i tych od kontroli dostępu akumulatory Yuasa i
    Panasonic potrafią wytrzymać 10 lat. Kilka takich wymieniłem.
    Reszta marek wytrzymuje do 5 lat.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 7. Data: 2014-03-03 11:53:01
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Marek Wodzinski napisał:
    > Przy większych prądach tanie akumulatory (zwłaszcza z napisami ROHS :-)
    > ) wyraźnie się męczą i nie dają tyle prądu ile trzeba (odbija się na
    > czasie podtrzymania).

    Tak swoją drogą, Marku, ciekawe jakie wymagania stawia dyrektywa RoHS
    akumulatorom ołowiowym? Bo przecież nie bezołowiowość - nowe wymagania
    na wielkość napisu o konieczności zdania zużytego do utylizacji czy jak?

    --
    Darek

  • 8. Data: 2014-03-03 15:10:49
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "forestdumb" <...@...z> napisał w wiadomości
    > Ceny są rózne, marek masa. Wiadomo że cena niska moze wzbudzic
    > watpliwosci.

    Europower EP, EV. Tych przez firme przechodzi setki, dobra "prądowa"
    bateria. Równie dobre to Yuasa, Panasonic, Kobe ale będą droższe. Inne marki
    są nie warte zakupu bo nie wytrzmują dużych prądów rozładowania.
    Zobacz ile waży EP i tyle ma ważyć dobra "7" czy "9".
    Napięcie buforowe ustaw na 13,65 dla 20 stopni -3mV na cele na stopień C od
    20. To bardzo istotne.

    Łukasz

  • 9. Data: 2014-03-03 15:13:11
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Irokez" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    > UPS'ach APC Smart 1500 (wymienione w tym samym okresie). Natomiast pod
    > nalepką APC RBC2 znalazłem "Kung Long Batteries WP7.2-12 made in Vietnam".

    Bo firma ma mieć duże zyski a klient wymieniać części eksploatacyjne.
    W APC napięcie buforowe jest zwykle za duże.

    Łukasz

  • 10. Data: 2014-03-03 16:39:02
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    Ukaniu wrote:
    > Użytkownik "forestdumb" <...@...z> napisał w wiadomości
    >
    > Europower EP, EV. Tych przez firme przechodzi setki, dobra "prądowa"
    > bateria. Równie dobre to Yuasa, Panasonic, Kobe ale będą droższe.

    CSB chyba tez sa dobre, przynajmniej sa wyraznie drozsze na allego i jak
    napisalem model long life faktycznie 6lat pociagnal... patrze tylko na to co
    jest na allegro.

    Faktycznie hmm korekty temperaturowej pewnie "smart" nie robi a niby smart...

    27,3V na pakiecie, mierze tanim mierniczkiem i jest 27,6-7V. Temperatura 32C.

    Powinno wiec byc 12*3mV= 36mV mniej czyli 27,26V na pakiecie.

    Aby zmniejszyć napięcie buforowe (jeszcze zmierze lepszym miernikiem) muszę
    zbić o te powiedzmy 0,4V - rzezba przez hyperterminal czy jakis PR na płytce?