eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaJakiś sprytny sposób na liczenie dlugosci stalowego drutu... › Re: Jakiś sprytny sposób na liczenie dlugosci stalowego drutu...
    From: "qlphon" <q...@p...fm>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jakiś sprytny sposób na liczenie dlugosci stalowego drutu...
    Date: Fri, 30 Nov 2012 15:05:11 +0100

    > odległość miedzy znacznikami to nie metoda,
    > ale jakby mierzyć po prostu czas między impulsem zapisującym
    > a odczytanym kawałek dalej, to mamy dokładną prędkość pręta....

    > Gdyby drut przesuwał się z prędkością światła,
    > po uwzględnieniu relatywizmu, ugięcia przestrzeni i splątania kwantowego
    > może by coś dało się zrobić.

    na początku nie mogłem zrozumieć o Ci chodzi...
    ale jak zrozumiałem, byłem pod wrażeniem... ;-)

    nie mniej jednak, mi nie chodziło to, że by odczytywać "sygnał magnetyczny"
    przesłany po pręcie
    tylko zmierzyć, jak szybko dotrze ślad magnetyczny "zapisany w pręcie" od
    głowicy zapisującej do odczytującej...

    nie wiem, czy stal na to pozwala, ale jakby wprowadzić jeszcze jakąś
    informację do tego śladu (np. numer kolejny, albo znacznik czasowy)
    to otrzymalibyśmy bardzo sympatyczne narzędzie pomiarowe...