  • Data: 2019-04-19 21:11:42
    Temat: Re: Jest tu ktoś jeszcze ze Starej Gwardii...???
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-04-19 o 06:43, Robert Bylinowicz pisze:

    > No proszę. To ja mam pytanie... co tam się stało pod koniec, że tak
    > pięknie i szybko śmigał internet na modemie? Po przepięciu na cyfrę nie
    > było czasem tak dobrze, jak na tym Strowgerze. I jakość połączeń na
    > zewnątrz poszła bardzo mocno w górę...
    >
    > Wcześniej to był dramat. Nie wiem co tam było podpięte na świat.

    Ponad 15 lat minęło, a przy likwidacji/przeróbce kilku obiektów miałem
    okazję uczestniczyć, to raz, że się człowiekowi myli, a dwa zapomina.
    Ale kojarzy mi się, że w Torzymiu były łącza po TCKu lub nawet jakieś
    analogowe, dopiero pod koniec funkcjonowania Strowgera i głównie pod
    transmisję dla Fastlinka Siemensa przełączono to na HDSL-e. Już samo to
    powinno wpływać lepiej na działanie internetu.
    Poza tym tam był tam okres przejściowy, że oba urządzenia funkcjonowały
    równolegle; Strowger oraz Fastlink i abonentów przerzucano grupami aż do
    wygaszenie tego pierwszego.
    Co mi się jeszcze przypomina, to w samym Torzymiu i okolicy musiało też
    funkcjonować RSŁA, bo takie urządzenia tam zastaliśmy, jednak były już
    odłączone od centrali i zasilania.