  • 51. Data: 2012-11-22 22:49:51
    Temat: Re: Jestem przeciw !
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2012-11-22 22:33, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Nie musza się przepychać między ruchem tranzytowym.

    Taa. Wystarczy w miastach popatrzeć na blachy - w DC tego tranzytu to
    może globalnie koło 10% (poza szczytem, bo w szczycie to pojedyncze
    procenty na zamiejscowych blachach).

    "Gdyby nie słupek,
    gdyby nie poprzeczka,
    Gdyby się nie przewrócił
    (...)
    Gdyby matka miała chuja to by była ojcem.":)

    Polak jak widać zawsze znajdzie jakieś gdyby, żeby tylko uzasadnić jaki
    to on byłby wspaniały... gdyby. Gdybyśmy mieli niemieckie autostrady, to
    nie byłoby problemów z wyjściem z grupy. Zobacz na Niemców - mają
    autostrady i są piłkarską potęgą - nawet Polacy jak tam pojadą i zobaczą
    autbanę to od razu zaczynają z sensem kopać;)

    Shrek

  • 52. Data: 2012-11-23 09:18:48
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-11-22 17:02, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > Wpuść ich na 10 lat na nasze drogi i sprawdź ilu z nich zachowa te
    > przyzwyczajenia.

    Też tak sądzę nieomal :)
    Jakiś czas temu pisałem, że w Niemczech nie mam najmniejszego problemu z
    jazda 50-55 km/h po mieście. Dzieje się tak z prostej przyczyny -
    wszyscy (prawie) tak tam jeżdżą - nie ma ciągłego wyprzedzania, przez co
    jadąc ma się zawsze tą samą pozycję w "kolejce". U nas od razu zaczynają
    się przepychanki i jadąc w zgodzie z ograniczeniami na każdych światłach
    jesteśmy o kilka samochodów dalej od celu.
    Wydaje mi się, że nie 10 lat, a kilka miesięcy wystarczy by większość
    Niemców u nas dopasowała się do naszego drogowego horroru.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 53. Data: 2012-11-23 09:21:01
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-11-22 18:20, *Artur Maśląg* napisał, a mnie coś podkusiło,
    żeby odpisać:
    > po jaką cholerę
    > grzać bez opamiętania do następnych świateł (skoro i tak trzeba stać),

    Po to, żeby na któreś z kolei załapać się na zielonym w przeciwieństwie
    do tego co się go wyprzedziło, który już na czerwonym stanie.

  • 54. Data: 2012-11-23 16:24:50
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:k8nbsb$32v$...@m...internetia.pl...
> [...]
    > przepychanki i jadąc w zgodzie z ograniczeniami na każdych światłach
    > jesteśmy o kilka samochodów dalej od celu.

    Dokładnie tak.
    Do dziś pamiętam, jak wyjeżdżając spod Bramy Brandeburskiej na zielonej fali
    dojechałem prawie do rogatek Berlina.
    Jechałem koło 50, tak jak wszyscy, a czas przejazd był nieporównywalny z
    jakimkolwiek polskim miastem, nawet gdyby jechać w nim miejscami 90 tak jak
    wszyscy.

    To samo na krajówkach - wszyscy 100 i kilometry uciekają pięknie bez
    wyprzedzania maruderów.

    > Wydaje mi się, że nie 10 lat, a kilka miesięcy wystarczy by większość
    > Niemców u nas dopasowała się do naszego drogowego horroru.

    Ano.

  • 55. Data: 2012-11-23 19:44:53
    Od: Jan45 <j...@w...pl>

    W dniu 2012-11-22 20:13, Shrek pisze:
    > (...)
    >
    > Raz na tysiąc. I co z tego?

    A raz na drugi tysiąc nie wytrzymuje nerwowo i wchodzi
    pod koła. Pamiętam brzydką bardzo zimę, kiedy na ulicy
    była breja śnieżna taka, że kierowcy bali się stanąć
    pod górkę, żeby nie zostać tu dłużej z powodu poślizgu.
    I jechali w szczycie popołudniowym Jaśkową Doliną
    w Gdańsku do siebie, do domków swoich. A na chodniku
    stali przechodnie i czekali. Aż jedna zdeterminowana
    zamknęła oczy i weszła na przejście, czyli na jezdnię.
    Bo już za długo to trwało, zwłaszcza że mokry śnieg
    dalej padał.

    No i musieliśmy wszyscy jadący pod górkę stanąć i już.
    Aż przyjechało pogotowie i zabrało przechodniczkę
    ze złamaną nogą...

    Warto się jakoś wzajemnie tolerować jednak.
    I nie utrudniać sobie życia nawzajem. Tylko zmiana
    nastawienia na pozytywne, i to z wzajemnością,
    może sprawić, że takie niewydarzone koncepcje
    (jak te od pani poseł) od razu trafią do śmietnika.

    Jan

  • 56. Data: 2012-11-23 19:58:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2012-11-23 19:44, Jan45 wrote:
> [...]
    > nastawienia na pozytywne, i to z wzajemnością,
    > może sprawić, że takie niewydarzone koncepcje
    > (jak te od pani poseł) od razu trafią do śmietnika.

    I w pełni zgoda. Ale kultura kulturą, a przepisy przepisami i nalezy
    jednak te dwie rzeczy zdecydowanie odzielić. Można być skończonym chujem
    zgodnie z przepisami, można też być uprzejmym mając generalnie mówiąc
    lekkie podejście do regulacji prawnych.

    Kultura to jedno, a przepisy to drugie. Za brak kultury nie ma sankcji.

    Shrek.

  • 57. Data: 2012-11-23 20:03:26
    Od: nazgul <x...@w...pl>

> [...]
    > autostrady i są piłkarską potęgą - nawet Polacy jak tam pojadą i zobaczą
    > autbanę to od razu zaczynają z sensem kopać;)

    ale szwedzkie przepuszczanie pieszego w polskich miastach na
    3000000000000% musi coś poprawić!

  • 58. Data: 2012-11-23 20:13:43
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-11-22 22:49, Shrek pisze:
    > On 2012-11-22 22:33, RoMan Mandziejewicz wrote:
    (...)

> [...]
    > autostrady i są piłkarską potęgą - nawet Polacy jak tam pojadą i zobaczą
    > autbanę to od razu zaczynają z sensem kopać;)

    Może nie tyle Polak, co taki, co ma innych w d* i wie, że go raczej nie
    złapią. Wiesz, nie chce mi się iść do rejestratora wyciągnąć karty, ale
    dziś miałem typowy przykład "tranzytowca". Najpierw na mnie wymusił na
    rondzie (DC - któreś z rond na Płaskowickiej w kierunku Puławska,
    miałem walić?), a następnie na Puławskiej, na przejściu dla pieszych
    przed kościołem w Pyrach (to dla mnie zawsze będą Pyry, a nie Ursynów)
    przejechał sobie na czerwonym (widząc dwójkę dzieciaków) i nawet odbił
    częściowo na lewy pas, by ich nie przejechać, jak wyjdą na swoim
    zielonym. Wiesz, to tylko materiał w rękę i wybrać się na Waliców.

  • 59. Data: 2012-11-23 20:32:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Nov 2012, szufla wrote:

    > Sugerujesz, ze Polacy wyrzucaja smieci do smietnika ?:)

    Trudne pytanie :)
    Czy to ma nasuwać coś z koncepcją Prawdziwego Polaka (R)?
    - może nie wszyscy się łapią? ;)
    (a kary za niedopełnienie selekcji odpadów i tak dostaniemy,
    rząd, gminy i ludność zgodnie nie popuszczą, śmiecić trza
    i już :>)

    pzdr, Gotfryd

  • 60. Data: 2012-11-24 10:26:01
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 22-11-2012 10:37, marsel pisze:
    > Kilka razy w tygodniu jestem w Niemczech, i fakt dają radę.
    > Ale tam ilość przejść dla pieszych maleje wraz ze zwiększeniem
    > intensywności ruchu pojazdów, a jeżeli przejścia już są to praktycznie
    > tylko z sygnalizacją świetlną, często są też kładki lub przejścia
    > podziemne. Za to na bocznych uliczkach o mniejszym natężeniu to piesi

    Zaraz ci PMSowi spece odpiszą, że kładki i przejścia podziemne dla
    pieszych to zło.

    --
    pozdr.