-
Data: 2018-07-18 12:50:09
Temat: Re: Kacik majsterkowicza - prostownik
Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2018-07-18 o 11:03, J.F. pisze:
>>>>> To za wyskie napiecie powoduje ze na zaciskach akumulatora od
>>>>> pewnego momentu ladowania wystepuje napiecie uszkadzajace akumulator.
>>>> No ładne brednie :D
>>> No nie popisałeś się, Zenek ma rację, za wysokie napięcie powoduje
>>> gazowanie
>
>> Nie. PRĄD a nie napięcie powoduje gazowanie.
>
> Napiecie. Jak napiecie jest za male, to prad nie poplynie i gazowania
> nie bedzie.
Moment...czyli co? Prąd uszkadza czy napięcie uszkadza?
> Oczywiscie przy naladowanym aku.
>
>> Akumulator o pojemności 100AH ładujesz prądem 10A przez 100 godzin.
>> Jakie jest jego stan?
>
>> Akumulator 100AH ładujesz prądem 1A przez 100 godzin.
>> Napięcie ładowania przy obu jest mierzone bez obciążenia na
>> prostowniku i wynosi 18V.
>
>> Tutaj odpowiedz, która opcja uszkodzi akumulator, bo przecież napięcie
>> w obu przypadkach jest takie samo.
>
> Bez obciazenia prostownika.
Przecież wyżej to napisałem :> Co ćpasz?
>
> Ale z ciekawosci mozesz przeprowadzic test - nowy, a przynajmniej
> sprawny, 100Ah akumulator, rozladowany, podlacz do niego 18V, ale tak
> zeby bylo 18V caly czas ... i zobacz czy gazuje ...
Hmm, problem. przy tak dużym napięciu i barku ograniczenia prądowego
(które zlałeś ciepłym moczem a ono jest istotne NAJBARDZIEJ i o którym
cały czas piszę) wiedząc, że rezystancja akumulatora jest mała mozna
osiągnąć w moment gazowanie i zajebać ten akumulator w chwilę. To można
bez problemu obliczyć.
[...]
>> Nie wiem dlaczego NIKT tutaj nie rozumie że akumulatory mają przede
>> wszystkim skalę pojemności w amperogodzinach a nie amperowoltach i każdy
>
> Ty przede wszystkim nie rozumiesz, ze po twojej pojemnosci to zostalo
> wspomnienie.
> A teraz to z tych 100Ah zostalo moze 80, moze 50, moze 20Ah ...
Uuu, szkalom kule masz :] szacun.
>
> Dalej zdajesz sie celowo pomijac, ze malo kto laduje laboratoryjnym
> zasilaczem, i ten prad sie tak zmienia, ze nie ma co mierzyc stoperem
> ile godzin sie ladowal, skoro najpierw plynelo 6A, potem 5A, potem 4A,
> potem 3A ...
Dlatego podaję że ładuje się prądem 10% pojemnosci akumulatora przez
10h. Jak sobie to wykoncypujesz że dostarczasz akumulatorowi w czasie
(tutaj sobie wpisz, że to 100godzin) to całkowity prąd, jaki wysłałeś do
akumulatora nie powinien przekroczyć 100% jego pojemności znamionowej.
Skoro będziesz go ładował malejącym pradem to czas ładowania się wydłuży.
Nie wiem co tutaj jest zagadką.
>
>> Wynika to tylko z niewiedzy i lenistwa. Jeśli akumulator ma pojemność
>> 100AH to trzeba mu te 100A podać ale kurwa nie więcej i to nie Niagarą
>> ale kropelkami w postaci 10% jego znamionowej pojemności, czyli
>> najlepiej 10A przez 10h.
>
> To wyciagnij swoj akumulator z samochodu, rozladuj, podlacz pod prostownik,
> i zrob filmik po 5h, 8, 9, 10, 11 i 12 h ladowania.
> 11 i 12 mozesz sobie darowac, jesli uwazasz ze to niedobre.
Nachuj jak mam przyrząd do pomiaru? Mój akumulator ma się bardzo dobrze.
>
>> Jak podłączysz mu prostownik o napięciu 20V i prądzie MAKSYMALNYM 10A
>> to mu nic nie zrobisz przez 10 godzin bo prąd jest ograniczony i CZAS
>> też, dostanie 10 A przez 10h ale jak kurwa
>
> Moj "zwykly" prostownik ma napiecie szczytowe 19V, co nie przeszkadza mu
> na koniec w spadku pradu do ok 1A czy mniej.
Szczytowe...znaczy bez obciążenia. Gdzieś napisałeś że to 12v.
> Na na poczatku podaje ok 5A, ale nie jest to wcale jego prad maksymalny,
> bo rozladowany aku potrafi pociagnac wiecej.
Zgadza się, prąd maksymalny osiągniesz przez zwarcie.
>
>> odłączysz go po 2 dniach to go możesz wyjebać ten akumulator bo
>> zostanie przeładowany.
>
> Nic mu nie bedzie po 2 dniach.
Przy stałym prądzie 10A? Policzmy.
10A x 48H = 480A...które wepchnąłeś do akumulatora 100AH
> Ale po 2 tygodniach ... moze juz masa splynac ..
Po dwóch tygodniach:
10A x 336H = 3360A. Wydaje mi się że będzie to wyglądało raczej jak kupa
złomu :)
>
>> Wniosek. CZAS ŁADOWANIA JEST KURWA RÓWNIE WAŻNY JAK WYDAJNOŚĆ ŁADOWARKI.
>
> Zalezy.
Sreży.
--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?
Następne wpisy z tego wątku
- 18.07.18 12:58 J.F.
- 18.07.18 13:19 LordBluzg(R)
- 18.07.18 13:35 WS
- 18.07.18 13:41 T.
- 18.07.18 13:44 J.F.
- 18.07.18 14:05 Zenek Kapelinder
- 18.07.18 14:16 LordBluzg(R)
- 18.07.18 14:24 J.F.
- 18.07.18 15:06 J.F.
- 18.07.18 15:09 J.F.
- 18.07.18 18:14 LordBluzg(R)
- 18.07.18 18:43 LordBluzg(R)
- 18.07.18 20:06 LordBluzg(R)
- 19.07.18 02:26 J.F.
- 19.07.18 03:45 LordBluzg(R)
Najnowsze wątki z tej grupy
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław