  • Data: 2018-07-18 14:16:36
    Temat: Re: Kacik majsterkowicza - prostownik
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-07-18 o 13:35, WS pisze:

    > W prostowniku do ladowania aku? Raczej to maks dopuszczalny prad pracy, czyli
    ograniczony bezpiecznikiem.

    Nieważne. Jak wartość prądu przekroczy 10A to jebnie bezpiecznik.

    > Jak ma amperomierz i regulacje (napiecia) to mozna sobie ten max ustawic przy
    ladowaniu... Zwarciowy bedzie znacznie wiekszy

    A jak nie ma regulacji to tutaj ważna jest wiedza, jaki akumulator można
    podłączyć do takiego prostownika. Jesli użyjemy aku 100AH, który
    spokojnie łyka 10A prądu ładowania to mu nic nie zrobimy przez 10H takim
    prądem.

    Chyba jednak sypnę wzorem na obliczanie spadku napięcia transformatora
    20V 10A przy obciążeniu rezystorem, równym rezystancji wewnętrznej
    akumulatorów (różna przy różnych pojemnościach)

    Jakoś nie widzę żeby ktoś tutaj "matematykował", jedynie opacznie
    rozumieją prawo ohma :)
    ...chociaż to megaproste bo 50% z 20V i 10A daje nam 10V i 5A czyli przy
    12V będzie to 4A (40% obciążenia transformatora)

    Przy zwarciu osiągamy 20A i 0V. Logiczne zatem, że w procesie ładowania,
    kiedy wzrasta napięcie to prąd maleje. Przy stanie 14V mamy 2A (20%)

    Natomiast, żeby popłynęło 10A, czyli 100% więcej, potrzeba większego
    napięcia z transformatora i nie będzie to już 20V a 25V gdzie obciążenie
    40% daje nam natężenie prądu o wartości 10A przy 12V. Wiadomo że im
    głębiej rozładowany aku, tym mniejsza jego rezystancja wewnętrzna i tym
    większy prąd popłynie. Te dane, to dane poglądowe.

    Producenci podają rezystancję wewnętrzną akumulatora i można sobie to
    obliczyć dokładniej.

    Jak podłączysz aku 45AH i dostanie 10A przy stałym prądzie to go
    załatwisz dość szybko a po 10H przeładujesz na 200%
    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?