  • Data: 2015-01-26 23:34:09
    Temat: Re: Kątomierz - jak to działą
    Od: Mario <m...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-01-26 o 22:07, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Mario" napisał w wiadomości grup

    > tylko uscislam

    > no wlasnie to chodzi, ze tu nie ma przyspieszenia, ono jest tylko przy
    > spadku swobodnym, ale wtedy akcelerometr nic nie pokaze

    Dopuszczalne jest też inne rozumienie przyspieszenia w przypadku
    przyspieszenia grawitacyjnego:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Przyspieszenie_grawitac
    yjne
    "Przyspieszenie grawitacyjne - przyspieszenie ciał wynikające z
    przyciągania grawitacyjnego. W warunkach spadku swobodnego ciał jest ono
    po prostu przyspieszeniem ich ruchu. W sytuacji statycznej, np. ciała
    spoczywającego na poziomej powierzchni, przyspieszenie grawitacyjne
    odpowiada za mierzony ciężar."
    Tak wiem, że Wiki to takie sobie źródło. Mimo wszystko potwierdza
    istnienie podwójnego znaczenia pojęcia "przyspieszenie ziemskie" jako
    nie tylko wartość istniejącą jedynie podczas ruchu swobodnego, ale też
    zdolność pola grawitacyjnego do nadania takiego przyspieszenia w spadku
    swobodnym. ATSD siła związana z występowaniem przyspieszenia ziemskiego
    to nie jest jedynie siła ciężkości, ale wypadkowa jej i siły odśrodkowej
    związanej z obrotem Ziemi. Akcelerometr zmierzy tę wypadkową :)

    --
    pozdrawiam
    MD