    From: Bartosz Mierzwiak <b...@u...org.NO.SPAM>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Kiedy ktoś zrobi porządek z IRCnetem ?
    Date: Wed, 24 Apr 2002 11:15:13 +0000 (UTC)

    Marcin Wojtczuk wrote:

    [ciach o K:line slusznym czy tez nie]

    Polscy IRCOperatorzy od jakiegos juz czasu prowadza polityke
    uniemozliwiania dostepu do polskiej czesci IRCNetu zwyklym uzytkownikom.
    I nie mam tu na mysli poruszanego wyzej problemu K:linow dla osob
    naduzywajacych dostepu do sieci, utrudniajacych zycie innym ircownikom
    i zaklocajacym poprawnosc dzialania sieci serwerow IRC. Te K:liny sa
    potrzebne, i w wiekszosci wypadkow sa "stawiane" slusznie. Mam na mysli
    uniemozliwianie dostepu do sieci IRC osobom ktore zasad tamze panujacych
    nie lamia. A sposoby sa na to roznorakie: brak dostepu dla osob bez
    RevDNS (wyjatkiem byl tu tylko jeden z pieciu serwerow w .pl), czy tez
    limity nakladane na ilosc polaczen z serwerami irca. A przyklady
    upierdliwosci takiego postepowania spotykam na codzien: w sieci 10
    komputerow podpietych do 1Mbps neostrady na irca moze wejsc _najwyzej_
    jedna osoba na raz (oczywiscie z +r) - powodem ma byc zmienny adres IP
    uniemozliwiajacy stala identyfikacje klienta na IRCu. Pomine fakt
    ze numer IP nie zmienil sie od blisko 4 miesiecy (czyli od uruchomienia
    tam Neostrady) i zmienny, to on poki co, jest wylacznie w cenniku TEPSy.
    W domu mam to samo: maly LAN podpiety do sieci poprzez ISDNa ze zmiennym
    IP. Jedna sesja na ircu na raz, a reszta uzytkownikow moze zobaczyc
    Too many connections... przy probie polaczenia.
    Kolejna rzecz: na polaczenia z hostow o zmiennym IP narzucane sa
    restrykcje (+r) uniemozliwiajace (glownie, choc nie tylko) pelnienie
    funkcji operatora kanalow ircowych. Osobiscie mam to w nosie, wejde
    przez jakis tunel czy tez ze zdalnego hosta, nie ma problemu. Co mam
    jednak powiedziec zwyklemu, przecietnemu uzytkownikowi takiego LANa,
    nie majacemu pojecia zielonego o dzialaniu sieci i zasadach w niej
    panujacych, w momencie kiedy nie moze wejsc na irca - bo nie i juz ?
    Pomijajac restrykcje - Panowie IRCOperatorzy - moze warto skonczyc
    z uniemozliwianiem dostepu do sici IRCNetu uzytkownikom, bo to w koncu
    dla nich ta siec stworzono, moze czas na zwiekszenie tych bezsensownie
    nisko ustawionych limitow na ilosc polaczen? Nie mam na mysli zniesienia
    ich calkowicie, czy tez likwidacji +r, ale ustaleniu na poziomie nieco
    wyzszym - bo to co mamy teraz to jest paranoja.

    PS. Celowo nie wysylam tego posta na pl.irc, jak od dawna wiadomo
    pl.irc nie jest grupa nadajaca sie do jakiejkolwiek rzeczowej dyskusji,
    a zeby sie o tym przekonac wystarczy chwile poczytac ;>

    pozdr!
    Bartek