  • 1. Data: 2002-04-23 20:38:42
    Temat: Kiedy ktoś zrobi porządek z IRCnetem ?
    Od: Marcin Wojtczuk <r...@b...pl>

    Wchodzę na polska.irc.pl i widzę:

    You are not welcome to this server: clones (shog@02/04/17)
    --- Closing Link: FastViper[u...@n...telkab.pl] (K-lined:
    clones (shog@02/04/17))

    Kiedy ktoś z tymi ludźmi zrobi porządek ? O ile się nie mylę, IRCnet nie
    jest prywatnym przedsięwzięciem, tak ? Czy już nie czas ukrucić samowolę
    tego shog'a ? Takie coś odcina od IRC'a około 500 osób.
    Jaki by nie był powód to metoda jest OKDP.

    Co można z tym zrobić ? Skąd się można dowiedzieć kto kieruje IRCnetem ?
    Chodzi mi o nazwiska i adresy. Bardzo proszę też o wyjaśnienia na jakiej
    zasadzie działa IRCnet.

    Błagam, tylko bez żartów o BNC, dobrze ?

    --
    [ FastViper ] [ http://boo.pl/~fastviper ]
    "One world, one web, one program" -- Microsoft promotional ad

  • 2. Data: 2002-04-24 01:46:47
    Temat: Re: Kiedy ktoś zrobi porządek z IRCnetem ?
    Od: RusH <r...@k...pulse.pdi.net.SPAM>

    Marcin Wojtczuk shared his/her HDD contents:

    > Wchodzę na polska.irc.pl i widzę:
    >
    > You are not welcome to this server: clones (shog@02/04/17)
    > --- Closing Link: FastViper[u...@n...telkab.pl] (K-lined:
    > clones (shog@02/04/17))

    a probowales kanalik warszawski ? dostalem bana za nicka , bo sie
    adminowi nie podobal :\

    Pozdrawiam.
    --
    RusH // BigTowerATX CaseMod
    http://tacops-forum.pulse.pdi.net/

  • 3. Data: 2002-04-24 01:46:49
    Od: "Tommy" <t...@p...fm>

    "Marcin Wojtczuk" <r...@b...pl> wrote in message
    > Wchodzę na polska.irc.pl i widzę:
    [...]

    Nikt *inny* nie zrobi porzadku, bo dysponuja tym (ircnetem polskim jak i
    usenetem) instytucje edukacyjne poprzez wyznaczone osoby (np. operatorow,
    administratorow itd.) i te osoby moga generalnie robic, co im sie podoba.
    Jak zglosisz pretensje, to udowodnia ci, ze to jednak jest prywatne, ze nic
    ci sie nie nalezy, ze masz sie cieszyc, ze w ogole jest itd :). Spiewka jak
    najbardziej uzasadniona, biorac pod uwage, ze to jest ich wlasnosc. A czy to
    jest takie najlepsze rozwiazanie, to juz sprawa do przemyslenia ;). Ja w
    kazdym razie nie mam na chwile obecna innego pomyslu na funkcjonowanie w/w,
    ale zauwazam wady takiego rozwiazania. Moze ktos to wykupi od tych
    wlascicieli - np. Microsoft moglby wykupic usenet ? ;)))

    tom

  • 4. Data: 2002-04-24 01:46:51
    Temat: Re: Kiedy kto zrobi porządek z IRCnetem ?
    Od: Marcin Król <h...@n...spam.pac.pl>

> [...]
    >--- Closing Link: FastViper[u...@n...telkab.pl] (K-lined:
    >clones (shog@02/04/17))
    >
    >Kiedy ktoś z tymi ludźmi zrobi porządek?
    Z kim? Z abuser'ami ktorzy zapracowali na K: dla adresu z ktorego
    probujesz ircowac? Beeth, Poncki, shog i inni operatorzy dzien w
    dzien, staraja sie aby na ircnecie bylo coraz mniej takich
    kombinatorow myslacych tylko o tym jakby tu komus dogryzc/zaszkodzic.

    >O ile się nie mylę, IRCnet nie jest prywatnym przedsięwzięciem, tak?
    Nie jest.

    >Czy już nie czas ukrucić samowolę tego shog'a?
    Shog jest jednym z irc operatorow, taka jego praca. I ma prawo do
    odciecia dowolnej podsieci od ircnetu, tak samo jak administrator
    dowolnego serwera ma prawo wyciac te sama podsiec na firewall'u.
    Poza tym korzystajac z polskich serwerow ircnetu zgadzasz sie z
    zasadami tam panujacymi, ktore to wyswietlaja ci sie w trakcie
    laczenia (MOTD). Ponizej odpowiedni do tego przypadku wycinek:

    - >---------------------------------------------------
    --------<
    - | Warunki korzystania z serwera poznan.irc.pl: |
    - | 1. Uzytkownik zgadza sie z decyzjami odpowiednich |
    - | IRC Operatorow (dotyczacymi dzialania sieci irc). |
    - | 2. IRC Operator nie musi tlumaczyc sie ze swoich decyzji. |
    - | 3. Jesli nie zgadzasz sie z tymi warunkami, rozlacz sie. |
    - \---------------------------------------------------
    --------/

    >Takie coś odcina od IRC'a około 500 osób.
    >Jaki by nie był powód to metoda jest OKDP.
    >Co można z tym zrobić?
    Jezeli winowajca zostanie pozbawiony mozliwosci dokonywania podobnych
    wybrykow (usuniecie konta/odlaczenie od sieci itp), jest szansa na to
    ze irc operatorzy pozytywnie rozpatrza prosbe usuniecia wspomnianego
    K-Line. Gorzej jezeli winowajca byl np admin podsieci na ktora jest
    K-Line lub gdy admin wspiera winowajce zmieniajac mu np ident na
    serwerze. Wtedy szanse sa raczej zerowe.

    www.irc.pl

    >Bardzo proszę też o wyjaśnienia na jakiej
    >zasadzie działa IRCnet.
    Podobnie jak wiekszosc sieci IRC.
    Jest zlinkowane kilkadziesiat serwerow pogrupowanych wg krajow. Nad
    kazda taka czescia ircnetu, kontrole sprawuje coord danej czesci,
    wspomagany przez administratorow i ircopow z serwerow nalezacych do
    tejze czesci sieci. Serwery wpuszczaja zazwyczaj uzytkownikow tylko z
    kraju w ktorym sie znajduja (lub z pobliskich krajow, nie
    posiadajacych wlasnych serwerow podpietych do ircnetu). Kazdy ircop ma
    prawo zabronic dostepu do swojego serwera i/lub serwerow w swoim
    kraju, uzytkownikom ktorzy naruszyli zasady panujace na ircnecie. A
    zasady te sa proste: nie wolno przejmowac kanalow, nie wolno wpuszczac
    klonow, nie wolno stawiac botow (zazwyczaj), nie wolno spamowac itp.

    >Błagam, tylko bez żartów o BNC, dobrze ?
    Dlaczego zartow? Zazwyczaj w przypadku K-Line, konto shellowe i BNC
    jest jedyna metoda aby nadal ircowac na ircnecie :-)

    M.

  • 5. Data: 2002-04-24 01:46:53
    Od: "Marek R." <m...@m...wox.org>

    Marcin Wojtczuk wrote:
    > Wchodzę na polska.irc.pl i widzę:
    >
    > You are not welcome to this server: clones (shog@02/04/17)
    > --- Closing Link: FastViper[u...@n...telkab.pl] (K-lined:
    > clones (shog@02/04/17))

    Jak wskazuje reason, admin nie bardzo sie postaral, skoro zaistniala
    mozliwosc wpuszczenia klonow lub dal konto kolesiowi, ktory postaral sie
    o k-line. Jezeli posiedzialbys na ircnecie to zorientowalbys sie szybko,
    ze za probe utrudnienia zycia innym uzytkownikom sieci jest k-line, a ze
    oprocz tego, ktory narozrabial inni nie moga wejsc na IRC, no to sorry
    Winetou, jeden za wszystkich, wszyscy za jednego...

> [...]
    > tego shog'a ? Takie coś odcina od IRC'a około 500 osób.
    > Jaki by nie był powód to metoda jest OKDP.

    Porzadek? Korzystales kiedykolwiek z sieci IRC? Czytales MOTD? IRC to
    twoj przywilej, a nie prawo...

    > Co można z tym zrobić ? Skąd się można dowiedzieć kto kieruje IRCnetem ?
    > Chodzi mi o nazwiska i adresy. Bardzo proszę też o wyjaśnienia na jakiej
    > zasadzie działa IRCnet.

    Dzialanie sieci nadzorowane jest przez ircoperatorow, ktorzy stawiaja
    wlasnie w/w k-line. Do nich mozesz zwrocic sie ze swoim zapytaniem
    n...@i...pl

    Pozdrawiam, Marek

  • 6. Data: 2002-04-24 01:46:55
    Od: f...@s...underground.pl (Maciej Biwejnis)

    In article <1...@f...viper.lan>, Marcin Wojtczuk wrote:
> [...]
    >
    >Kiedy ktoś z tymi ludźmi zrobi porządek ? O ile się nie mylę, IRCnet nie
    >jest prywatnym przedsięwzięciem, tak ? Czy już nie czas ukrucić samowolę
    Polskie serwery podlinkowanie do sieci IRCNet nie sa komercyjne. Nie placisz
    za dostep do nich, nie placisz za ich utrzymanie. Jednym slowiem, nic nie
    mozesz wymagac od administratorow w/w serwerow. Sorry Winnetou. ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Biwejnis

  • 7. Data: 2002-04-24 01:46:57
    Od: "Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak" <b...@t...one.pl>

    Więc Tue, 23 Apr 2002 20:38:42 +0000 (UTC),
    Marcin Wojtczuk <r...@b...pl> pisze:

> [...]
    > clones (shog@02/04/17))
    >[...]

    > Skąd się można dowiedzieć kto kieruje IRCnetem ?

    /stats o nazwaserwera.irc.pl

    > Chodzi mi o nazwiska i adresy.

    [-ustawa o ochronie danych osobowych-]
    ...ale możesz spróbować pod adresem b...@i...pl

    > Bardzo proszę też o wyjaśnienia na jakiej zasadzie działa IRCnet.

    Na takiej, jak prawie każdy inny serwer. Admin zastrzega sobie prawo
    do usunięcia konta/usera w każdej chwili. Prawdopodobnie jesteś
    uprzywilejowany - bo dostałeś nawet powód... ;P

    > Błagam, tylko bez żartów o BNC, dobrze ?

    Dobrze. Wykup dostęp u innego prowidera :)

    --
    Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak Choose life, choose scene!
    <b...@t...one.pl> > S y m p h o n y 2 0 0 2 <

  • 8. Data: 2002-04-24 01:46:59
    Od: "rAdAss" <radass[NOSPAM]@skrzynka.pl>

    Użytkownik "Marcin Wojtczuk" <r...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zasadzie działa IRCnet.
    >
    > Błagam, tylko bez żartów o BNC, dobrze ?

    Wydaje mi sie, ze NTG. Sprobuj na pl.irc.

    Pozdrawiam.

  • 9. Data: 2002-04-24 11:14:45
    Od: januszek <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl>

    >Kiedy ktoś z tymi ludźmi zrobi porządek ? O ile się nie mylę, IRCnet nie
    >jest prywatnym przedsięwzięciem, tak ?

    Nie jest? Od kiedy?

    januszek

  • 10. Data: 2002-04-24 11:14:52
    Od: "Aguirre" <-...@t...pl>

    Użytkownik "Maciej Biwejnis" <f...@s...underground.pl>
    napisał w wiadomości news:slrn.pl.acbns4.1111.frost@gate.bicomp.pl...
    > Polskie serwery podlinkowanie do sieci IRCNet nie sa komercyjne.

    Tak.

    > Nie placisz za dostep do nich, nie placisz za ich utrzymanie.

    Nie, tu się mylisz. Znaczna część łączy dostępowych i serwerów
    o których mówisz, utrzymywana jest w sieciach uczelnianych za pieniądze
    podatników - w tym również moje.
    Pieniądze na utrzymanie łączy, serwerów i ich administratorów
    pochodzą z puli przeznaczonej na działalność edukacyjną i naukową.
    Moim zdaniem trudno o większe marnotrawstwo publicznych środków
    - i z tym właśnie należałoby zrobić w końcu porządek.

    > Jednym slowiem, nic nie mozesz wymagac od administratorow
    > w/w serwerow. Sorry Winnetou. ;)

    Płacę i wymagam. Tak byłoby przynajmniej w normalnie funkcjonującym
    systemie - niestety - nie u nas.
    Ale prawdziwy problem leży gdzie indziej - pracownicy uczelni
    zajmujący się administrowaniem IRCnet-em i NEWSami tracą
    bezproduktywnie czas (swój i maszyn). Czas za który płaci podatnik.
    Nawet jeśli robią to "po godzinach" - wykorzystują infrastrukturę
    króra w założeniu ma służyć wymianie informacji naukowych
    a nie pogaduchom "o dupie maryni".
    Wydaje mi się, że jedynym sensownym rozwiązaniem umożliwiającym
    funkcjonowanie IRCnetu na zdrowych, rynkowych zasadach jest jego
    pełna komercjalizacja.

    > --
    > Pozdrawiam,
    > Maciej Biwejnis