  • 11. Data: 2017-01-28 12:10:41
    Temat: Re: Kierowcy to kupa
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Htu56" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:o6ht5q$tqc$1@news.mixmin.net...
    > Użytkownik "t-1" <t...@t...pl> napisał w wiadomości

    > No tak, Putin rozpyla taką mgłę co ją widać dopiero
    > z odległości 10 mtr i pozostaje tylko awaryjne hamowanie.

    Tak się czasem zdarza. Jedziesz w niedużej mgle i nagle wpadasz w obszar
    "śmietany" z widocznością na kilka metrów.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 12. Data: 2017-01-28 12:17:34
    Temat: Re: Kierowcy to kupa durniów.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.01.2017 o 11:43, Lewis pisze:

    > Dokładnie, za takie kurczowe wciskanie hebla w podłogę jak się nagle
    > wjedzie we mgłę powinno się karać.
    > Puszczamy gaz i lekko dohamowujemy.
    >
    > Druga sprawa czy tam przypadkiem warunki nie były bardzo dobre i nagle
    > pojawiła się ściana mgły?

    Bardzo dobre, to nie. Ale wystarczająco dobre i mgła pojawiała się
    nagle. Dodatkowo z przeciwległego pasa migali światłami, więc nie było
    specjalnego problemu, żeby zwolnić bezpiecznie przed wjechaniem we mgłę.

    Swoją drogą. Jakby się duże mobilki wcześniej dowiedzialy przez CB to
    mogłyby się przydać i urządzić tradycyjny wyścig ślimaków tyle, że 50 na
    godzinę z 10 km przed miejscem zdarzenia - przynajmniej by następni na
    pełnej kurwie nie dobijali.

    BTW - tak przy okazji - zasadnym wydawałoby się dorobienie jakiś tablic
    elektronicznych zakazująch wjazdu na odcinki z poważnymi wypadkami już
    na węzłach. Przecież to byłaby jakaś śmieszna pozycja w kosztach
    autostrady, a ludziki nie wjeżdzałyby w zablokowany odcinek - o ile
    mniej problemów i dla ludzików i dla służb.

    Shrek

  • 13. Data: 2017-01-28 12:25:31
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 28.01.2017 o 11:43, Lewis pisze:

    > Druga sprawa czy tam przypadkiem warunki nie były bardzo dobre i nagle
    > pojawiła się ściana mgły?

    Ostatnie 5 minut przed dojazdem do karambolu:

    https://youtu.be/cz7hEdrvnrw

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk

  • 14. Data: 2017-01-28 12:26:33
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 28.01.2017 o 12:25, Grzegorz Tomczyk pisze:
    > Ostatnie 5 minut przed dojazdem do karambolu:

    A nie, sorry, całość trwa tyle.

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk

  • 15. Data: 2017-01-28 13:00:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik re r...@r...invalid ...

    > Tylko żeby z tego karambolu wyszła jakaś lekcja na przyszłość , żeby
    > nie dochodziło do tak wielkich jak ten.
    > ---
    > Nie jeździć autostradą ? Siedzieć w domu ? Powołać komisję ?
    > Ograniczyć prędkość na autostradach ? Dać jeździć tylko staruszkom ?
    > Przekwalifikować na trasy rowerowe ? Putina co tę mgłę zrobił napaść ?

    Edukować...
    To czeste siedzenie na dupie tudziez popedzanie w ten sposób sprawia ze
    swiadomemmu kierowcy włos sie na głowie jezy.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jak dostać się zdalnie na komputer podłączony do sieci Windows ?

  • 16. Data: 2017-01-28 13:16:23
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Budzik"

> [...]

    To czeste siedzenie na dupie tudziez popedzanie w ten sposób sprawia ze
    swiadomemmu kierowcy włos sie na głowie jezy.
    Było, że bardzo gęsta mgła pojawiła się nagle kierowcom. To o czym tu
    edukować ? Żeby zapobiec takim zdarzeniom trzeba systemy nawigacyjne
    korzystające z monitoringu warunków na autostradzie. A my jesteśmy na etapie
    radia CB. To są lata 40-te poprzedniego wieku. Różne "janosiki" działają
    same sobie bo przedstawicieli państwa nie opłaca się angażowanie w tworzenie
    takich systemów.

  • 17. Data: 2017-01-28 13:22:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 28 stycznia 2017 13:16:28 UTC+1 użytkownik re napisał:
    ---
    > Było, że bardzo gęsta mgła pojawiła się nagle kierowcom. To o czym tu
    > edukować ? Żeby zapobiec takim zdarzeniom trzeba systemy nawigacyjne
    > korzystające z monitoringu warunków na autostradzie.

    Myślę że ubezpieczyciele zbadają temat czy kierowcy na autostradzie byli/mogli być
    ostrzeżeni o mgle. I jeśli wyjdzie że mogli a nie zostali to od zarządcy autostrady
    czy kogo tam kase wyciągną.

  • 18. Data: 2017-01-28 13:51:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.01.2017 o 13:22, Kris pisze:

    > Myślę że ubezpieczyciele zbadają temat czy kierowcy na autostradzie byli/mogli być
    ostrzeżeni o mgle.

    Ale co tu ostrzegać - mgła jaka jest każdy widzi.

    > I jeśli wyjdzie że mogli a nie zostali to od zarządcy autostrady czy kogo tam kase
    wyciągną.

    To co piszesz, jest kolejnym dowodem na to, że władza traktuje
    społeczeństwo jak debili, a społeczeństwo od tego idiocieje i samo się
    tego domaga. A jak nie ma znaku uwaga niebezpieczny zakręt i ktoś
    pojedzie prosto, to czyja wina? A jak pada śnieg, to trzeba rozstawiać
    znaku "uwaga śnieg"? Przez takie myślenie mamy tyle znaków nasrane, że
    nikt już na nie nie zwraca uwagi.

    To co by mogłoby pomóc, to jakieś tablice co kilka kilometrów, to
    dynamiczne znaki o utrudnieniach (w sensie zator, wypadek, roboty
    drogowe ect.). Ale na Boga widzisz mgłę, to wymagasz od zarządcy, żeby
    ci postawił znak "uwaga mgła"?

    Shrek

  • 19. Data: 2017-01-28 14:29:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 28 stycznia 2017 13:51:09 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:
    >Ale na Boga widzisz mgłę, to wymagasz od zarządcy, żeby
    > ci postawił znak "uwaga mgła"?

    Wskaż fragment mojej wypowiedzi z którego wywnioskowałeś że coś wymagam.

  • 20. Data: 2017-01-28 15:45:21
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-01-28 o 09:49, Htu56 pisze:
    > Kierowcy to kupa durniów.
    > 73 uczestników karambolu na autostradzie koło Piotrkowa
    > z powodu zap...nia podczas mgły.

    Też tak myślałem, dopóki nie pokazali filmu z jednego rejestratora.
    Jechali w umiarkowanej mgle i w którymś momencie wjechali w mleko.
    Trudno to było zauważyć - tę granicę w różnicy widoczności. Gdyby
    chcieli jechać tak wolno, żeby w każdym momencie mogli zahamować, byłoby
    to ze 40 km/godz. Podobnie jest ze światłami mijania w nocy - jedziesz
    50 po autostradzie, bo światła tylko 40 m drogi oświetlają? A może
    coś/ktoś być na drodze...
    T.