  • Data: 2009-01-03 20:32:47
    Temat: Re: Kieszeń na kilka hdd?
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje> szukaj wiadomości tego autora

    In article <4...@n...home.net.pl>
    Zbig T. <z...@z...net> wrote:

    > www.drobo.com

    Albo
    http://www.buffalotech.com/products/network-storage/
    linkstation/linkstation-quad
    jeśli ktoś lubi urządzenia sieciowe (poniżej jeszcze lista kilku
    innych)

    (kiedyś - niedawno - Buffalo było do kupienia oficjalnie w Polsce
    (choćby w ABC Data), teraz niestety nie widać oficjalnego
    dystrybutora, a jakoś ufam im bardziej niż Netgearowi, D-Linkowi czy
    Linksysowi...)

    Liczyłem sobie czas jakiś temu ile by kosztowało samodzielne
    zbudowanie takiego NAS-a z czterema dyskami 1TB. Sama jednostka
    centralna wychodziła w granicach 500zł (niedrogie, ale sensowne
    komponenty pecetowe, niestety spora obudowa w porównaniu do rozwiązań
    dedykowanych, ale żadnej mini-ITX zdolnej do sensownego pomieszczenia
    czterech dysków nie znalazłem).

    Do tych 500zł oczywiście trzeba doliczyć dyski, ale te 500zł stanowi
    najwyżej 1/4 kosztów dedykowanego NAS-a bez dysków (np. Buffalo
    TeraStation, Synology CS407, Zyxel NSA-2400, Netgear RND4000, czy QNAP
    TS401/TS409)

    --
    Jacek Politowski