  • 1. Data: 2009-01-03 11:46:32
    Temat: Kieszeń na kilka hdd?
    Od: "Marian Paździoch" <j...@i...pl>

    Witam,
    wiem, że temat nie do końca związany z tematyką grupy ale skoro ja mam taki
    problem to jest duża szansa, że jakiś fotograf miał go wcześniej ;). Czy
    jest jakieś urządzenie do którego podpinam kilka dysków i to dopiero do
    komputera? Najlepiej, żeby komputer widział to jako 1 dysk. Już się
    wyleczyłem z zapisywania wszystkiego na płyty w dobie tanich dysków, jednak
    chciałbym zamiast przegrywać na większe to po prostu dokładać nowe, a
    korzystam tylko z laptopa.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-01-03 11:58:00
    Temat: Re: Kieszeń na kilka hdd?
    Od: conik <c...@i...pl>

    Marian Paździoch pisze:
> [...]
    > wyleczyłem z zapisywania wszystkiego na płyty w dobie tanich dysków, jednak
    > chciałbym zamiast przegrywać na większe to po prostu dokładać nowe, a

    sa na allegro obudowy wspierajace RAID
    zdaje sie na 2 lub 4 dyski

  • 3. Data: 2009-01-03 12:01:46
    Od: "Marian Paździoch" <j...@i...pl>

    Użytkownik "conik" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > sa na allegro obudowy wspierajace RAID
    > zdaje sie na 2 lub 4 dyski

    Znalazłem coś takiego: http://tnij.com/jy8W
    Ale potrzebuję podłączyć to do laptopa.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-01-03 12:05:54
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <gjnj6j$vmd$1@news.dialog.net.pl>,
    Marian Paździoch nabazgrał:
> [...]
    > wyleczyłem z zapisywania wszystkiego na płyty w dobie tanich dysków, jednak
    > chciałbym zamiast przegrywać na większe to po prostu dokładać nowe, a

    Masa takich urządzeń jest na rynku. Pierwszy link z Google:
    http://www.pixmania.com/pl/pl/1780552/art/lacie/twar
    dy-zewnetrzny-dysk-2b.html
    Ale to tylko na dwa dyski. Jeśli chcesz mieć możliwie tanio
    coś co się będzie prosto rozbudowywać, to niestety laptop
    nie jest dobrym wyborem.

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 5. Data: 2009-01-03 12:38:12
    Od: Radio Erewan <r...@g...com>

    Dnia Sat, 3 Jan 2009 12:46:32 +0100, Marian Paździoch napisał(a):

    > wiem, że temat nie do końca związany z tematyką grupy ale skoro ja mam taki
    {klik}
    > korzystam tylko z laptopa.

    Masz tu jeden z wielu przykładów
    http://www.lacie.com/intl/products/range.htm?id=1000
    7

    Radosław "Radio Erewan" Przybył; http://www.fototv.pl

  • 6. Data: 2009-01-03 12:59:07
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Marian Paździoch pisze:
    > jest jakieś urządzenie do którego podpinam kilka dysków i to dopiero do
    > komputera?

    Jest masa kieszenii na więcej niż jeden dysk twardy.

    > Najlepiej, żeby komputer widział to jako 1 dysk.

    A tak to nie rób - dyski też padają, więc lepiej mieć po dwa na backupy.

    > Już się
    > wyleczyłem z zapisywania wszystkiego na płyty w dobie tanich dysków, jednak
    > chciałbym zamiast przegrywać na większe to po prostu dokładać nowe, a
    > korzystam tylko z laptopa.

    Kup więc lepiej dwie kieszenie na dysk, do nich dwa dyski dwóch różnych
    producentów. Podpisz dokładnie wtyczki zasilające, bo mimo podobieństwa
    miewają inny prąd i złe podpięcie skutkuje awarią.
    Jednego dysku używaj na dane, drugiego jako backup na ten pierwszy. W
    awarii jednego z nich - nie stracisz danych.

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 7. Data: 2009-01-03 13:12:12
    Od: Paweł Rumian <c...@c...barg.cy>

    Zalezy ile masz kasy i zaciecia.

    Ja na przyklad kupilbym jakis tani komputer za trzysta-czterysta zlotych, byle
    mial wieksza obudowe i zlacza SATA, postawil na nim jakiegos linuksa (ale to
    ja, na Windowsie tez pewnie zadziala) i zestawil sobie programowy RAID 1.

    Odpalasz na takim komputerku serwer FTP i mozesz sie spokojnie laczyc po sieci
    i zrzucac dane.
    --
    Paweł Rumian
    e-mail -> ROT13

  • 8. Data: 2009-01-03 13:22:30
    Od: "Marian Paździoch" <j...@i...pl>

    Znalazłem tanie rozwiązanie więc się nim podzielę :).
    Wcześniej podawałem link do takiego cuda: http://tnij.com/jy8W , jako, że to
    jest do stacjonarnego to jest problem bo nei chcę wydać na skrzynkę do hdd
    1500zł. Jednak wystarczy dokupić taki adapterek http://tnij.com/7QQj i gra
    muzyka.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2009-01-03 13:27:50
    Od: "Zbig T." <z...@z...net>

    Marian Paździoch pisze:
> [...]
    > wyleczyłem z zapisywania wszystkiego na płyty w dobie tanich dysków, jednak
    > chciałbym zamiast przegrywać na większe to po prostu dokładać nowe, a

    www.drobo.com

    Zbig T.

    (Trzy dolary w temacie sprawią, że email dojdzie)

  • 10. Data: 2009-01-03 13:39:54
    Od: Radio Erewan <r...@g...com>

    Dnia Sat, 3 Jan 2009 14:22:30 +0100, Marian Paździoch napisał(a):

> [...]
    > jest do stacjonarnego to jest problem bo nei chcę wydać na skrzynkę do hdd

    A ten "zasilacz" dźwignie ci obciążenie 4 dyskami i kontrolerem? To jest
    rozwiązanie dla jednego dysku, a nie połowy komputera.
    Na tylnym panelu Chiefteca są 4 gniazda SATA, więc on nie ma kontrolera i
    raczej średnio widzę powodzenie twojego przedsięwzięcia.

    Radosław "Radio Erewan" Przybył; http://www.fototv.pl