  • 31. Data: 2022-02-26 07:36:50
    Temat: Re: Kolejki na stacjach
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 25.02.2022 20:09, Myjk wrote:
    > Fri, 25 Feb 2022 11:20:28 +0100, JDX

    > Ja zamontowałem w starym domu pompę ciepła
    > i grzeje taniej niż wunglem przed podwyżkami.
    A ile prądu zużywa pompa ciepła? W sensie dosłownie prądu, a nie energii
    elektrycznej. IMO w starych budynkach, gdzie cały dom czy piętro domu
    wisi na jednym obwodzie/zabezpieczeniu może być problem. Bo jak PC dużo
    prądu potrzebuje, to trzebaby pod nią instalację przerobić (zrobić
    osobny obwód), a to już jest problem. Niekoniecznie finansowy, IMO
    przede wszystkim logistyczny jeśli budynek jest zamieszkany.

  • 32. Data: 2022-02-26 11:26:10
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 25.02.2022 o 21:02, Poldek pisze:

    > Obecna cena paliwa jest żałośnie niska i to jest spowodowane m. in
    > chęcią Daniela i jego mocodawców przypodobania się suwerenowi. Pamiętam,
    > że w 2008 roku 1l benzyny w lecie kosztował i momentami przebijał 6zł.
    > Teraz jest 2022 rok, trzynaście i pół roku później i cena jest
    > nominalnie ta sama, a nawet niższa. Tylko że w 2008 roku zarobki
    > nominalnie były ze 3-4 razy niższe niż obecnie.

    E tam, pierdoły. Cena była taka jaką byli skłonni płacić klienci.
    Dzisiaj tak, powinna być wyższa choćby po to byśmy nie zużyli zapasów.

  • 33. Data: 2022-02-26 11:28:30
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 26.02.2022 o 07:36, JDX pisze:

> [...]
    > osobny obwód), a to już jest problem. Niekoniecznie finansowy, IMO
    > przede wszystkim logistyczny jeśli budynek jest zamieszkany.

    Którędy Ty chcesz to prowadzić, że to ma być problem logistyczny?

  • 34. Data: 2022-02-26 14:24:54
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2022-02-26 o 11:26, ii pisze:

    > E tam, pierdoły. Cena była taka jaką byli skłonni płacić klienci.
    > Dzisiaj tak, powinna być wyższa choćby po to byśmy nie zużyli zapasów.

    Dzisiaj już jest koło 6 - jak jest, bo na części stacji nie ma.
    T.

  • 35. Data: 2022-02-26 19:51:41
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 26 Feb 2022 07:36:50 +0100, JDX

    > A ile prądu zużywa pompa ciepła?

    Moja powietrzna trójfazówka 14kW @ A2W35
    9,3A przy pracy ciągłej.

    > IMO w starych budynkach, gdzie cały dom czy piętro domu
    > wisi na jednym obwodzie/zabezpieczeniu może być problem

    Mam stary budynek, intalacja elektryczna w domu woła o pomstę do nieba, bo
    robił ją ojciec "wszystkoumiem" mojej żony. Dlatego pociągnąłem do pompy
    świeży kabliczek prosto z licznika po elewacji.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 36. Data: 2022-02-26 20:06:08
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    > E tam, pierdoły. Cena była taka jaką byli skłonni płacić klienci.
    > Dzisiaj tak, powinna być wyższa choćby po to byśmy nie zużyli zapasów.

    Klienci zapłacą znacznie więcej, niż te obecne ok. 5-6 zł i jeszcze
    pocałują w pierścień. Oczywiście nie wszyscy, część odłoży samochody i
    młotory i skutery wodne, awionetki, młotorówki itp. rekreacyjne
    spaliniaki. Przy cenie ok. 12 zł zrezygnuje część tych, którzy jeżdżą bo
    nie mają lepszego pomysłu na zabicie czasu. Ale oczywiście nadal będą
    tacy, którzy będą wytrząsać sobie flaki na wyjących skuterach wodnych
    kręcąc na jeziorach bączki i w ten sposób utrzymywać bliskość z przyrodą.

  • 37. Data: 2022-02-26 20:37:49
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 26.02.2022 o 20:06, Poldek pisze:

> [...]
    > tacy, którzy będą wytrząsać sobie flaki na wyjących skuterach wodnych
    > kręcąc na jeziorach bączki i w ten sposób utrzymywać bliskość z przyrodą.

    Sam widzisz, nie wszyscy kupią więc sprzedawca mniej zarobi. A on się
    stara zarobić więcej.

  • 38. Data: 2022-02-26 21:38:03
    Od: TM <t...@p...onet.pl>

    W dniu 24.02.2022 o 21:18, Poldek pisze:

    > Przed południem byłem w markecie popularnej sieci, chciałem kupić kilka
    > kanistrów 20l na paliwo. Metalowe były tylko w rozmiarze 5l, ale były
    > 20l plastikowe - 5 szt. Planowałem kupić 3 szt., ale widząc, że jest
    > tylko 5 szt. w sklepie i pustawe miejsce po tych, które już zostały
    > wykupione zawahałem się, czy jednak nie kupić 5 szt.
    Wiesz cokolwiek na temat technologii otrzymywania E5 lub jeszcze gorzej
    E10? Obecne w sprzedaży paliwa to mieszaniny, które podczas
    długotrwałego przechowywania mogą ulec rozwarstwieniu. Wówczas paliwo
    może mieć zupełnie inne właściwości na dnie, a inne tuż przy korku.
    Dodatkowo z czasem mogą zacząć wytrącać się zanieczyszczenia lub dodatki
    uszlachetniające. Dodatkowo w przypadku dłuższego przechowywania etyliny
    95 lub 98 może dojść do jej zawodnienia.

  • 39. Data: 2022-02-26 22:16:31
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 26.02.2022 o 21:38, TM pisze:

> [...]
    > uszlachetniające. Dodatkowo w przypadku dłuższego przechowywania etyliny
    > 95 lub 98 może dojść do jej zawodnienia.

    Owies też może się uwodnić

  • 40. Data: 2022-02-26 23:43:08
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-02-26 o 20:37, ii pisze:

    > Sam widzisz, nie wszyscy kupią więc sprzedawca mniej zarobi. A on się
    > stara zarobić więcej.

    Zarobi i się przy tym nie narobi, bo będzie sprzedawał mniej, ale drogo.
    Wszystkim by to wyszło na dobre, ale Daniel i jego mocodawcy się boją.