  • 51. Data: 2014-04-04 23:29:56
    Temat: Re: Kolejna niedźwiedzia przysługa na przejściu...
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <k...@c...goznac>

    Powitanko,

    > Ale zrzucanie
    > winy na tego, który zatrzymał się przed przejściem zgodnie z przepisami
    > to już kompletny bezsens.

    Hmm, ja tam nie zauwazylem zeby ktos zrzucal wine na tego goscia co sie
    zatrzymal. Ja w podobnej sytuacji zawsze patrze w lusterko, czy mistrzu
    obok tez sie zatrzyma. Juz 1 zycie uratowalem trabieniem.
    Ale obrazek z dzisiaj: przejscie dla pieszych (tylko przejscie) i
    radosnie wjezdza panienka na rowerze. Jak juz byla na przejsciu, to
    popatrzyla (chyba chciala zobaczyc co ja zabije).

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 52. Data: 2014-04-04 23:48:38
    Od: spider <"spajder[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 2014-04-04 22:13, mk4 pisze:

    > Wlasnie - w omawianych ostatnio przypadkach na grupie - bezmyslnosc
    > pieszych zapomniales dodac.
    >
    > Pieszych, ktorzy raz na przyslowiowy ruski rok przekraczaja jezdnie i
    > nie moga z siebie wykrzesac _minimum_ ostroznosci.

    Mnie za młodu wpajano w przedszkolu i szkole podstawowej że przechodząc
    przez ulicę trzeba uważać, nawet w połowie drogi przez przejście się
    rozglądać. Teraz ludzie stawiając pierwszy krok na przejściu wiedzą że
    mają pierwszeństwo i idą jak święte krowy, a jak się już ktoś zatrzyma
    to lezą jak na zielonym na nic nie patrząc. Niestety taki rozwój
    przepisów, w mojej opinii, wyrządził więcej szkody niż pożytku.
    --
    spider

  • 53. Data: 2014-04-04 23:49:41
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > Wręcz przeciwnie, wmawia się pieszym, że pasy to jakiś azyl i mogą tam
    > wędrować patrząc w niebo. Chociaż przepisy wyraźnie mówią, że mają tam
    > zachować szczególną ostrożność, nie mogą włazić bezpośrednio pod jadące
    > auto itd.

    Zrozum , ze pieszy na pasach ma zawsze pierwszenstwo ale jak widac to za
    malo dla kierowcow, wiec beda mieli jeszcze przed przejsciem. Proste.

  • 54. Data: 2014-04-04 23:58:26
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 4 kwietnia 2014 23:49:41 UTC+2 użytkownik Czesław Wiśniak napisał:

    > Zrozum , ze pieszy na pasach ma zawsze pierwszenstwo ale jak widac to za
    >
    > malo dla kierowcow, wiec beda mieli jeszcze przed przejsciem. Proste.

    To że jak już jest na pasach ma pierwzs4eństwo jest logiczne. Ma jak najszybciej je
    opuścić. To chodzi o to żeby nie właził na pasy bo we wchodzeniu nie ma
    pierwszeństwa. Ma czekać aż warunki pozwolą żeby wszedł.

  • 55. Data: 2014-04-04 23:59:00
    Od: tá´Ź

    Czesław Wiśniak wrote:

    > Zrozum , ze pieszy na pasach ma zawsze pierwszenstwo ale jak widac to za
    > malo dla kierowcow, wiec beda mieli jeszcze przed przejsciem. Proste.

    Zrozum, że kierowca to też człowiek i może się źle poczuć, pomylić albo
    jego auto może mieć awarie. Nikt specjalnie nie wjeżdża w pieszych.

    Z tego artykułu wynika z kolei, że kierowca złamał przynajmniej 3
    istniejące przepisy, myślisz, że 4 by w czymś pomógł?

    Ci, którzy wmawiają pieszym, że na pasach mogą robić co im się podoba
    mają krew na rękach. A pieszy, który nie jest niewidomy ani
    niepełnosprawny umysłowo, ale przechodzi przez jezdnię nie patrząc na
    samochody to zwykły debil.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 56. Data: 2014-04-05 00:00:23
    Od: tá´Ź

    kogutek444 wrote:

> [...]
    > najszybciej je opuścić. To chodzi o to żeby nie właził na pasy bo we
    > wchodzeniu nie ma pierwszeństwa. Ma czekać aż warunki pozwolą żeby

    Chodzi przede wszystkim o to, żeby kontrolował to, co się dzieje na
    jezdni. Bezpiecznie jest wtedy, gdy uważają obie strony. Kierowcy powinni
    uważać na pieszych, a piesi na samochody. Niezależnie od tego, kto ma
    pierwszeństwo.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 57. Data: 2014-04-05 00:01:52
    Od: spider <"spajder[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 2014-04-04 23:49, Czesław Wiśniak pisze:
    > Zrozum , ze pieszy na pasach ma zawsze pierwszenstwo

    Właśnie takie wpajanie ludziom tego nie mówiąc przy tym wielkimi
    literami "ALE ZACHOWAJ OSTROŻNOŚĆ!" doprowadza do tego, że ci
    nieostrożni kończą ze swoim pierwszeństwem na cmentarzu.
    Krótka i bolesna lekcja.
    I tyle w temacie.

  • 58. Data: 2014-04-05 00:02:19
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 4 kwietnia 2014 23:59:00 UTC+2 użytkownik tᴏ napisał:

> [...]
    >
    > mają krew na rękach. A pieszy, który nie jest niewidomy ani
    >
    > niepełnosprawny umysłowo, ale przechodzi przez jezdnię nie patrząc na

    I na taką okoliczność trzeba mieć rejestrator. Żeby ( odpukać w nie malowane drzewo)
    w razie jakiejś niespodziewanej sytuacji dać sobie szansę na wybronienie.

  • 59. Data: 2014-04-05 00:17:56
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > Właśnie takie wpajanie ludziom tego nie mówiąc przy tym wielkimi literami
    > "ALE ZACHOWAJ OSTROŻNOŚĆ!" doprowadza do tego, że ci nieostrożni kończą ze
    > swoim pierwszeństwem na cmentarzu.

    Z powodu winy kierowcow, dlatego piesi musza miec wiecej praw.

  • 60. Data: 2014-04-05 00:18:17
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > Jak widzisz niemal wszedzie jest tak, ze mniejszy ustepuje wiekszemu.
    > Ten, ktoremu latwiej jest sie zatrzymac ustepuje temu co trudniej.

    Jak widac nie wszedzie. Po to sa odpowiednie przepisy, zebys nie musial
    ustepowac np. TiRom, a przed przejsciem latwo bedzie ci sie zatrzymac jak
    bedziesz jechal odpowiednio wolno i przewidywal. Dodatkowo nie bola cie nogi
    od czekania jak u staruszki tylko wozisz swoja tlusta dupe.

    > Itd, mozna mnozyc przyklady.
    > Taka jest naturlana kolej rzeczy poparta fizyka.

    Powinines tez zrozumiec inne aspekty. Inni to zrozumieli. Chyba ze zyjesz w
    sredniowieczu.

    > Czemu akurat w tym wypadku chcesz isc w druga strone i wymuszac dzialanie
    > niezgodne z porzadkiem swiata?

    Z tego samego powodu co w innych wypadkach. Podobalo by ci sie jakbys
    codziennie dostawal wpierdol od silniejszego i nie mial zadnych praw ?