  • 1. Data: 2014-04-03 13:14:07
    Temat: Chłodnica - zamiennik, używka czy naprawa?
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Nie mam żadnego doświadczenia w tej kwestii, a trzeba podjąc racjonalną
    decyzję. Żonie wbiło się (walnęło) coś w chłodnicę, co wywaliło dziurkę.
    Nowa kosztuje ponad 1000 zł, używka na allegro 100-250 (i więcej).
    Znalazłem zamiennik za 230 zł, niestety firmy, której nazwa nic mi nie
    mówi. Naprawa (lutowanie) ew. klejenie, to wedle informacji
    telefonicznej 80 - 150 zł.
    Oryginał odpada ze względu na koszt, używka może być w takim samym
    stanie jak uszkodzona, dlatego najrozsądniejszym wyborem jest naprawa
    uszkodzonej lub zamiennik (różnica w kosztach rzędu stówki nie ma
    większego znaczenia). Pytanie - lepiej łatać, czy kupić zamiennik?
    Chciałbym oczywiście, żeby to zrobić raz i mieć święty spokój, a nie
    poprawiac po miesiącu czy sześciu. Zakład naprawiający
    (lutująco-spawający) sprawdzony, spawałem u nich ramę rowerową i zrobili
    bardzo dobrze.

    Podpowiedzcie proszę - naprawa czy zamiennik, ?

    --
    Yogi(n)

  • 2. Data: 2014-04-03 13:35:16
    Temat: Re: Chłodnica - zamiennik, używka czy naprawa?
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 03.04.2014 13:14, Yogi(n) pisze:
> [...]
    > Znalazłem zamiennik za 230 zł, niestety firmy, której nazwa nic mi nie
    > mówi. Naprawa (lutowanie) ew. klejenie, to wedle informacji

    Na zamienniku noname auto mojej siostry jeździ już 3 albo 4 rok.
    Zamiennik do jej auta kosztował 180 zł, a nowa coś w okolicach 1000 właśnie.

    --
    anacron
    aba/

  • 3. Data: 2014-04-03 14:28:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Yogi(n) y...@k...pl ...

> [...]
    > bardzo dobrze.
    >
    > Podpowiedzcie proszę - naprawa czy zamiennik, ?

    To tylko chłodnica.
    Kup zamiennik - masz 2 lata gwarancji.
    niem a czego się obawiać.

  • 4. Data: 2014-04-03 14:32:23
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "Yogi(n)" <y...@k...pl> wrote in message
> [...]
    > kosztuje ponad 1000 zł, używka na allegro 100-250 (i więcej). Podpowiedzcie

    Do Octavii kupiłem zamiennik za jakieś 150zł 2 lata i nadal spokój... nie wiem
    czy warto się bawić w naprawianie...

    Pzdr
    Piotrek

  • 5. Data: 2014-04-03 21:05:02
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > Podpowiedzcie proszę - naprawa czy zamiennik, ?
    kup używkę na allegro
    ToMasz

  • 6. Data: 2014-04-04 05:06:42
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Yogi(n)" <y...@k...pl> wrote in message
> [...]
    > Znalazłem zamiennik za 230 zł, niestety firmy, której nazwa nic mi nie
    > mówi. Naprawa (lutowanie) ew. klejenie, to wedle informacji telefonicznej

    "Używana" to oryginalna chłodnica wyjęta często z rozbitka...
    Jesli sprzedawca uczciwy, to rozbitek nie będzie bity z przodu.
    Ale tego nie wiesz. Plusem tego wyboru (jeśli nie przecieka)
    będzie to, że chłodnica będzie oryginalna, a więc będzie mieć
    te same parametry i wykonana z tych samych materiałów
    co przewidział producent samochodu.

    Zamiennik to podróbka, niby nowa ale zrobiona w chinach
    z kiepskich materiałów - w przypadku mojej toyoty oryginał
    miał miedziane żeberka, podróbka chinska już aluminiowe...

    Raczej nie naprawiałbym, bo duża szansa jest że jeśli nie jest
    miedziana tylko aluminiowa to przecież nie zalutujesz dziurki,
    a więc naprawa będzie polegać na klejeniu, a to raczej zły pomysł :-)

  • 7. Data: 2014-04-04 10:04:29
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-04-04, Pszemol <P...@P...com> wrote:

    > Raczej nie naprawiałbym, bo duża szansa jest że jeśli nie jest
    > miedziana tylko aluminiowa to przecież nie zalutujesz dziurki,
    > a więc naprawa będzie polegać na klejeniu, a to raczej zły pomysł :-)

    Mowisz ze amelinium nie polutujesz? Poza tym, w czym masz miedziana
    chlodnice?

    <https://www.youtube.com/watch?v=W_-_7Z3mJak>

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 8. Data: 2014-04-04 12:15:52
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-04-03 14:32, X-Man pisze:
> [...]
    >
    > Do Octavii kupiłem zamiennik za jakieś 150zł 2 lata i nadal spokój...
    > nie wiem czy warto się bawić w naprawianie...

    nie ma sensu, ja swoją dawałem do naprawy, a wreszcie i tak musiałem
    kupić zamiennik. Na razie jeździ pół roku, więc nie powiem jak z trwałością

    Łukasz

  • 9. Data: 2014-04-04 14:26:06
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AZ" <a...@g...com> wrote in message

    > Mowisz ze amelinium nie polutujesz?
    > <https://www.youtube.com/watch?v=W_-_7Z3mJak>

    No cóż, dawniej takich cudów nie mieliśmy do dyspozycji.
    A zatem - nie ma problemów z naprawą, dzięki za informacje.

    > Poza tym, w czym masz miedziana chlodnice?

    Miałem zamontowaną oryginalnie we własnej toyocie camry,
    rocznik 1995. Bardziej mosiężną. Sam ją lutowałem to wiem :-)

  • 10. Data: 2014-04-04 14:28:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "dddddddd" <f...@e...com> wrote in message

    > nie ma sensu, ja swoją dawałem do naprawy, a wreszcie i tak musiałem kupić
    > zamiennik. Na razie jeździ pół roku, więc nie powiem jak z trwałością

    Kolega obok pokazuje jak się dziś naprawia aluminiowe chłodnice.
    Jeśli znasz magika który opanował tą technologię to myślę że warto
    naprawić choćby z tego powodu że niepotrzebnie nie zasypiesz
    śmietnika złomem... :-)