eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKolejna ofiara › Re: Kolejna ofiara
  • Data: 2014-04-25 15:42:36
    Temat: Re: Kolejna ofiara
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Thu, 24 Apr 2014, Budzik wrote:

    > Użytkownik Jakub Witkowski j...@d...z.sygnatury ...
    >
    >>>>> Ta swołocz rozumie, ze w 99,9% te pasy pomoga ci uratować zycie i
    >>>>> zdrowie.
    >>>>
    >>>> Ta wartość IMO jest wyssana z palca.
    >>>> W 90% jeszcze od wielkiej biedy bym uwierzył.
    >>>>
    >>> A dlaczego 90%? Uwazasz ze w 1 sytuacji na 10 pasy zabijają?
    >>
    >> Czy Ty może sugerujesz, że "nie pomogą" = "zabijają"?
    >> A jeśli nie, to skąd takie pytanie?
    >>
    > Mam na mysli tylko sytuacje w ktorych zadziałaja.

    Czyli odrzucasz do rozważań wszystkie te przypadki, kiedy zarówno
    z pasami ofiara zginęła lub by zginęła, tudzież bez pasów nie zginęła
    lub by nie zginęła?
    No to pozostają jeszcze te przypadki, kiedy *zaszkodzą*.
    Nie zabiją, a spowodują inne obrażenia.
    Tak, 1 na 10 "zaszkodzenia pasów" uważam za znacznie bardziej wiarygodne,
    niż 1 do 1000 dla przypadku przeciwnego.

    > I jakos nie słyszę aby co 10 przypadek powodował, że ktos przez te pasy nei
    > wydostał się z samochodu i zginął przez wode, pociąg, inny samochód ktory
    > na niego najechał.

    Po prostu nikt tego nie ustala.
    W szczególności jak "udało się przeżyć" to a priori przyjmuje się,
    że pasy uratowały i basta.
    IMO do oszacowań można brać *wyłącznie* proporcję ofiar które miały
    pasy zapięte i niezapięte, niestety mocno zniekształconą przez fakt,
    że w statystyce "niezapiętych" istotna większość to będą osoby lekceważące
    nakazy prawa, co wiązać się będzie z łamianiem *również* tych przepisów,
    które mają wpływ na wielkość szkody przy wypadku ogółem, czytaj
    współczynnik śmiertelności.
    Tłumacząc na polski.
    Jakby jazda z niezapiętymi pasami nie była zabroniona, mielibyśmy
    jakiś obraz statystyczny, w typowej wartości "czwarte kłamstwo" :P
    (znaczy poprzez nierozpoznane koralacje)
    Jeśli *jest* zabroniona, jest wysoce prawdopodobne, że większość
    tak jadących *również* przekracza prędkość, wyprzedza na zakazie
    itede.
    A to ma wpływ na śmiertelność w wypadkach w ogóle.
    Pozostali niekoniecznie dlatego zapinają, że mają takie przekonanie,
    ale na zasadzie "skoro już 50 jadę to i pasy zapnę, co mam
    punkty zbierać".
    Zabitych bez pasów będzie więc więcej nie dlatego (dobra,
    "nie tylko dlatego"), że pasów nie zapięli, a dlatego że uderzenie
    w słup było przy 70 a nie 30 (licząc wyhamowanie z 90 lub 50,
    odpowiednio).

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: