    From: John Kołalsky <j...@k...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Koło zapasowe a inny rozmiar felgi
    Date: Sat, 7 Sep 2013 09:11:55 +0200

    Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl>

    > ten nr 112 to jakaś informacja telefoniczna, gdzie się dzwoni jak się koło
    > przebije?

    http://pl.wikipedia.org/wiki/112_(numer_alarmowy)

    "Numer 112 należy wybierać przede wszystkim wtedy, kiedy potrzebne jest
    przybycie przynajmniej dwóch służb. Jeżeli zdarzenie wymaga przybycia tylko
    jednej służby, należy dzwonić pod jej numer alarmowy. Te numery to:
    981 - pogotowie drogowe i pomoc drogowa
    983 - pogotowie weterynaryjne
    984 - pogotowie rzeczne
    985 - Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe i Górskie Ochotnicze Pogotowie
    Ratunkowe
    986 - straż miejska
    987 - wojewódzkie centrum zarządzania kryzysowego
    988 - telefon zaufania
    991 - pogotowie energetyczne
    992 - pogotowie gazowe
    993 - pogotowie ciepłownicze
    994 - pogotowie wodno-kanalizacyjne
    996 - centrum antyterrorystyczne
    997 - policja
    998 - straż pożarna
    999 - pogotowie ratunkowe
    "

    Więc widzisz, że pomoc drogowa wchodzi w zakres funkcjonowania 112. Faktem
    jest, że nic więcej się nie stało, więc należało zadzwonić na 981, ale ani
    ja go nie znam ani Wy. I taki jest właśnie sens 112 by skutecznie pomoc
    uzyskać nawet gdyby miało się to ograniczyć do otrzymania numeru 981 zamiast
    numeru konkretnego serwisu, który dostałem.