  • Data: 2014-10-13 11:10:23
    Temat: Re: Kompakt z wizjerem i usypianą matrycą w czasie kadrowania
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Am Montag, 13. Oktober 2014 10:51:55 UTC+2 schrieb slawmir:

    > Wydaje mi się, że dla podgladu LCD faktycznie wykorzystane jest tylko tyle
    >
    > pixeli aby "wyżywić" odpowiednią roździelczość ekranu LCD - np.: jeżeli
    >
    > ekran ma 1Mpix to z matrycy 12Mpx wysterowane jest 1/12 pix - czyli 1Mpix.
    >
    > Ze względu jednak na fakt żywotności matrycy (parametr nie podawany przez
    >
    > producenta aparatów - ale na pewno istnieje jakiś próg pracy "pikseli" po
    >
    > którym ich własności ulegają pogorszeniu) wydaje mi się w podglądzie LV
    >
    > stosowany jest przeplot i w poszczególnych "klatkach" podglądu LV

> [...]

    dla lcd z cala pewnoscia pobierany jest obraz tylko czesci pixeli z matrycy .
    po co przetwarzac 16 mil skoro lcd ma np 1 mil. ale to niewiele zniemia w Twoim
    pytaniu.

    w praktyce nie musisz sie obawiac , ze jakosc obrazu spadnie dlatego ze masz np przez
    minute , dwie zalaczony podglad.

    Ja obserwuje ze w zimie w gorach przy - 20 stopniach szumy sa jakby mniejsze , ale to
    nie jest wynikiem krotkiego czasu pracy matrycy.
    Zdaza mi sie , ze w lecie w wysokich temperaturach pow 30 stopni dostaje na zdjeciach
    jakby duze szume , ale nie potrafie z pewnoscia powiedziec , ze jest to skutek
    podwyzszonej temperatury czy tez warunkow expozycji konkretnego zdjecia.

    Do tej pory nigdzie nie natknalem sie na dane producentow ze z czasem uzywania spada
    jakosc obrazowania matryc. nie ma tez takich raportow fotografujacych.
    najstarszy aparat cyfrowy jaki mam , ma ponad 10 lat i nie rysuje gorzej niz wowczas
    , choc malo exploatowany. Na innym mam prawie 200 tysiecy wyzwolen , z czego polowa
    na LV i tez nie pracuje matryca gorzej.
    na dzien dzisiejszy nie ma informacji ze w miare exploatacji matryce rysuja gorzej.
    Teoretycznie znacznie wieksze obciazenie matrycy daje filmowanie od fotografowania ,
    ale nie spotkalem nigdzie opini iz po np 3 latach uzytkowania spada jakosc obrazu.
    Raczej sie poprawia , ale to wynik nabywania doswiadczenia i umiejetnosci ;-).

    Nie ma informacji ze padajace swiatloo sloneczne przez obiektyw na matryce
    spowodowalo jej uszkodzenie , natomiast sa meldunki , ze padajacy promien swiatla
    laserowago na matryce np w trakcie dyskoteki, spowodowal jej uszkodzenie.
    w sumie masz b. fajny aparat , dajacy kapitelne zdjecia. jesli z czegos nie jestes
    zadowolony to bedzie to kwestia raczej doswiadczenia , obslugi , nastaw.

    jesli pokazesz zdjecia, co do ktorych masz obiekcje , byc moze uda sie
    skonkretyzowac.