    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Konduktometr
    Date: Tue, 29 Dec 2009 11:16:13 +0100

    J.F. schrieb:

    > To chyba sporo ?
    Elektrody mają powierzchnię mniej więcej pół grosza. Impedancję mierzę
    wraz z obiektem, czyli tym kawałkiem skóry między elektrodami. Same
    elektrody połączone razem na pastę przewodzącą mają 1-2 omy.

    > A owszem - ale chcemy skladowa rzeczywista zmierzyc.

    > Do rzadkiego badania pradem zmiennym sie chyba nadaje ?

    > A srebro .. wydaje mi sie ze w chlorkowym roztworze to nie jest dobry
    > pomysl.
    Chlorek miedzi też nie należy do najzdrowszych soli.
    zależy jaka woda. Jak słodka, to mały problem. Jak akwarium morskie, to
    nie dawałbym srebrnych elektrod tylko takie ze stali kwasoodpornej.
    Najlepsze byłyby platynowe, ale one mają inne wady (np. cena ;-)). Mam
    co prawda drut na elektrody implantowane, 3m drutu PtIr, ale niestety
    dość mała średnica: 5mil w izolacji teflonowej. Impedancja czegoś
    takiego jest dość duża (rzędu 10-100 Mohm). Połączenie z resztą układu
    dość upierdliwe: cienka rurka (ja brałem wytrawione igły do zastrzyków),
    do środka drut ze strawioną izolacją i pierdut młotkiem. Stopu platyny z
    irydem nie polutujesz.
    W sumie jak widać największym problemem są elektrody, reszta to pikuś.

    Waldek