  • Data: 2020-02-27 13:00:04
    Temat: Re: Konsola "Rambo" i kartridże z Atari 2600
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Adam napisał:

    > Najdziwniejszy interfejs, jaki pamiętam, to wymyśliłem do programowania
    > kas fiskalnych NCR2193.
    > Ona mianowicie nie była wyposażona w żaden port komunikacyjny.
    > Kupiłem worek czarnych przyssawek do joysticków, wywierciłem w nich
    > otwory, w które wsadziłem fototranzystory. Takie przyssawki przyssałem
    > do monitora, a z drugiej strony fototranzystory były podpięte pod listwę
    > klawiatury od kasy.
    > Napisałem program, który na monitorze wyświetlał białe kwadraty pod
    > odpowiednimi diodami, w ten sposób emulując naciskanie klawiatury.
> [...]

    Podobny interfejs wymyślono w firmie Timex. Na przełomie wieków miałem
    zegarek ich produkcji. Potrafił wyświetlać różne przypomnienia, miał
    też chyba pamięć na jakieś zapiski, adresy, numery telefonów czy cóś.
    Do tego był program pecetowy, który to z kolei potrafił się integorować
    z Outlookiem czy tego typu wynalazkami. Informacje z komputera przelewało
    się przystawiając rękę z zegarkiem do monitora i uruchamiając transmisję.
    Monitor wtedy zaczynał migać, co odczytywała fotodioda w zegarku.

    --
    Jarek