    Subject: Re: Konsola "Rambo" i kartridże z Atari 2600
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: RadoslawF <r...@g...com>
    Date: Sat, 29 Feb 2020 16:28:02 +0100

    W dniu 2020-02-29 o 09:07, Atlantis pisze:

    > Jest lepsza. I nie mówię tu o braku folii czy gumowych klawiszy, ale np.
    > o sensownie rozmieszczonych klawiszach kursorów. Zresztą, gdyby miał
    > pisać coś w Basicu spectrum bezpośrednio na tym urządzeniu, od razu
    > włączyłbym tryb wpisywania komend w normalny sposób. ;)

    Nie wiem czy włączyłbym ten tryb. Wiem że działająca klawiatura
    sprawia że rozpatruje sens nabycia urządzenia.
    Była kiedyś komercyjna wersja bez klawiatury, olałem,
    z tego co zauważyłem nie tylko ja.

    > Pierwsze gry na to urządzenie już powstają. Egzemplarze z pierwszego
    > Kickstartera sprzedały się na pniu. Autorzy przygotowują teraz drugą
    > serię, a zainteresowanie jest spore. Jest szansa, że to urządzenie
    > stanie się czymś więcej, niż tylko ciekawostką - jak w przypadku tych
    > licencjonowanych linukoswych komputerów do emulacji, zamkniętych w
    > obudowach "mini konsolek retro", na których próbuje zarabiać parę firm...

    Wiem ze powstają, wiem że będzie kolejna transza produkcji.
    Ale ile powstanie i jak dobrych czy ciekawych to zobaczymy.
    No i problem ceny. Były już komercyjne wersje ulepszonych ZX Spectrum,
    nie przyjęły się (SamCoupe), i nie powstało na tyle
    ciekawego softu aby warto było go szukać i używać.

> [...]
    > ustalane w sposób programowy. Sygnały jednak rozchodzą się równolegle,
    > tak samo jak w oryginalnym sprzęcie. Ewentualne problemy łatwiej
    > namierzyć i naprawić.
    >
    > FPGA to najbliższ rzecz do stosowania oryginalnego hardware'u, jaką
    > można osiągnąć bez stosowania oryginalnego hardware'u. ;) Szkoda, że
    > zaawansowane układy są ciągle tak drogie, bo mogłyby rozwiązać problem
    > uruchamiania starszych tytułów na nowych konsolach. Z emulacją Xboxa 360
    > na XB One nie poradził sobie nawet Microsoft, posiadający całą dokumentację.

    Skoro najbliższa ale nie stosująca oryginalnych kości to jednak emulacja.
    Tym bardziej że pamiętam o tym co emulujemy zależy od "wsadu"
    czyli oprogramowania a nie zastosowanych zamienników kości.
    I jak napisałem nikt mnie nie przekonał że emulacja na FPGA jest
    lepsza od emulacji na czymś innym.