    From: q...@t...no1 (Queequeg)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Kontroler panelu słonecznego
    Date: Thu, 3 Jan 2019 18:54:25 +0000 (UTC)

    Queequeg <q...@t...no1> wrote:

    > Myślałem o jednej. Przy 5 W mamy 362 mA przy 13.8 V, to 17x tyle, ile mam
    > jałowego poboru z akumulatora. Pytanie czy dobowa sprawność panelu będzie
    > przynajmniej na poziomie 1/17 (5.8 %).

    Mam panel. Pomierzyłem go trochę w domu (lampy) i podczas zachmurzenia i
    ledwo daje kilkanaście mA. W sumie nie spodziewałem się więcej, dał ok.
    400 mA dopiero pod trzema halogenami po 400 W każdy.

    Zastanawiam się natomiast, czy nie ugryźć MPPT z drugiej strony. Jeżeli
    zależy mi na maksymalnym prądzie wchodzącym do akumulatora, a napięcie,
    które ustali się na wyjściu, będzie pochodną tego prądu, to może zrobić
    zamiast tego przetwornicę (buck), która zamiast mierzyć napięcie i prąd
    panelu będzie próbowała znaleźć takie wypełnienie, przy którym napięcie
    na wyjściu będzie jak najwyższe (i nie przekroczy ustalonego 13.8 V)?

    Co o tym myślisz / myślicie?