  • 11. Data: 2014-03-01 01:26:07
    Temat: Re: Koszt składacza elektroniki
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 28 lutego 2014 23:19:53 UTC+1 użytkownik MiSter napisał:
    > o, że trafisz nim w inżyniera bądź inżynierkę.

    > Ale jak kto zainteresowany, to proszę pytać.. Odpowiem...
    >

    > Cały czas marudzisz i krzyczysz na tych polskich i europejskich inż....

    Marudzę na nich? Jak to zwał, tak zwał.. Podaję tylko fakty, jeżeli chcesz dyskutować
    z faktami, prosze bardzo..

    > Nie wiem czy chcesz się dowartościować czy jak? Jak jesteś taki genialny
    >
    > to rób swój biznes i już, a wtedy nie miałbyś czasu pisać na tej
    >
    > grupie.

    Statystycznie rzecz biorąc 3-4 posty tygodniowo nie stanowią problemu czasowego.

    > Wierz mi wiem co mówię, było tu na grupie wielu wartościowych
    >
    > ludzi w ostatnich kilkunastu latach, gdzie oni teraz są?
    >
    > Jest wiele ludzi tu w Polsce, którzy robią złożone i zaawansowane
    >
    > projekty, produkty, ale się z tym nie afiszują. Po prostu robią swoje.

    Ależ oczywiście że tak!! Jest od cholery mądrych, zdolnych i kreatywnych inżynierów,
    ale procentowo co do ilości owych "wyprodukowanych" wygląda to bardzo kiepsko w
    porównaniu z Dalekim Wschodem. Masz telefon? Masz TV? Masz komputer? Gdzie to zostało
    wyprodukowane? Tylko nie opowiadaj, że zostało to zaprojektowane przez Europejskich
    inżynierów.. To samo się tyczy marek Europejskich (Siemens/Philips itp..). Produkty
    tych firm przeznaczone dla "zwykłego" odbiorcy są istotnie projektowane tutaj
    (odtwarzacze CD, radia samochodowe itp..) Natomiast produkty Hi-Tech, typu
    diagnostyczna aparatura medyczna są nie w większości, ale w 100% projektowane przez
    Azjatów. To nie są moje domysły, po prostu to wiem.

    > Jest takie powiedzenie:
    >
    > Człowiek mały cały czas marudzi, nie może się odnaleźć w swoim
    >
    > środowisku, nic się nie opłaca;
    >
    > człowiek mądry potrafi dostosować się do innych i wspólnie działać;
    >
    > a człowiek inteligentny potrafi kreować otaczające go środowisko, ludzi,
    >
    > wyznaczać cele, itd.
    >

    > Życzę powodzenia...

    Jest też takie powiedzenie: powiedział co wiedział.

    Też Życzę powodzenia

    > PS.
    >
    > Sory, że nie na temat, ale się we mnie "zagotowało" ;-)

    Zupełnie niepotrzebnie. Ja piszę o faktach, a z takowymi raczej trudno polemizować.
    Piszesz "było wielu wartościowych ludzi, gdzie oni teraz są itd., itp..". Nie mam
    zielonego pojęcia!! A co to ma do rzeczy?!

  • 12. Data: 2014-03-01 05:39:21
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 28 lutego 2014 15:34:34 UTC+1 użytkownik Adam Wysocki napisał:

    > I tu pojawia się pytanie, jak w praktyce rozliczacie się z takimi
    > składaczami.

    Ja dorabiałem jako składacz na studiach, robiłem płytki gdzie
    było kupę drobnicy smd, jeden większy scalak (jakiś mikrokontroler,
    nie pamiętam teraz jaki), gniazdo na CF i parę innych
    przeszkadzaczy. Zleceniodawca nauczył mnie, że jest coś takiego
    jak grot mini-fala (stację już miałem) i zasuwałem. Płacił piątaka
    od płytki, zajmowała mi ciut ponad godzinę. Kokosów na tym nie
    zbiłem (sam grot to było 12 roboczogodzin ;) ale przynajmniej
    nauczyłem się lutować :>
    Zrób jak piszą koledzy, polutuj kilka płytek nie spiesząc się
    zbytnio, oceń czas i może zaproponuj cenę od płytki.
    Szukaj studentów albo uczniów, bo ci co pracują to już raczej
    mają więcej niż ta dycha na godzinę.

    L.

  • 13. Data: 2014-03-01 08:33:51
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2014-03-01 01:26, s...@g...com wrote:
    [...]
    > Zupełnie niepotrzebnie. Ja piszę o faktach, a z takowymi raczej
    > trudno polemizować.
    Bez podania źródeł (np. linka do jakiegoś artykułu) to nie są żadne fakty.

  • 14. Data: 2014-03-01 10:33:58
    Od: DaNsOuNd <d...@d...pl>

    Mam wolne moce przerobowe, laboratorium, doświadczenie.
    Pisz na priva może dojdziemy do porozumienia.
    Lokalizacja - łódź.

    Pozdrawiam
    DaN

  • 15. Data: 2014-03-01 11:50:03
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Jakub Rakus" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jak chcesz zatrudnić gościa ze średnim technicznym to jakieś 1500-1700
    > brutto trzeba mu dać na miesiąc. Gdzieś kiedyś widziałem stawkę 8zł/h na
    > ręke.

    Gdzie biorą tak tanio?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 16. Data: 2014-03-01 11:56:08
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

> [...]
    > Wschodem. Masz telefon? Masz TV? Masz komputer? Gdzie to zostało
    > wyprodukowane? Tylko nie opowiadaj, że zostało to zaprojektowane przez
    No niestety ale się z toba nie zgodzę, widzę na codzień sprzęty
    zaprojektowane i zaprogramowane przez dalekowschodnich inż, płakać się
    chce, np dekodery tv cyfrowej, każdy posiada błędy w programie, a to
    kanały się same kasują jak się złą kombinację naciśnie pilotem, a to kopie
    pliki na dysku zewn usb, albo nie daje się zaprogramować nagrania mimo że
    w terminarzu nic nie ma. Są to błędy ewidentne, powtarzalne.
    Miałe w ręku kilka różnych odbiorników i TV tak skopanego oprogramowania
    jak w nich jest już dawno nie widziałem, przypominaja one programy na PC w
    wersji 0.1 :( Odnoszę wrażenie że jest to ich "autorskie" oprogramowanie w
    przeciwieństwie do np telefonów które w wiekszości jeśli już nie pisane to
    nadzorowane jest przez europę lub usa.
    Takwięc jakość oprogramowania może być na skrajnie różnym poziomie i to co
    ty podałeś (telef komp) trzyma jakiś poziom to co ja podaję ( dekodery,
    tv) tego poziomu nie trzyma.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 17. Data: 2014-03-01 12:45:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 01 Mar 2014 11:56:08 +0100, janusz_k napisał(a):
> [...]

    Kiedys tak, obecnie czesto juz nie.

> [...]
    > pliki na dysku zewn usb, albo nie daje się zaprogramować nagrania mimo że
    > w terminarzu nic nie ma. Są to błędy ewidentne, powtarzalne.

    Hm, dekodery ... jestes pewny ze na dalekim wschodzie, a nie na bardzo
    bliskim, czyli w Polsce ?

    J.

  • 18. Data: 2014-03-01 15:01:34
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    > Miałe w ręku kilka różnych odbiorników i TV tak skopanego
    > oprogramowania jak w nich jest już dawno nie widziałem, przypominaja
    > one programy na PC w wersji 0.1 :( Odnoszę wrażenie że jest to ich

    Ojciec, pomimo ze zawsze mowilem: nic sam z IT/RTV nie kupuj, to jednak kupil i
    to w Makro (drogo) dekoder opticum, co za badziewie... menu okropne, cholernie
    toporne, juz raz zapomnial kanalow, taki self reset :-)
    Oczywiscie nadal trzeba miec dwa piloty (ja bym kupil wive z opcja wlaczania TV
    pilotem dekodera).

    Swoja droga to przez SCART nie dalo sie wlaczyc TV? Albo by TV sam sie na SCART
    przelaczal.... TV to 29" Deawoo, bardzo plaski kinol ale modelu nie pamietam,
    jeszcze 7lat temu byl w handlu =)

  • 19. Data: 2014-03-01 18:53:52
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 01.03.2014 11:50, yabba wrote:
    > Użytkownik "Jakub Rakus" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Gdzie biorą tak tanio?

    Tam gdzie bieda największa - miasto Łódź.

    Jakub Rakus

  • 20. Data: 2014-03-01 19:13:56
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2014-03-01 18:53, Jakub Rakus wrote:

    > Tam gdzie bieda największa - miasto Łódź.

    Geny do smd za to najlepsze ;-)

    Włodek