  • Data: 2015-07-09 11:34:03
    Temat: Re: "Krosownica" Ethernet.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 2015-07-09 o 10:27, J.F. pisze:

    >Nie no, najprostsze/najszybsze co przychodzi do głowy to wyłącznik
    >kołyskowy. Tylko że to niekoniecznie jest najefetywniejsze
    >rozwiązanie z
    >punktu widzenia dostarczania energii do przełączania...

    Chodzi mi o to, ze to byly dwa zwykle przekazniki, ktore stosowano tez
    osobno.

    O, cos tego typu
    http://www.ebay.com/itm/Potter-Brumfield-KB17AG-Rela
    y-/111411411308

    wyglada skomplikowanie, ale w powiekszeniu widac blaszke na jednej
    kotwicy i plastyk na drugiej.

    Cewki wiec takie same jak w "zwyklym" przekazniku ... no moze tarcie
    na tych zatrzaskach troche zwiekszalo wymagania ...

    > Ale wydaje mi
    >się, że przy bistabilnym w zasadzie dodawanie magnesu niekoniecznie
    >cokolwiek daje, chyba, że wykorzystamy pole magnetyczne zamiast
    >mechaniki/sprężynki do podtrzymania stanu (kotwica bliżej - mocniej
    >przyciąga).

    Magnes ma dwie zalety:
    a) umozliwia dwukierunkowe sterowanie z jednej cewki,
    b) podtrzymuje stan, o ile dobrze uzyty.

    > No bo jak zmniejszymy energię do zadziałania w jedną stronę,
    >to w drugą będzie musiała być większa.
    >Ale to tylko takie rozmyślania czysto teoretyczne.

    Tym niemniej spotykane w praktyce
    https://en.wikipedia.org/wiki/Relay

    I tamze foto przy "Latching relay"

    J.