  • 1. Data: 2015-07-07 18:05:59
    Temat: "Krosownica" Ethernet.
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

    Cześć,

    Potrzebuję urządzania z trzema gniazdami RJ45: In, Out0, Out1 ;-),
    działającego następująco:
    Jeśli jest napięcie zasilające to połączone są ze sobą gniazda In i
    Out1, jeśli nie ma napięcia zasilającego to gniazda In i Out0.
    Jedyny problem, ma to przenieść, w stanie ustalonym, bez zakłócę sygnał
    100Base-TX.
    Najchętniej zrobił bym to sobie samemu, ale jak przenieść bez zakłóceń
    przez PCB i przekaźniki sygnał 100Base-TX.
    Jakieś specjalne przekaźniki, a może coś z półprzewodników?

    --
    Pozdrawiam,
    AWa.

  • 2. Data: 2015-07-07 18:19:57
    Temat: Re: "Krosownica" Ethernet.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej W." napisał w wiadomości
> [...]
    >zakłóceń
    >przez PCB i przekaźniki sygnał 100Base-TX.
    >Jakieś specjalne przekaźniki, a może coś z półprzewodników?

    Przez przekazniki, im mniejsze tym lepsze.

    Kontaktrony bylyby dobre ... ale przelacznych/normalnie zwartych chyba
    juz nie robia.
    Bo polprzewodniki to zasilanie raczej obowiazkowo ... mosfety duzo nie
    wezma, ale jedna baterie trzeba.

    Kontaktron normalnie zwarty mozna sobie zrobic samemu magnesem, ale to
    juz rzezba ...

    J.

  • 3. Data: 2015-07-07 18:26:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Andrzej W. napisał:

> [...]
    > przez PCB i przekaźniki sygnał 100Base-TX.
    > Jakieś specjalne przekaźniki, a może coś z półprzewodników?

    Nie bez przyczyny takie pudełeczka z kilkoma dziurkami RJ-45 nazywają
    się "switch" albo "przełącznik". Nie bez powodu też ludzie, którym dała
    się we znaki komutacja obwodów, chociażby związane z nią zakłócenia,
    wymyślili komutacje pakietów. Nie spodziewam się, by ktoś postanowił
    zbić wielki majątek na projektowaniu i późniejszej masowej sprzedaży
    "specjalnych przekaźników" do takich celów. A jeśli chodzi o "coś z
    półprzewodników", to z zasadzie funkcja "bridge" realizowana przez chyba
    już każdy system operacyjny może robić to co w opisie. Choć nie wiem,
    czy to o to chodziło.

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2015-07-07 20:44:06
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przez PCB i przekaźniki sygnał 100Base-TX.
    > Jakieś specjalne przekaźniki, a może coś z półprzewodników?

    Widziałem takie ustrojstwo zrobione na zwykłych przekaźnikach. Działało na
    10 Mb/s.
    Najprościej będzie połączyć 3 tanie switche w sieć w kształcie Y i tylko
    przełączać przekaźnikiem zasilanie z tych dwóch switchy z ramion Y.
    Do czego to będzie służyć? Czy ma to być sprzętowy firewall?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 5. Data: 2015-07-07 20:46:20
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 07.07.2015 o 18:05, Andrzej W. pisze:
> [...]
    > przez PCB i przekaźniki sygnał 100Base-TX.
    > Jakieś specjalne przekaźniki, a może coś z półprzewodników?

    Biorąc pod uwagę, że widziałem już nie raz działające 100Base-TX na
    kablach fatalnej jakości, poprzecieranych, pozagniatanych, gniazdach
    zarobionych "na ślinę" ze skrętką rozkręconą na odcinku 10cm, itd. itp.
    , to o ile nie jest to sieć sterująca respiratorem lub wyrzutnią
    pocisków balistycznych... sądzę, że zwykły MT-12 sobie z tym poradzi :-)

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 6. Data: 2015-07-07 21:47:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Grzegorz Kurczyk napisał:

    > Biorąc pod uwagę, że widziałem już nie raz działające 100Base-TX na
    > kablach fatalnej jakości, poprzecieranych, pozagniatanych, gniazdach
    > zarobionych "na ślinę" ze skrętką rozkręconą na odcinku 10cm, itd. itp.

    Z wmiarę gotowych rozwiązań może się nadać przełącznik do minitora VGA
    i dwu komputerów. Są mechaniczne, z wajchą, są sterowane z zewnątrz --
    tak do końca nie jestem pewien jak to zrobione, nie zaglądąłem nigdy do
    środka, ale też podejrzewam przekaźniki.

    > , to o ile nie jest to sieć sterująca respiratorem lub wyrzutnią
    > pocisków balistycznych... sądzę, że zwykły MT-12 sobie z tym poradzi :-)

    Bez wiedzy do czego to ma służyć, trudno cokolwiek sensownie poradzić.
    Podejrzewam, że to jeden z probemów nieistniejących, czyli takich, co
    to tylko autor pomysłu jest przekonany, że bez tego się nie da. Jedyne
    co mi do głowy przychodzi, to jakieś extra hiper security. Ale wtedy to
    trzeba zadbać o to, by nie było nawet najmniejszych przesłuchów -- wiadomo,
    wróg podsłuchuje. Zreszta widziałem realizację podobnych pomysłów przed
    laty w jednym z banków. Były dwie sieci, jedna "bardziej zewnętrzna",
    druga "bardziej wewnętrzna", a każdy pracownik miał przykazane, by przy
    jednej robocie wtykł kabel w jedną dziurkę, a przy innej w drugą. A to
    było jeszcze za czasów Windows 3.11, może wczesnego 95. Przełączenie
    wymagało przebootowania systemu i zmiany jakichś profili. Bank upadł
    dawno temu -- tam od wszystkiego mieli specjalistów takiej klasy.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2015-07-07 21:50:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    yabba pisze:

> [...]
    > przełączać przekaźnikiem zasilanie z tych dwóch switchy z ramion Y.
    > Do czego to będzie służyć? Czy ma to być sprzętowy firewall?

    Może być również jeden switch, w którym styki przekaźników będą "psuć"
    jedno z wejść -- można po prostu zwierać linie. Dodatkowy obwód psujący,
    jak się go na krótko zrobi, może nawet nie zmącić transmisji 100 Mb/s.
    Nie wykluczam, że da się też psuć czymś krzemowym, jakimś transoptorem,
    czy czymś podobnym. Ale znowu trzeba by wiedzieć, do czego to wszystko.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2015-07-07 22:49:07
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > Nie wykluczam, że da się też psuć czymś krzemowym, jakimś transoptorem,
    > czy czymś podobnym. Ale znowu trzeba by wiedzieć, do czego to wszystko.

    W moim pomysle nie psujesz w żadnym miejscu standardu, nie trzeba sie
    zastanawiac nad pasmem, długością doprowadzeń, pojemnościami. Jeden zasilacz
    i przekaźnik przełaczający zasilanie do dwóch switchy.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 9. Data: 2015-07-07 22:55:23
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

    > Bez wiedzy do czego to ma służyć, trudno cokolwiek sensownie poradzić.

    Ma to jedynie przepuszczać sygnał elektryczny 100Base-TX z jednego
    gniazdka do drugiego nie wnosząc w ten sygnał jakichkolwiek zakłóceń.
    Niestety Zenek już nie nadąża przekładać kabelków...

    Ponieważ ma to być zabawka do testów innych urządzeń wolał bym by było
    to urządzenie całkowicie pasywne.

    Wiem, że teoretycznie podobną funkcjonalność mogę uzyskać switchem
    zarządzanym bawiąc się VLANami, ale switch patrzy w pakiety, analizuje
    je i czasem coś złego z tej analizy może wyniknąć i jakiś pakiet się po
    drodze zawieruszy.

    --
    AWa.

  • 10. Data: 2015-07-07 23:09:54
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    yabba pisze:

    > W moim pomysle nie psujesz w żadnym miejscu standardu, nie trzeba sie
    > zastanawiac nad pasmem, długością doprowadzeń, pojemnościami. Jeden
    > zasilacz i przekaźnik przełaczający zasilanie do dwóch switchy.

    Toteż ja tego pomysłu nie krytykuję. Pomysłów można w ogóle mieć dużo.
    Jak się zajrzy do wnętrza trochę większego switcha, tak od 16 dziurek
    wzwyż, to widać, że tam bywa kilka takich samych układów -- jeden na
    kilka portów. Można to rozgryźć i sterować choćby ich zasilaniem. Że
    da się od strony softu, robiąc bridge, to już wcześniej wspomniałem.

    A tak w ogóle, to wymyśliliśmy teraz switch zarządzalny. Dzisiaj takimi
    się zarządza z poziomu sieci, ale drzewiej widywałem zarządzane zworkami
    -- te właśnie mogły dzielić jeden switch na dwa lub cztery segmenty.

    --
    Jarek