  • 11. Data: 2020-04-22 23:59:02
    Temat: Re: Krzywa moc/zł procesorów - gdzie "złoty punkt"? :)
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 22 Apr 2020 10:38:57 +0100, w <r7p3bg$l95$1$pioruns@news.chmurka.net>,
    pioruns <c...@b...cy> napisał(-a):

    > Od siebie to samo polecam, kolejny już komputer składam rodzinie, będzie
    > oparty najprawdopodobniej o Ryzen 5 1600, bo ten ma największy stosunek
    > wydajności do ceny z używek. Do tego płyta używka oparta na chipsecie
    > B350 i demon do gier gotowy za parę stów.

    Znalazłem taki wykres:
    https://www.cpubenchmark.net/cpu_value_available.htm
    l#single-value

    i rzeczywiście tutaj 1600 wymiata :)

  • 12. Data: 2020-04-23 01:49:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-04-22, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Użytkownik r...@k...pl r...@k...pl ...

    > i jak jego zmiana miałaby zmieniac sens pytania a co za tym idzie równiez
    > odpowiedz?

    Prawda, nie tylko z szykiem...który obecny procesor... Jest kupa starych, mało
    wydajnych, lub prądożernych, za to tanich. Uzywane Xeony można dostać na Alim prawie
    za bezcen. Problem z nimi jest taki, że dalej trzeba do tego dobrać płytę, a jak
    jest serwerowa to pewnie i odpowiednie pamięci.

    https://www.cpubenchmark.net/cpu_value_alltime.html

    Z obecnych, wspomniane juz Ryzeny, np. 5/3600 mają bardzo dobry stosunek ceny do
    wydajności.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2020-04-23 19:02:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin Debowski" yK4oG.32033$v...@f...ams1

> [...]
    > na Alim prawie za bezcen. Problem z nimi jest taki, że dalej trzeba do tego
    > dobrać płytę, a jak jest serwerowa to pewnie i odpowiednie pamięci.

    Takie pamięci są chyba tańsze od ,,zwykłych''.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 14. Data: 2020-04-23 19:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marcin Debowski a...@I...zoho.com ...

> [...]
    > Xeony można dostać na Alim prawie za bezcen. Problem z nimi jest
    > taki, że dalej trzeba do tego dobrać płytę, a jak jest serwerowa to

    Podejrzewam ze nie musi byc obecny ale musi byc tani.
    dla mnie tani to jest zakup plus uzytkowanie.
    CZyli jezeli procek kosztuje dolara, ma nawet jakas w miare srednia
    wydajnosc ale zre prąd to nie jest najtansze rozwiazanie.

    > https://www.cpubenchmark.net/cpu_value_alltime.html
    >
    > Z obecnych, wspomniane juz Ryzeny, np. 5/3600 mają bardzo dobry
    > stosunek ceny do wydajności.

    ok

    --
    Pozdrawia... Budzik
    jest mniemanie, że się nie ma go wcale." Nikos Kazantzakis

  • 15. Data: 2020-04-23 19:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik pioruns c...@b...cy ...

> [...]
    > największy stosunek wydajności do ceny z używek. Do tego płyta
    > używka oparta na chipsecie B350 i demon do gier gotowy za parę stów.

    Mozesz podac przykład takiego zestawu za pare stówek?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

  • 16. Data: 2020-04-23 20:09:28
    Od: pioruns <c...@b...cy>

    On 23/04/2020 18:59, Budzik wrote:
    > Użytkownik pioruns c...@b...cy ...

    > Mozesz podac przykład takiego zestawu za pare stówek?

    Heh, sorry, może nie byłem zbyt precyzyjny - za parę stówek będziesz
    miał CPU+mobo combo, tak jak pytał OP.

    Ryzen 5 1600 - można wyrwać po ?50
    PRIME B350-PLUS - kupiłem po ?46 ostatnim razem

    Razem ok. ?100 czyli 520zł za CPU+Mobo

    Oczywiście potrzebujesz resztę komponentów, im więcej masz na stanie
    swoich tym lepiej :)

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 17. Data: 2020-04-23 21:24:08
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > "Marcin Debowski" yK4oG.32033$v...@f...ams1

    > Takie pamięci są chyba tańsze od ,,zwykłych''.

    Pamięci REG albo ECC tańsze od typowych DDR?
    Gdzie takie widziałeś?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 18. Data: 2020-04-24 03:59:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Adam" r7sq0o$e54$1$A...@n...chmurka.net

    > Pamięci REG albo ECC tańsze od typowych DDR?

    Używki DDR2 ECC tańsze od typowych używek DDR2.

    Chcę qpić używki DDR2 -- DIMM, nie SODIMM. Tak
    ~8 GiB co najmniej. Do blaszaka kupionego chyba
    w 2008 r. Blaszak ma teraz 1 GiB i WXP; chcę tam
    postawić 64W10. (pewnie żywcem skopiuję z Acera;
    gdy wstawię do Acera Seagaty, podczepię po prostu
    Toshibę wyjętą z Acera do blaszaka i skopiuję
    partycję systemową na dysk 3.5"...)

    W Polsce używki DDR2 DIMM jak na lekarstwo, ale w Chinach są...

    > Gdzie takie widziałeś?

    W necie.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 19. Data: 2020-04-24 10:01:48
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 23-04-2020 o 20:09, pioruns pisze:

> [...]
    > miał CPU+mobo combo, tak jak pytał OP.
    >
    > Ryzen 5 1600 - można wyrwać po ?50
    > PRIME B350-PLUS - kupiłem po ?46 ostatnim razem

    A pamiątki?

    miab

  • 20. Data: 2020-04-24 10:56:09
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ile razy szukałem pamięci (zaczynając od ebay.com) to serwerowe zawsze były tańsze,
    nie wiem czemu.

    -----