  • 1. Data: 2013-11-04 12:42:16
    Temat: Ksenon HID zamiast żarówki H4 a homologacja
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Mam zamiast żarówki H4 założony ksenon.
    Na kloszu lampy nie ma oznaczenia litery D, co podczas kontroli
    zakwestionował policjant (obeszło się bez kosztów). Sprzedawca tłumaczy,
    że sprzedaje zestawy uniwersalne, a znak homologacji jest wybity na
    przetwornicy i że jest to w 100% wystarczające. Przegląd w stacji
    diagnostycznej - zero uwag.
    Jak to w końcu jest? Sprzedawca ściemnia, czy policjant przesadza?
    Jacek

  • 2. Data: 2013-11-04 13:40:44
    Temat: Re: Ksenon HID zamiast żarówki H4 a homologacja
    Od: J_K_K <j...@i...poczta.fm>

    W dniu 2013-11-04 12:42, Jacek pisze:
    > Na kloszu lampy nie ma oznaczenia litery D, co podczas kontroli
    > zakwestionował policjant
    Trafiłeś na tego jednego co się zna ;)

    > (obeszło się bez kosztów).
    Dobrze, że bez zatrzymania dowodu

    > Sprzedawca tłumaczy,
    > że sprzedaje zestawy uniwersalne, a znak homologacji jest wybity na
    > przetwornicy i że jest to w 100% wystarczające.
    Idąc tym tokiem myślenia, zamiast żarówki można by mieć lampę błyskową ;)

    > Przegląd w stacji diagnostycznej - zero uwag.
    Wszyscy wiemy jak wyglądają przeglądy motocykli ...

    > Jak to w końcu jest? Sprzedawca ściemnia, czy policjant przesadza?
    A masz tam chociaż soczewkę, czy zwykłą szybę, może jeszcze karbowaną ?
    Przejedź się kiedyś innym motocyklem, czy autem na wprost swojego
    w dzień i w nocy i będziesz miał odpowiedź ...

    Pzdr

    JKK

  • 3. Data: 2013-11-04 14:13:13
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-11-04 13:40, J_K_K pisze:
    > A masz tam chociaż soczewkę, czy zwykłą szybę, może jeszcze karbowaną ?
    > Przejedź się kiedyś innym motocyklem, czy autem na wprost swojego
    > w dzień i w nocy i będziesz miał odpowiedź ...
    Tak też zrobiłem i nikogo ani niczego nie oślepiam. Granica między
    światłem a cieniem jest ostra, dużo wyraźniejsza, niż przy H4, a jakość
    oświetlenia lepsza. Tak więc tu odpowiedzi, o jakiej myślisz nie znajdę.
    Jacek

  • 4. Data: 2013-11-04 20:46:41
    Od: "James" <n...@d...for.spam>

    "Jacek" wrote...
> [...]
    > diagnostycznej - zero uwag.
    > Jak to w końcu jest? Sprzedawca ściemnia, czy policjant przesadza?

    Oznaczenie na przetwornicy nie określa jak lampa świeci. Może w najlepszym
    razie określać, że przetwornica spełnia normy i jest bezpieczna. Do tego
    potrzebna jest norma określająca palnik i na końcu norma odnosząca się do
    lampy oraz oznaczenie homologacji. Tak naprawdę to właśnie sama lampa jest
    podstwą tutaj. Optyka w tym układzie jest najważniejsza. To, co na palniku
    jest mniej ważne. Oznaczenia na przetwornicy nic nie znaczą.
    Coś takiego jak uniwersalny zestaw ksenon zamieniający żarówkę NIE ISTNIEJE!
    To, że wydaje Ci się, że dobrze świeci, to właśnie dokładnie to - wydaje Ci
    się. Palnik ksenonowy nie może działać poprawnie w optyce zaprojektowanej do
    żarówki. Wiąże się to z wielkością i kształtem źródła światła... pomijając
    inne kwestie. Normy i przepisy dotyczące lamp to nie tylko kwestia
    spojrzenia czy jest dobrze. Jest określone wiele punktów w których wykonuje
    się pomiary i jasność w tych punktach jest dokładnie określona. W niektórych
    musi być "mniej niż", w innych "nie mniej niż", a w jeszcze innych "nie
    więcej niż, ale nie mniej niż".
    Policjant miał rację i powinien zatrzymać dowód rejestracyjny. Pan na
    przeglądzie po prostu nie sprawdził.
    Oddaj ten "uniwersalny" zestaw i kup dobrą żarówkę H4 dobrej firmy.

    Pozdro
    --
    James

  • 5. Data: 2013-11-04 22:27:15
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Tak też zrobiłem i nikogo ani niczego nie oślepiam. Granica między
    > światłem a cieniem jest ostra, dużo wyraźniejsza, niż przy H4, a jakość
    > oświetlenia lepsza. Tak więc tu odpowiedzi, o jakiej myślisz nie znajdę.

    Policjhant miał racje a sprzedawca wprowadził w błąd. Masz jakies fotki
    strumienia swiatla z tego hid h4?

    Ja mialem taka zarowke, ale było beznadziejnie

    na H4 było tak

    http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/18299.Bixenon.H4.L
    ow.beam

    A teraz mam juz soczewke i jest tak
    http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/18631.Swiatlo.mija
    nia.asymetroa

  • 6. Data: 2013-11-06 08:12:13
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Jacek pisze:
    > Mam zamiast żarówki H4 założony ksenon.

    Możesz też pomyśleć o kompletnej dodatkowej lampie ksenonowej (np. firmy
    Touratech).

    --
    pozdrawiam
    Piotr