  • 1. Data: 2013-10-29 07:45:26
    Temat: Kranik mechaniczny
    Od: MarcinJM <m...@o...pl>

    Witam
    Jedyna rzecza, ktora mnie wkurza w moim moto, to kranik paliwa. Jest
    upiedliwe ciagle zamykanie i otwieranie. I zapominanie :)

    Czy ktos testowal, czy sa dostepne jakies nieduze elektrozawory? ew.
    moze kranik podcisnieniowy ze skutera? (wiem, trzebaby dorobic krociec
    pdcisnienia w kolektorze dolotowym, ale to raczej nie problem dla mnie).

    MarcinJM gg: 978510
    kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
    przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

  • 2. Data: 2013-10-29 09:20:29
    Temat: Re: Kranik mechaniczny
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Tue, 29 Oct 2013 07:45:26 +0100) ktos podajacy sie za MarcinJM
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Witam
    > Jedyna rzecza, ktora mnie wkurza w moim moto, to kranik paliwa. Jest
    > upiedliwe ciagle zamykanie i otwieranie. I zapominanie :)

    Z tego co ja się kiedyś dopytywałem to jak masz sprawny kranik i zaworek w
    gaxniku to nie ma powodu, żeby go zamykać i otwierać po każdej jeździe.

    Piotr Klimek
    Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM
    http://bikepics.com/members/piko/

  • 3. Data: 2013-10-29 10:29:43
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-10-29, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote:

    > Z tego co ja się kiedyś dopytywałem to jak masz sprawny kranik i zaworek w
    > gaxniku to nie ma powodu, żeby go zamykać i otwierać po każdej jeździe.

    Tu sie zgadza, zamyka sie to dla bezpieczenstwa bo jak pewnego dnia sie
    zaworek podwiesi albo zuzyje to bedzie w silniku plywala benzyna a motorek
    juz ciut wiekowy ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 4. Data: 2013-10-29 10:31:02
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-10-29, MarcinJM <m...@o...pl> wrote:
> [...]
    > moze kranik podcisnieniowy ze skutera? (wiem, trzebaby dorobic krociec
    > pdcisnienia w kolektorze dolotowym, ale to raczej nie problem dla mnie).

    To moze zwykly elektrozawor ktory montuja gazownicy?

    O taki na ten przyklad:
    http://www.truck-tychy.pl/p/s3/1361002952.jpg

    Opcjonalnie masz wajche ktora mozesz recznie otworzyc zawor.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 5. Data: 2013-10-29 11:25:57
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2013-10-29 07:45, MarcinJM pisze:
    > Witam
    > Jedyna rzecza, ktora mnie wkurza w moim moto, to kranik paliwa. Jest
    > upiedliwe ciagle zamykanie i otwieranie. I zapominanie :)

    Dziwne. Ja czesto wyrzucam oryginalne kraniki podcisnieniowe i zastepuje
    je mechanicznymi.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 6. Data: 2013-10-29 14:57:48
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Tue, 29 Oct 2013 09:29:43 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za AZ
> [...]

    > zaworek podwiesi albo zuzyje to bedzie w silniku plywala benzyna a motorek

    Jest jeszcze jakiś przelew, który powinien przed tym zabezpieczyć. W każdym
    razie tak to jest rozwiązane w mojej DR-Z.

  • 7. Data: 2013-10-30 10:03:51
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Piotr Klimek <usenet@usun_toklimek.net.pl> wrote:

    > Z tego co ja się kiedyś dopytywałem to jak masz sprawny kranik i zaworek w
    > gaxniku to nie ma powodu, żeby go zamykać i otwierać po każdej jeździe.

    Na forum gsxf.pl znane sa przypadki, gdy ktoś zostawił kranik na PRI
    (otwarty nawet bez podciśnienia), okazało się, że zaworek w którymś
    gaźniku nie jest tak do końca sprawny, paliwo dostało się do oleju
    i odpalenie motocykla nie skończyło się dobrze.

    http://motogof.tumblr.com/

  • 8. Data: 2013-10-30 10:38:56
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Wed, 30 Oct 2013 09:03:51 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za Adam Wysocki
> [...]

    > gaźniku nie jest tak do końca sprawny, paliwo dostało się do oleju
    > i odpalenie motocykla nie skończyło się dobrze.

    Widocznie Suzuki poskąpiło w tych gaźnikach na zaworek przelewowy, albo i
    on był niesprawny. Tak czy inaczej jak zostawiam motocykl na dłużej to
    kranik staram się przekręcać.

  • 9. Data: 2013-10-30 12:18:47
    Od: "James" <n...@d...for.spam>

    "Piotr Klimek" wrote...
> [...]
    >
    > Widocznie Suzuki poskąpiło w tych gaźnikach na zaworek przelewowy, albo i
    > on był niesprawny. Tak czy inaczej jak zostawiam motocykl na dłużej to

    Mój brat chciał kiedyś pojeździć moim Suzuki Savage LS650. Niestety nie
    wiedział do czego służą różne pozycje kranika i zostawił na PRI. Efekt był
    taki, że całe paliwo spłynęło, w zbiorniku było pusto, natomiast na podłodze
    była wielka plama. Ta plama mnie zastanowiła i postanowiłem sprawdzić olej -
    było PEŁNO! Olej zmieszany z benzyną pod sam korek! Po wymianie oleju i
    zatankowaniu wszystko było w porządku. Jeździłem jeszcze parę lat bez
    żadnych problemów związanych z gaźnikiem czy silnikiem. Wnioskuję, że przy
    sprawnym gaźniku paliwo nadal może spłynąć...

    James

  • 10. Data: 2013-10-30 15:03:37
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-10-30 12:18, James pisze:

    >Wnioskuję, że przy sprawnym gaźniku paliwo nadal może spłynąć...

    Znaczy spieprzony zaworek iglicowy nie wplywa na sprawnosc gaznika ?

    pozdr
    newrom nieco zaskoczony