    From: Marcin Kwiatkowski <f...@l...bielsko.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Ksiazka/tutorial do lekserow
    Date: Fri, 19 Feb 2010 13:11:33 +0000 (UTC)

    On 2010-02-19, Krzysiek Kowaliczek <k...@g...com> wrote:

    > yacc to generator parserów, flex to generator lekserów.
    > Jest tego wiadrami. Całkiem niezłe jest wprowadzenie
    > ze stron projektów:
    > http://www.gnu.org/software/bison/manual/html_node/i
    ndex.html
    > http://flex.sourceforge.net/manual/
    >
    > Polecam książkę:
    > http://www.diku.dk/hjemmesider/ansatte/torbenm/Basic
    s/basics_lulu.pdf

    Dzieki, zapoznam sie. W firmowej bibliotece trafilem tez na ta pozycje:
    http://helion.pl/ksiazki/zaprli.htm gdzie jest rozdzial traktujacy o
    tym.

    > Jeżeli nie zależy Ci na generatorach typu LR zobacz ANTLR.
    > W odróżnieniu od yacc, jest to generator typu LL, co dla
    > wielu programistów jest bardziej naturalnym podejściem tworzenia
    > parserów:
    > http://antlr.org/

    A nie pomyslalem. Dzieki za wskazowki - musze sie zapoznac.

    > Tylko po co? Napisanie leksera i parsera to *najprostsza* cześć.
    > Czemu nie użyć istniejących języków jak Lua, TCL, Python.

    Gdyby to byla aplikacja pisana od poczatku, gdzie moge narzucic pewne
    wymagania to uzyl bym wlasnie Lua. Niestety. W projekcie gramatyka i
    skladnia jezyka zostaly precyzyjnie okreslone, poza tym pracuje w
    zespole i moge najwyzej sugerowac kolegom pewne rozwiazania a nie
    narzucac.

    --
    Pozdrawiam,
    Marcin Kwiatkowski