  • 1. Data: 2016-08-13 14:20:11
    Temat: Kto potrafi wytłumaczyć paradoks
    Od: slawek <f...@f...com>

    Kto potrafi wytłumaczyć, w prostych, żołnierskich słowach, za co
    płaci się w abonamencie w Orange biznesowym około 200 PLN, jeżeli:
    gwarantowany transfer to 1Mb/s; nie ma w tym TV ; zrywa na okrągło
    plus lagi wielosekundowe ; stacjonarne po miedzi; router nie ma ani
    QoS, ani niczego (logów, listy urządzeń jaki aktualnie obsługiwane są
    przez WiFi etc); nie wiocha, ale jedno z większych miast w PL? A
    wsparcie techniczne choruje na niemoc: upgrade do światłowodu... "nie
    możemy"; sprawdzenie czegokolwiek... "nie możemy", wymiana
    routera... "nie możemy"; czy jakaś awaria była... "nie możemy".

    Nota bene, niby w tym samym Orange jest 600 Mb /s plus TV za
    (mniej/więcej) tyle samo. Tyle że bez słowa "biznes".

    Czy to jest zwykłe naciąganie Januszów biznesu, czy jednak płacąc
    wielokrotnie więcej za to samo (a nawet mniej, bo nie ma TV) dostaje
    się jakąś skrętkę z beztlenowego złota gwarantującą bardziej soczyste
    pakiety TCP? A może szafirowy światłowód z diamentowymi soczewkami
    zapewniającymi większą prędkość światła niż zwykła próżnia?

    Nota bene: nie piszcie że chodzi o stały IP, bo nie chodzi o stały
    IP. I nie piszcie że chodzi o 24/7, bo ten Orange właśnie nie chce
    chodzić 24/7, a taki nie-biznes-class całkiem znośne jedzie 24/7/365.

  • 2. Data: 2016-08-13 17:27:05
    Temat: Re: Kto potrafi wytłumaczyć paradoks
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2016-08-13 o 14:20, slawek pisze:
> [...]
    > nie piszcie że chodzi o 24/7, bo ten Orange właśnie nie chce chodzić
    > 24/7, a taki nie-biznes-class całkiem znośne jedzie 24/7/365.

    a dlaczego bankowe konto konsumenckie jest za darmo, karta za darmo,
    przelewy też, kredyt za darmo, a firmowe w tym samym banku jest płatne,
    za przyznanie debetu musisz płacić, za wykorzystany debety płacisz, za
    niewykorzystany też, a transakcje kartami mają prowizję?

    a.

  • 3. Data: 2016-08-13 17:50:08
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sat, 13 Aug 2016 17:27:05 +0200, Artur Miller <n...@n...com>
    wrote:
    > a dlaczego bankowe konto konsumenckie jest za darmo, karta za darmo,

    Nie piepieprz. Obsługa finansowa firmy, dużej firmy, różni się trochę
    od obsługi jakiegoś ROR rodziny 500+. Z tym małym ale: jeżeli bank
    jest zbyt pazerny, to klient - i ten indywidualny, i ten biznesowy -
    po prostu znajdzie sobie innego partnera do interesów.

    W przypadku elekronów (i danych przesyłanych przez Internet) nie ma
    podziału na "konsumenckie" i "biznesowe". Elektron to elektron.
    Pakiet to pakiet.

    Rozumiałbym, gdyby istniała jakakolwiek realna różnica. Ale różnicy
    nie ma. A w zasadzie jest: Orange biznesowy działa znacznie gorzej
    (lagi, prędkość transmisji, zaniki, nawet serwis) niż Orange jako
    provider dla osób fizycznych. I nie chodzi o jakiś hardcore, ale o
    zwykle wysłanie kilkunastu e-mail z kilkunastokilobajtowym
    załącznikiem.

    To tak, jakbyś kupił bilet business class a potem leciał tym samym
    samolotem co ci z turystycznej, tyle że miałbyś jeszcze mniej miejsca
    i ogólnie gorsze warunki.

    Ale jeżeli potrafisz wskazać co jest lepsze w biznesowej ofercie
    Orange... to oświeć nas.

  • 4. Data: 2016-08-13 18:58:47
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sat, 13 Aug 2016 17:50:08 +0200, slawek <f...@f...com> wrote:
    > To tak, jakbyś kupił bilet business class a potem leciał tym samym
    > samolotem co ci z turystycznej, tyle że miałbyś jeszcze mniej
    miejsca
    > i ogólnie gorsze warunki.

    Jeszcze raz, bo chcę uniknąć nieporozumień. Jeżeli za 3-krotną cenę
    dostaję 80-razy gorszą ofertę i to na wykonanie tylko połowy
    usługi... to MUSZĘ MIEĆ COŚ EKSTRA. Na przykład gwarancję, iż na
    infolinii będą pracować same dziewice. Albo że firma Orange pokryje
    wszelkie straty mojego biznesu jakie wynikną itd. Albo że kabel
    będzie pilnowany przez patrole z psami i bronią krótką. I kable będą
    jakości audiofilskiej.

    Tymczasem... nic z tego. Internet via Orange dla biznesu działa - tak
    dalece jak mogę to ocenić - znacznie gorzej niż Internet via Orange
    dla tzw. ludności. W istocie rzeczy nie ma sensu bawić się z Orange
    mając jednoosobową firmę - bo i po co?

    Z biznesowym Orange nie zrobię telekonferencji przez Skype.
    Monitoring przez kamery IP? Zapomnijcie, pół klatki na sekundę przy
    320x200 BW... może... Odebranie zwykłego e-mail? Problematyczne,
    jeżeli jest jakiś, nawet mały, załącznik. Aktualizacja Windows? Może
    się udać. Ale często się nie udaje, bo "internetu nie ma".
    .. jakoś tak. O takich wynalazkach, jak "inteligentne biuro" i IoT
    też lepiej nie myśleć. A sterowanie robotami/produkcją to - przy tym
    jak działa łącze - coś zupełnie nie z tej bajki.

    Opcje kontroli nad transmisja zerowe: router to prawdziwe ZA, nie ma
    nawet możliwości pokazania kto się z nim połączył. Tak na oko wygląda
    jak wgrzebany ze śmietnika naście lat temu.

    No to co takiego jest fajnego w ofercie Orange dla biznesu......???
    Konkretnie, od strony hardware. Czyli elektroniki. I to właśnie chcę
    wiedzieć.

  • 5. Data: 2016-08-13 19:03:48
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-08-13 o 17:50, slawek pisze:

> [...]
    > ogólnie gorsze warunki.
    >
    > Ale jeżeli potrafisz wskazać co jest lepsze w biznesowej ofercie

    Nie wiem, jak w Orange.
    Ale spotykałem się z tym u niektórych dostawców Internetu i/oraz w
    niektórych "kablówkach". Oferta biznesowa była dla firm, potrzebujących
    fakturę VAT.
    Chociaż po kilku ostatnich nowelizacjach ustaw trudno już czasem
    odróżnić, co jest fakturą, a co np. dawnym "rachunkiem uproszczonym".

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2016-08-13 20:25:37
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sat, 13 Aug 2016 19:03:48 +0200, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
    > Ale spotykałem się z tym u niektórych dostawców Internetu i/oraz w
    > niektórych "kablówkach". Oferta biznesowa była dla firm,
    potrzebujących
    > fakturę VAT.

    I słusznie. Ale poziom obsługi, z jakim ostatnio się spotkałem,
    zaczyna przypominać mi ten z lat 70-tych. Wydawało mi się, że jak
    ktoś ma biznes to powinien być obsługiwany może i drożej, ale jednak
    na pewnym poziomie. Byłem w błędzie.

    Gdyby nie zdrowy rozsądek (i lenistwo) rozebrałbym na śrubki nowiutki
    sprzęt, bo nie działało. A nie działało, bo Orange nie potrafi
    zapewnić stabilnego łączą, zrywało co kilka-kilkanascie minut. Przy
    stałym IP i biznesowym abonamencie.

    Nota bene, część problemu to oferty o przepustowości "do nnn Mb /s".
    A gdy się dopytać... nie jest ona gwarantowana... "bo może być
    niższa". Tak samo przerwy: może ich być dowolnie dużo, dowolnie
    częstych, dowolnie długich. I to z takiego powodu jak "konserwacja".

  • 7. Data: 2016-08-13 20:39:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan slawek napisał:

> [...]
    > zaczyna przypominać mi ten z lat 70-tych. Wydawało mi się, że
    > jak ktoś ma biznes to powinien być obsługiwany może i drożej,

    Jeśli ktoś ma biznes?! W XXI wieku, przynajmniej w moim kręgu
    kulturowym, jako oczywiste przyjmuje się, że wszyscy klienci
    nają być obsługiwani "na pewnym poziomie". Na najwyższym,
    jakiemu może podołać dostawca usług.

    > Byłem w błędzie.

    Tak, i wielu ludzi wciąż w nim tkwi. W latach siedemdziesiątych
    ubiegłego wieku dość powszechne było przekonanie, że wysoki
    poziom obsługi należy się tylko wybranym. A zwykły klient musi
    się najpierw wkupić w łaski.

    Jarek

    --
    -- Pójdziesz zatem na plac Zwycięstwa założyć do tej Kowalskiej, ona
    już pół roku czeka.

  • 8. Data: 2016-08-13 21:07:35
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Artur Miller <n...@n...com> napisał(a):
> [...]
    > przyznanie debetu musisz płacić, za wykorzystany debety płacisz, za
    > niewykorzystany też, a transakcje kartami mają prowizję?

    Bo konsumenckie nie jest obowiązkowe, a firmowe tak.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 9. Data: 2016-08-13 21:18:19
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sat, 13 Aug 2016 20:39:13 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:

    > Jeśli ktoś ma biznes?! W XXI wieku, przynajmniej w moim kręgu
    > kulturowym, jako oczywiste przyjmuje się, że wszyscy klienci
    > nają być obsługiwani "na pewnym poziomie". Na najwyższym,
    > jakiemu może podołać dostawca usług.

    Masz rację.

    Po prostu jeżeli płacę 3x tyle bo biznes, to spodziewam się czegoś
    więcej niż przy wyborze oferty która przede wszystkim mialabyć
    (prawie) darmo. Od tego samego operatora. Bo dzięki temu że płacę
    więcej to i operator może więcej.

    I że jeżeli to ma być klasa biznes, to zamiast gładkiej nowomowy ktoś
    powie coś w ten deseń: "coś nam się s...ło, za 24 godziny powinno
    działać, nie ma sensu abyście stawiali na nogi swój dział IT, bo to
    u nas". I gdyby to było raz-dwa w roku (plus na nowy rok itp.
    milenijne okazje), to uznałbym że jest ok. Serio.

    W klasie "dla zwykłych użytkowników" wybaczam zaś gdy Internetu nie
    ma od czwartej do piątej w nocy. Albo w czasie burzy. I rozumiem że
    np. wymiana routera, który trochę nie działa, może potrwać i dwa
    tygodnie. Bo w najgorszym razie poczytam książkę.

    Więc tak właśnie rozumiem różne podejście do różnych klientów.

  • 10. Data: 2016-08-13 21:29:48
    Od: slawek <f...@f...com>

    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
> [...]
    > ubiegłego wieku dość powszechne było przekonanie, że wysoki
    > poziom obsługi należy się tylko wybranym. A zwykły klient musi

    No ja tam się nie znam, ale te Selgrosy to są otwarte dla zwykłych
    ludzi?