  • 111. Data: 2016-08-16 11:10:23
    Temat: Re: Kto potrafi wytłumaczyć paradoks
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    news:f5oozmslg9cx.c7ren89opqjy$.dlg@40tude.net...
    > Tu sa gazetki promocyjne
    > http://compassrabatow.pl/selgros-gazetka-158
    >
    > mozna zobaczyc. Nie taka mala ta cena brutto, ale to netto ma sie
    > rzucac w oczy.

    Zgoda. Ale tu przynajmniej ta bruttocena JEST. Nie taka najmniejsza względem
    wielkości czcionki i kto chce, może sobie łatwo policzyć z jednej, albo
    drugiej, bez dodatkowego przeliczania, chyba każdy ma już karkulowsiał w
    telefonie...? Byle od ceny nie zwartusiać :)

    > Ale oni tylko dla przedsiebiorcow, wiec sa usprawiedliwieni :-)

    Mnie butelkę coli sprzedali :)

    Rzecz w tej aferze była taka, że podane były ceny tylko netto. Jak pisałem,
    nie pomnę miejsca. Nie pomnę, czy było wskazanie, że to netto, czy tylko
    goła cena, a okazywało się przy kasie. Nie była to jednak żadna z firm typu
    "makro".

    --
    Życie jest przepiękną telenowelą, przenoszoną drogą płciową.
    (C) Ferdek Kiepski

  • 112. Data: 2016-08-16 11:16:11
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "slawek" <f...@f...com> napisał w wiadomości
    > sekund
    >
    > Po połowie czasu dzierżawy następuje próba jej przedłużenia.

    Aha... no to jasna sprawa, wytłumaczone.
    Tylko co śmieszne, podgląd w okienku obok raczej tego nie sugeruje - w
    okienku rozpieprza co minutę.
    Wyłączałbym klienta DNS po uzyskaniu dzierżawy, ale od razu zeruje
    połączenie.

    --
    Życie jest przepiękną telenowelą, przenoszoną drogą płciową.
    (C) Ferdek Kiepski

    PS. Fragment z ipconfig /all:
    Dzierżawa uzyskana. . . . . . . . : 16 sierpnia 2016 10:58:07
    Dzierżawa wygasa. . . . . . . . . : 16 sierpnia 2016 10:59:07

  • 113. Data: 2016-08-16 11:17:04
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Do Makro cie nawet nie wpuszcza.

    Są jeszcze takie Makra co nie wpuszczą?

    Byłem akurat ze 3 tygodnie temu w Makro (Gdańsk). Zero kontroli na wejściu i
    wydaje mi się, że poprzednio jak byłem (ze 2..3 lata temu) też już tak było.
    Obecną cechą Makro jest absolutny luz na hali i brak kolejek do kas.

    > Przy kasie tez strasznie chca karte, nie wiem czy sie da zaplacic bez
    > :-)

    Tego też nie wiem.
    P.G.

  • 114. Data: 2016-08-16 11:17:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 16 Aug 2016 10:47:06 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > W swoich początkach, to miał 19200 b/s do Kopenhagi i nic więcej.

    Ale wtedy to laczyl jeden komputer w Warszawie, a www jeszcze nie bylo
    :-)

    Nie pamietam - kolejne lacze kraju mialo ile - 256kb/s ?

    > Potem miał 2Mb/s, ale na przykład między Warszawą a Wrocławiem.
    > Tepsa, gdy już się rozbudowała i umocniła na rynku, wyglądała tak:
    > http://148.81.130.53/POLPAK-T.gif

    Ciekawe jak by to teraz wygladalo ..

    J.

  • 115. Data: 2016-08-16 11:19:01
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    > dzierżawy
    >
    > To sobie zrób "punkt dostępu Wifi" na smartfonie.

    Tak zamierzam:
    Jeden loguje się do wifree. Ustawiam mostek BT i paruję maszyny. Na drugiej
    ustawiam punkt dostępowy i liczę na to, że odświeżanie dzierżawy co minutę
    nie przeciśnie się przez to. Gdybym tak mógł oszukać system, że dzierżawa
    jest w rzeczywistości dłuższa... Nawet kosztem losowego zawiśnięcia
    połączenia...? Odpadło by mielenie sie z mostkowaniem przez dwa smartfony...

  • 116. Data: 2016-08-16 11:20:32
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    > Chyba nie te czasy. Bo kaloryfer to NMT, a takie rzeczy to tylko w
    > Erze ...

    Na jednym ze zlotów p.m.telefonia miałem okazję macać coś bardzo podobnego,
    właściciel zeznał OIDP, że to w Plusie miał.

  • 117. Data: 2016-08-16 11:38:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 16 Aug 2016 10:38:53 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Przede wszystkim zagęściły się. To już nie jest wyprawa, którą trzeba
    > wcześniej planować i rezerwować sobie na to czas.

    Zagescily sie, ale ... do tego Makro mialem z 12km/20 min samochodem w
    jedna strone, zwiedzanie wnetrza trwalo dluzej.
    Jak czlowiek rzadko jezdzil i zwiedzic, to sie robila "wyprawa" ... i
    dzis tez sie robi :-)

    > Galerii ci u nas we Warszawie dostatek. A nie każda to Złote Tarasy
    > -- centralna jak nie przymierzając dworzec kolejowy. Do Makro nikt
    > nie jeździ. To znaczy ja nie słyszałem żeby ktoś.

    Na pewno sa tacy, co maja do Makro blizej niz do innych, albo maja po
    drodze.
    Zreszta jak mowie - na peryferiach obok Makro stoi u nas galeria z
    Tesco - ruch tam jest.

    > Nawet w najmniejszej Biedronce może być większe. Handlować winem da
    > się na dwudziestu metrach.

    Moze sie i da, ale nie zmiescisz 1000 gatunkow :-)

    A widzisz :-)

    Mnie tam jeszcze przyciagaly narty.

    J.

  • 118. Data: 2016-08-16 12:01:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Moze sie i da, ale nie zmiescisz 1000 gatunkow :-)

    W tym biznesie nie chodzi o to, by zmieścić tysiąc gatunków. Zresztą co
    by o Biedronce nie mówić, to ryzyko natrafienia na nieakceptowalnie
    paskudne wino jest tam niewielkie. Właściwie to tylko jedno takie kojarzę.

    > A widzisz :-)

    Nie widzę -- jeszcze się nie skłoniłem i nie pojechałem.

    Jarek

    --
    Veni, vidi, vici.

  • 119. Data: 2016-08-16 12:06:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Ale wtedy to laczyl jeden komputer w Warszawie, a www jeszcze nie bylo
    > :-)

    BITNET miał 9600 -- inna prędkość w ogóle nie była protokołem przewidziana.
    Łącze za granicę było jedno, a w kraju komputerów kilka.

    > Nie pamietam - kolejne lacze kraju mialo ile - 256kb/s ?

    Też nie pamiętam. Ale wiele łącz po kraju (Białystok, Szczecin), to było
    128k. Więc może właśnie tyle.

    > Ciekawe jak by to teraz wygladalo ..

    Być może w ogóle nie wygląda. To znaczy zmienia się na tyle często, że
    trudno stworzyć aktualną mapę połączeń.

    --
    Jarek

  • 120. Data: 2016-08-16 12:31:07
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 16 Aug 2016 11:19:01 +0200, "HF5BS" <h...@j...pl> wrote:
    > nie przeciśnie się przez to. Gdybym tak mógł oszukać system, że
    dzierżawa

    Ale to IMHO jest po stronie serwera. Inaczej manipulacje usługobiorcy
    pozwalałyby przejąć kontrolę nad transmisją.

    Czyli, jeżeli to jest w ogóle ogarnięte: dzierżawa na np. 10 minut,
    twój system/router po 5 minutach orientuje się że połowa czasu
    minęła, prosi o więcej, jeżeli nie dostanie to próbuje jeszcze parę
    razy prosić, a jak nie dostanie to i tak pracuje aż go rozłączą. A
    jeżeli nie jest ogarnięte, to prośba o przedłużenie wyzwala
    rozłączenie i ponowny przydział. Z czkawką.

    Więc teoretycznie krótki czas dzierżawy nie ma znaczenia. W praktyce
    jednak ma.