eGospodarka.plGrupypl.rec.telewizjaKtóre kanały (nadawcy) blokują nagrywanie na dysku zewnętrznym w telewizorze? › Re: Które kanały (nadawcy) blokują nagrywanie na dysku zewnętrznym w telewizorze?
  • Data: 2016-06-21 10:12:59
    Temat: Re: Które kanały (nadawcy) blokują nagrywanie na dysku zewnętrznym w telewizorze?
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "z" <...@...pl> napisał w wiadomości
    news:57687ea4$0$12555$65785112@news.neostrada.pl...

    > W sumie to głupie bo od kilku lat wszystkie nagrania są szyfrowane do
    > odtworzenia tylko na tym samym urządzeniu.

    Jest to prawda w markowym sprzęcie. Kolega Cavallino pisał, że miał kiedyć
    TV Mansta, która zapisywała nagranie bez szyfrowania.

    > Swoją drogą narusza to moje wolności obywatelskie bo nagrany program
    > (nawet darmowy-niekodowany) w jednym pokoju już nie odtworzę w drugim jak
    > to bywało za starych dobrych czasów magnetowidów.

    Twoje wolności obywatelskie przegrywaja z prawem do zysków producentów
    filmów.

    > O co oni tak walczą? Żeby tracić klientów?

    Żeby wyciągnąć z klientów więcej kasy, sprzedając ten sam film kilka razy.

    > Niedługo wszyscy przesiądą się na komputery i net a wtedy wszystko da się
    > nagrać spiracić, przesłać i odtworzyć w banalny sposób gdzie się chce.

    Wtedy za odpowiednią łapówkę (oficjalna nazwa lobbing) zostanie
    przegłosowana ustawa, że nie wolno Ci oglądać filmów z własnego komputera
    wiecej razy niż przewiduje licencja którą wykupiłeś.

    > PS. Przy okazji. Może istnieją już karty do peceta (nie wiem jak to
    > fachowo nazwać) pozwalające taki moduł CI+ używać w komputerze?

    Są, ale mało popularne i cena może być zaporowa.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba