  • 1. Data: 2013-04-18 22:52:04
    Temat: Który loctite
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Wymieniłem w zeszłym roku gumowe tulejki mocowania amortyzatorów z tyłu
    i dokręciłem zgodnie z książką serwisową odpowiednim momentem. Coś mnie
    podkusiło i sprawdziłem teraz, przed rozpoczęciem sezonu - śruby się
    poluzowały. Dokręciłem, rzecz jasna, ale trochę "bojno" tak jeździć,
    więc pomyślałem, że zapodam jakiś klej do gwintów w rodzaju loctite. Nie
    wiem tylko który - tj. jaki numer, ew. jaki klej tego typu innej
    firmy - możecie coś polecić? Czy dać najmocniejszy, czy "średni"? Chodzi
    o to, żeby w razie potrzeby dało się normalnie odkręcić, bez ukręcenia
    śruby, ale żeby rzecz jasna samo sie nie odkręcało.

    --
    Yogi(n)

  • 2. Data: 2013-04-18 23:04:53
    Temat: Re: Który loctite
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2013-04-18 22:52, Yogi(n) pisze:
> [...]
    > żeby w razie potrzeby dało się normalnie odkręcić, bez ukręcenia śruby,
    > ale żeby rzecz jasna samo sie nie odkręcało.

    Sredni Loctite 243, lub jego odpowiednik, wystarczy.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 3. Data: 2013-04-18 23:53:03
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Kuczu" <q...@g...com> napisał w wiadomości

    > Sredni Loctite 243, lub jego odpowiednik, wystarczy.

    OK, dziękuję!

    --
    Yogi(n)

  • 4. Data: 2013-04-19 06:10:13
    Od: Ivam <f...@W...fm>

    W dniu 2013-04-18 23:04, Kuczu pisze:
    > Sredni Loctite 243

    A ja zaproponuje 248. Jest dużo wygodniejszy, nie zasycha w końcówce
    aplikacyjnej, nie spływa, etc. Dla mnie wystarcza na dużo dłużej niż
    243. Wytrzymałość bardzo zbliżona jeśli nie identyczna (nie sprawdzałem
    papierów, tylko organoleptycznie;)).

    --
    pzdr:
    Ivam

    scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo

  • 5. Data: 2013-04-19 09:12:08
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2013-04-19 06:10, Ivam pisze:

> [...]
    > aplikacyjnej, nie spływa, etc. Dla mnie wystarcza na dużo dłużej niż
    > 243. Wytrzymałość bardzo zbliżona jeśli nie identyczna (nie sprawdzałem

    Nie wiem co robiles ze loctite zasychal w koncowce. Mi sie nigdy nie
    udalo a uzywamy tego zawodowo. Sztyft jest fajny do wiekszych gwintow,
    do malych - M5-M12, a takie wystepuja w motocyklach, plynny klej do
    gwintow jest wygodniejszy. Czesto mi sie zdarza ze aplikuje go do otworu
    gwintowanego a nie na srube. Zrob to ze sztyftem.

  • 6. Data: 2013-04-19 18:54:23
    Od: Ivam <f...@W...fm>

    W dniu 2013-04-19 09:12, Kuczu pisze:
    > Nie wiem co robiles ze loctite zasychal w koncowce.

    Nie używałem przez długo.

    > Mi sie nigdy nie
    > udalo a uzywamy tego zawodowo.

    No właśnie. A ja amatorsko.

    > Sztyft jest fajny do wiekszych gwintow,
    > do malych - M5-M12, a takie wystepuja w motocyklach, plynny klej do
    > gwintow jest wygodniejszy.

    Mi wygodniej sztyftem. Ale ja smaruje trzymając śrubkę, a sztyft sobie stoi.

    > Czesto mi sie zdarza ze aplikuje go do otworu
    > gwintowanego a nie na srube.

    W sumie też pomysł. Ja właśnie w płynie miałem problem z tym, że nie
    mogłem sobie przygotować np. 10 śrub i ich postawić. Klej spływał na
    łby, i wszystko uciućłane - ręce, łby śrub, itd.

    > Zrob to ze sztyftem.

    Nie czuję takiej potrzeby. Właściwie to chyba już nawet nie mam ani
    jednego kleju do gwintów w płynie - tak bardzo mi się sztyft spodobał.

  • 7. Data: 2013-04-20 09:36:45
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2013-04-19 18:54, Ivam pisze:

    > tak bardzo mi się sztyft spodobał.

    Pewnie dlatego ze przypomina szminke do ust

  • 8. Data: 2013-04-20 11:33:09
    Od: Ivam <f...@W...fm>

    W dniu 2013-04-20 09:36, Kuczu pisze:
    > Pewnie dlatego ze przypomina szminke do ust

    Przepraszam masz rację mistrzu. Twoja racja jest najprawdziwsza,
    najsłuszniejsza i najlepsza. Zawsze tak musi być.

    W ogóle loctite to głupcy są, bo takie nikomu niepotrzebne gówno jak
    klej w sztyfcie robią. Pewnie jeszcze nie rozmawiali z Tobą i nie doszli
    do tak konstruktywnego wniosku, że to bez sensu jest.

    Niniejszym odszczekuję, że polecam klej w sztyfcie. Zbyt pedalski. Mój
    już wyrzuciłem do śmieci, bo Kuczu mówi, że w płynie lepszy.

  • 9. Data: 2013-04-20 12:56:27
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2013-04-20 11:33, Ivam pisze:

> [...]
    >
    > Niniejszym odszczekuję, że polecam klej w sztyfcie. Zbyt pedalski. Mój
    > już wyrzuciłem do śmieci, bo Kuczu mówi, że w płynie lepszy.

    ROTFL :) I na cholere sie tak spinasz ?