  • 1. Data: 2013-04-18 13:42:38
    Temat: Pogromcy mitów - zasyfianie spalinami motocyklowymi
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Wczoraj w TV widziałem Pogromców Mitów, którzy postawili odważne tezy,
    że motocykle wielokrotnie bardziej zasyfiają powietrze szkodliwymi
    gazami niż samochody.

    Pokazywali jakieś tabele, gdzie widniało, że wprawdzie CO2 wydalają
    znacznie mniej, to inne "szkodliwe" - nawet 20x więcej.

    Podobno nawet nowoczesne motocykle z katalizatorami są takimi bombami.

    Czy im się coś nie pomyliło? Skąd taki rozrzut emisji?

    --
    MN

  • 2. Data: 2013-04-18 13:49:44
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    In pl.rec.motocykle Marcin N <m...@o...pl> wrote:

    > Pokazywali jakieś tabele, gdzie widniało, że wprawdzie CO2 wydalają
    > znacznie mniej, to inne "szkodliwe" - nawet 20x więcej.

    Z doświadczenia: mam w garażu czujnik tlenku węgla zaraz obok miejsca
    garażowego. GSXF 750 (gaźniki) i GSXR 1300 (wtrysk, ale bez lambdy) po
    paru minutach chodzenia na wolnych obrotach (bez ssania) potrafią odpalić
    ten czujnik. Samochód (benzyna, wtrysk z lambdą) chodził wczoraj ok. 20
    minut, zarówno na wolnych obrotach jak gazowany do ok. 4k RPM (wymiana
    chłodnicy), z wydechem praktycznie przy słupie, na którym zamontowany
    jest ten czujnik, i nic.

    Jak jest z motocyklami z lambdą nie mam pojęcia.

    http://motogof.tumblr.com/

  • 3. Data: 2013-04-18 19:12:30
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 18 Apr 2013 13:42:38 +0200, Marcin N napisał(a):

    > Czy im się coś nie pomyliło? Skąd taki rozrzut emisji?

    Z norm emisji.

    Dla motocykli produkowanych w latach 99-03 dopuszczalne jest 13gCO/km.
    W latach 03-07 5.5gCO/km, a od 07- 2gCO/km.

    W analogicznym okresie samochody benzynowe obowiązują normy:
    97-05 2.3gCO/km a od 2005r. 1gCO/km.

    Czyli pod tym względem motocykle dopiero od niedawna są 2x gorsze - bo
    wcześniej było nawet z 5x gorsze.

  • 4. Data: 2013-04-18 23:23:12
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Podobno nawet nowoczesne motocykle z katalizatorami są takimi bombami.

    mój nowoczesny motocykl ma takie czyste spaliny, ze nawet nie śmierdzą (na
    gorącym silniku). Na zimnym tylko śmierdzą. IMHO są bardzo czyste

  • 5. Data: 2013-04-19 07:09:18
    Temat: Re: Pogromcy mit?w - zasyfianie spalinami motocyklowymi
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-04-18 23:23, Arbiter pisze:
    > U?ytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > m?j nowoczesny motocykl ma takie czyste spaliny, ze nawet nie ?mierdz? (na
    > gor?cym silniku). Na zimnym tylko ?mierdz?. IMHO s? bardzo czyste

    Gratuluję. Dasz się sztachnąć?

    --
    MN

  • 6. Data: 2013-04-19 07:31:45
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 18 Apr 2013 13:42:38 +0200, Marcin N

    > Czy im się coś nie pomyliło? Skąd taki rozrzut emisji?

    W większości przypadków wynika to z braku EGR/kata w motocyklach.
    Widocznie uznano, że motocykli jest stosunkowo mało i nie warto
    im zaostrzać norm -- to się producenci nie spinają. :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 7. Data: 2013-04-19 08:31:28
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Arbiter" <n...@h...com> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > mój nowoczesny motocykl ma takie czyste spaliny, ze nawet nie śmierdzą (na
    > gorącym silniku). Na zimnym tylko śmierdzą. IMHO są bardzo czyste

    Jakie to szczęście, że takie tlenki węgla są bezzapachowe, nie :-)

  • 8. Data: 2013-04-19 08:36:49
    Od: AZ <a...@g...com>

    ["Followup-To:" header set to pl.rec.motocykle.]
    On 2013-04-19, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    > W większości przypadków wynika to z braku EGR/kata w motocyklach.
    > Widocznie uznano, że motocykli jest stosunkowo mało i nie warto
    > im zaostrzać norm -- to się producenci nie spinają. :P

    Katalizatory to od dawna sa, nie ma EGR, przynajmniej ja sie nie
    spotkalem i pewnie to robi taka roznice.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 9. Data: 2013-04-19 09:11:10
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    In pl.misc.samochody Arbiter <n...@h...com> wrote:

    > mój nowoczesny motocykl ma takie czyste spaliny, ze nawet nie śmierdzą (na
    > gorącym silniku). Na zimnym tylko śmierdzą. IMHO są bardzo czyste

    No, bo ten duszący aromat tlenku węgla jest tak intensywny...

    http://motogof.tumblr.com/

  • 10. Data: 2013-04-19 09:14:36
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2013-04-19 08:36, AZ pisze:
    > ["Followup-To:" header set to pl.rec.motocykle.]

    > Katalizatory to od dawna sa, nie ma EGR, przynajmniej ja sie nie
    > spotkalem i pewnie to robi taka roznice.

    Recyrkulacja spalin jest stosowana w motocyklach od dawna a w modelach
    na Kalifornie wrecz obowiazkowo. Rownie czesto stosowane jest
    doprowadzenie powietrza za zawory wydechowe.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X