  • 31. Data: 2011-09-24 21:25:52
    Temat: Re: Który silnik będzie w lepszej kondycji?
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    > A gdzie jest napisane, że to inna żarówka?

    A gdzie, że taka sama?
    wymyślasz dodatkowe ograniczenia i zaraz bzdura! bzdura!
    :->

  • 32. Data: 2011-09-25 10:16:40
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2011-09-24 21:25, PM wrote:

    > A gdzie, że taka sama?
    > wymyślasz dodatkowe ograniczenia i zaraz bzdura! bzdura!
    > :->

    Z kontekstu wątku (w której badamy dwa takie same dziesięcioletnie auta
    o takim samym przebiegu - 200 tys. km.) i wypowiedzi przedpiscy (Prędzej
    przepala się elektroda tej, która dostaje np. 110V zamiast 230V) z
    naciskiem na zamiast. Wlej sobie ON do samochodu _zamiast_ benzyny i
    pogadamy:P

    Ty wymyślasz dodatkowe założenia.

    Jak już się masz czepiać to podpowiadam, że rezystancja (i impedancja)
    też jest zależna od temperarury żarnika, więc jak dasz mniejsze napięcie
    to mniej się nagrzeje i w efekcie będzie większy prąd niż wynikałoby z
    prostej proporcji napięć. Ale i tak przedpisca racji nie miał.

    Shrek.

  • 33. Data: 2011-09-25 11:23:21
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-09-23, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

    > Ważnym parametrem będzie ilość obrotów silników, które oba mają za sobą.
    >
    > Jeśli "agresywny użytkownik" prawie ciągle trzyma swój pojazd między max
    > momentem i mocą - to jego silnik (moim zdaniem) jest bardziej zużyty od
    > tego, który "oszczędza". Zwyczajnie w 10 lat silnik wykona tyle suwów,
    > że umrze ze starości.

    A ja bym powiedzial ze ilosc wykonanych suwow to nie wszystko, wazne tu
    sa generowane obciazenia podczas jazdy ktore wplywaja na zuzycie
    elementow w silniku.

    Pominieto tez wazna rzecz - ilosc uruchomien. Jeden odpala zimny silnik
    10 razy na dzien a drugi 2 razy. Podobnie z ciezarowkami ktore stygna
    jak sie czas na tacho skonczy.

    --
    Artur

  • 34. Data: 2011-09-25 14:57:36
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    >Wlej sobie ON do samochodu _zamiast_ benzyny i
    > pogadamy:P

    słabo argumentujesz
    wleję sobie ON zamiast benzyny do samochodu z silnikiem diesla i co?

    > Ty wymyślasz dodatkowe założenia.

    nie wymyślam, po prostu interpretuje brak założeń na korzyść stawiającego
    tezę
    a czepiam się czepiających co nie precyzują co im nie konkretnie nie pasuje
    tylko walą na oślep: bzdura, debil, bałwan.

    > Jak już się masz czepiać to podpowiadam, że rezystancja (i impedancja)

    a która to cześć impedancji sie zmienia urojona czy rzeczywista i jak ta
    rzeczywista się nazywa?

    > też jest zależna od temperarury żarnika, więc jak dasz mniejsze napięcie
    > to mniej się nagrzeje i w efekcie będzie większy prąd niż wynikałoby z
    > prostej proporcji napięć.

    no patrz, kto by pomyślał ;-)

    >Ale i tak przedpisca racji nie miał.

    Nie miał przy założeniu, że chodziło o podłączenie żarówki o napięciu
    znamionowym 230V do napięcia 110V (a tu się początkowo nie określiłeś)
    Można by dywagować czy przy obniżonym napięciu w żarówkach halogenowych
    zachodzi cykl regeneracji, choć podobno ponieważ parowanie żarnika też jest
    mniejsze to cuzamen do kupy żywotność jednak rośnie..

  • 35. Data: 2011-09-25 16:37:40
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2011-09-25 14:57, PM wrote:

    > słabo argumentujesz
    > wleję sobie ON zamiast benzyny do samochodu z silnikiem diesla i co?

    _Zamiast_. Wlewasz benzynę do disla?

  • 36. Data: 2011-09-25 17:21:50
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    > _Zamiast_. Wlewasz benzynę do disla?

    ja konkretnie, LPG zamiast benzyny i działa!
    a ktoś inny jeździ na ON zamiast na benzynie (bo ma inny samochód)
    nie chwytasz, że nieprecyzyjnie się wyrażasz a wymagasz tego od innych?

  • 37. Data: 2011-09-25 17:29:35
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2011-09-25 17:21, PM wrote:

    > ja konkretnie, LPG zamiast benzyny i działa!
    > a ktoś inny jeździ na ON zamiast na benzynie (bo ma inny samochód)
    > nie chwytasz, że nieprecyzyjnie się wyrażasz a wymagasz tego od innych?

    Spoko - skoro nie rozumiesz co znaczy zamiast i co wynika z kontekstu
    wątku, to ja z tobą dyskutować nie zamierzam.

    Shre,

  • 38. Data: 2011-09-25 19:47:10
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 23-09-2011 o 23:05:12 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > jedzie przez miasto na trojce zeby miec lepszego kopa i przy wyprzedzaniu
    > dociska do odciecia, czy kapelusznik, ktory pojedzie w trasie 80 na 4-tym
    > biegu zamiast "200" na 5-tym.
    >
    > No dobra - 80 to moze juz na 5 jechac ..

    A co powiesz na na to, że mój automat w 2 litrowym dieslu wbija "6" przy
    67 km/h - to jest jakieś 1300 rpm.

    Pzdr
    TG

  • 39. Data: 2011-09-25 20:39:23
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2011-09-24 03:40, scobowski pisze:
    > W dniu 2011-09-23 21:12, Robson pisze:
    (ciach)

    > jeżdżący spokojnie, powiedzmy do 70km/h na Niestachowskiej (taa :D),

    No właśnie!
    Po Niestachowskiej to jeździ się tak:

    http://www.youtube.com/watch?v=nuQf9mf14hA

    ;)

  • 40. Data: 2011-09-25 21:35:41
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    > Spoko - skoro nie rozumiesz co znaczy zamiast i co wynika z kontekstu
    > wątku, to ja z tobą dyskutować nie zamierzam.

    to miłe.
    Od wyrokowania co kto rozumie lub nie, też się powstrzymaj, tak w promocji.