  • Data: 2023-08-27 16:30:58
    Temat: Re: Ktos to zrobil - podroz elektrykiem z UK do PL :D
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 27.08.2023 o 15:18, Lisciasty pisze:

    > Leaf to dinozaur, nieważne czy nowy czy stary, żółtki nic w nim nie
    > zmieniają istotnego. Mała bateria (raptem 40kWh), brak aktywnego
    > chłodzenia baterii (czyli ładowanie w trasie to mordęga), moc ładowania
    > to tragiczne 46kW w szczycie. W dodatku port chademo, czyli coś czego
    > trzeba szukać bo żaden inny producent już tego nie używa.

    Już pomijając, że on tam nie ma wcale CHAdeMO, a po CHAdeMO można
    ładować pod 60kW i więcej, to przecież on ma KIA Niro. Internety podają,
    że tam jest bateria 64kWh i możliwość ładowania DC mocą 74kW.
    Czy mało to czy dużo, to nie wiem, tylko co to za różnica, jak jest tyle
    pierdolenia z ładowarkami?

    > Gościu sobie wymyślił najgorszego elektryka w trasę i zdziwiony :]

    Jedzie tym co ma. Ma kupić inny/nowy/drugi żeby wybrać się w podróż
    "marzeń"? Możliwe, że gdyby Tesla dała mu do testów jeden ze swoich
    modeli, to wychwalałby tę podróż i elektryka w nieboskłony.

    > Co deptać? 113 km/h średnia tylko z jazdy bez uwzględniania postojów.
    > Wystarczy jechać 120-130 i na spokojnie się tyle wykręci. To żaden kosmos.

    Dla elektryków, które czasem widzę na autostradach i ekpresówkach, to
    jednak kosmos. I niestety nie wystarczy jechać spokojnie 120-130km/h,
    żeby uzyskać średnią 113km/h, a tym bardziej gdy trzeba, jak ten gość,
    nadrobić 20-30 kilometrów bo przydrożna ładowarka nie działa.

    Tylko to nadal nie jest film o lepszym czy gorszym elektryku, ale o
    choojowej infrastrukturze i podejściu do ładowania samochodów
    elektrycznych. Wyjazd w każdą dłuższą trasę, a tym bardziej przez kilka
    krajów, czy się to komuś podoba, czy nie, to nadal planowanie i
    logistyka. Co z tego, że nawet jak gdzieś ładowarki są, to naładować się
    z tych czy innych powodów nie można i żadna apka nie pomoże.