    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ktos to zrobil - podroz elektrykiem z UK do PL :D
    Date: Sun, 27 Aug 2023 20:01:43 +0200

    On Sun, 27 Aug 2023 15:18:30 +0200, Lisciasty wrote:

    > Co z tego że nie ma 15 letniego?
    > Leaf to dinozaur, nieważne czy nowy czy stary, żółtki nic w nim nie
    > zmieniają istotnego. Mała bateria (raptem 40kWh), brak aktywnego
    > chłodzenia baterii (czyli ładowanie w trasie to mordęga), moc ładowania
    > to tragiczne 46kW w szczycie. W dodatku port chademo, czyli coś czego
    > trzeba szukać bo żaden inny producent już tego nie używa.
    > Gościu sobie wymyślił najgorszego elektryka w trasę i zdziwiony :]

    Ale wbrew pierwszemu postowi film nie jest o Leafie, tylko o KIA niro,
    gdzie zasieg jest ponad 400km, a moc ładowania 75kW.
    I jest o trasie Boston-Iława, wraz z przejazdem eurotunelem.

    > Co deptać? 113 km/h średnia tylko z jazdy bez uwzględniania postojów.
    > Wystarczy jechać 120-130 i na spokojnie się tyle wykręci. To żaden kosmos.

    to jest jakies 1750km, wiec samej jazdy, jak nie bedzie niespodzianek,
    bedzie blizej 16h. Plus pociag, plus ze dwa tankowania, posilki,
    toalety ... sie troche uzbiera. Plus drzemka jakas, bo zaczyna sie
    robic niebezpiecznie.
    Teoretycznie w czasie tych postojów mozna by sie naladowac ... tylko
    czy sa tam ładowarki? W przyszłosci będą.

    Wiec teoretycznie elektrykiem jechalby niewiele dłuzej.
    Tylko jak widac - tu nie o samo ładowanie chodzi.
    A to ładowarka nie działa z twoją kartą bankową, albo z aplikacją,
    i trzeba jechac gdzies 30 km w bok, sciągać aplikacje, dzwonic po
    serwisach. A to kabelka nie da sie wyjąc, czy terminal do karty
    przegrzany - a czas leci.

    Teslą byłoby pewnie całkiem inaczej. Bo ma swoje ładowarki.
    Albo jakby miał kartę Kia ReCharge. Lub wiedział wczesniej o Shell
    Recharge.

    Zobaczymy film z powrotu :-)

    A gdzies juz widziałem wymóg, zeby ładowarka obsługiwała zwyczajnie
    karty bankowe, wiec pewnie będzie normalnie.

    J.