  • Data: 2018-03-22 22:40:45
    Temat: Re: Kupowanie auta suuper uywanego.
    Od: Poldek <p...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-03-22 o 21:34, Iglo pisze:
    > No jasne że jeżdżenie starym autem, oczywiście utrzymanym w jakiejś umownej
    kulturze technicznej jest bardziej ekologiczne sumarycznie niz wymiana puszki co
    chwilę. Produkcja, transport części statkami, dystrybucja. Te normy ekologiczne to
    bajki by biznes się kręcił.

    Dzięki normom ekologicznym nie jeżdżą już od dawna po ulicach samochody
    bez katalizatorów (oprócz tych, którym miłośnicy nowotworów je usunęli).
    Kto pamięta jak śmierdziało powietrze w miastach w latach 90-tych? Ja
    pamiętam. Dziś śmierdzi, ale sporo mniej.
    Dzięki stale zaostrzanym normom, jest szansa, że nasze wnuki będą żyły w
    świecie, z w miarę czystym powietrzem - gdy nareszcie silniki spalinowe
    przejdą do historii. Niestety nawarstwiającego się przez dziesięciolecia
    zatrucia środowiska nie da się już odwrócić. Spaliny z setek milionów
    samochodów jeżdżących dzień po dniu zanieczyszczają glebę, przenikają do
    wód gruntowych, żywności i naszych organizmów. I będą truły przez setki,
    jeśli nie tysiące lat. Przyszłe pokolenia będą myśleć o nas, jak o
    barbarzyńcach, którzy zdewastowali własne miejsce do życia. To, co się
    dzieje od XX wieku i teraz jest bez precedensu w historii ludzkości.
    Prawdopodobnie jednak ludzkość wykończy się na własną prośbę właśnie
    przy pomocy "zdobyczy cywilizacji" - chemii, plastiku, siedzącego trybu
    życia w atmosferze spalin.