  • Data: 2020-06-02 20:04:51
    Temat: Re: LEDki oświetleniowe...
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2020-06-02, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Piotr dobrze pisze - LED, tak jak i diody, wrazliwy na zmiany
    > napiecia.
    > Moze i tak bedzie, ze 10% zgasi LED calkiem - to tym bardziej
    > wyliczenie prawdziwe, tylko trzeba podstawic 5%.

    Zrobiłem parę zestawów do utwardzaniana żywić na pojedyńczych modułach
    LED 20-30W, 360-450nm i mogę potwierdzić, ze zmiana napięcia o 5% w
    zakresie prądowym w pobliżu mocy nominalnej modułu to na ogół
    katastrofa. To są wszystko zalezności typu ekspotencjalnego.

    https://i.stack.imgur.com/q53DQ.png

    Zwykle ustawiam napięcia indywidualnie, dla konkretnego modułu, tak aby
    się moc zgadzała.

    Np. pełna moc (podług prądu), może być przy 34.0V, a przy 32.5V to już
    będzir np. 1/10 mocy nominalnej.

    --
    Marcin