    From: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ladowanie akumulatora
    Date: Mon, 28 Oct 2013 07:26:41 +0100

    W dniu 2013-10-27 21:57, Yogi(n) pisze:
    > Użytkownik "Krzysztof 45" <"mekar[wytnijto]"@vp.pl> napisał w
    > wiadomości news:l4jt8q$7g5$1@news.vectranet.pl...

    > Bateria wymieniona ostatnio, więc raczej OK. Oba auta mierzone tym
    > samym, z parominutowym odstępem.

    > W obu wypadkach maksymalne, tj dmuchawy, audio i długie światła.
    > Różnica taka, że ja mam więcej sprzętu audio (tj dwudinowy headunit,
    > wzmacniacz i subwoofer, 6 głośników), a autko żony dodatkowe światła
    > drogowe (w sumie 4 - dwa na H7, dwa na H3).

    Ja bym się nie przejmował bo nie ma czym. Te 13,8V w autka żony jest tez
    wzorcowa. W instrukcjach akumulatorów napisane jest że przedział
    ładowania powinien być od 14,4 do 13,8V mierzone na klemach. A pomiar
    dokonywany pod obciążeniem to włączone światła mijania i dmuchawa na 50%.

    Czasami są straty po drodze gdy autko jest "wiekowe", to dodatkowe
    kable masowe bardzo pomagają łączące budę z silnikiem.

    > Akumulator ma 12,37 V po kilkudziesięciominutowej jeździe.

    To bardzo mało. Jeżeli akumulator jest sprawny i był poprawnie
    naładowany to w takim przypadku powinien wskazywać po jeździe w
    okolicach 13V lub więcej.

    Takie wartości jak 12,37V to się ma w zimę po nocy z rana, choć to też
    mało.
    Z doświadczenia moich akumulatorów, mam po nocy z rana w okolicach
    12,6V w zimę. W lato nigdy nie mierzyłem.

    --
    Krzysiek
    http://niewygodne.info.pl/index.htm