    Subject: Re: Ładowanie (?) baterii alkalicznej
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: mk <lp.pw@myzskm>
    Date: Thu, 22 Aug 2019 16:59:02 +0200

    W dniu 22.08.2019 o 12:56, Marek pisze:

    > Producent nigdy oficjalnie nie dopuszcza z wiadomych powodów.

    Po pierwsze:
    Co po prostu należy odczytywać ze zrozumieniem.
    NIE: "Ogniw alkalicznych (nie przeznaczonych do ładowania) nie da się
    naładować".
    ALE: "W przypadku ładowania nie gwarantujemy efektów, niezawodności, nie
    prowadzimy kontroli jakości w tym zakresie itp... jeśli ładujesz, to
    robisz to na swój rachunek i swoją odpowiedzialność".

    Po drugie:
    "Wiadomo powody" jednak nie są dla mnie takie tu całkiem oczywiste.
    Wszak producenci "ogniw jednorazowych" są równocześnie bardzo często
    producentami ogniw wielokrotnego użytku (ładowalnych). Rynek baterii
    alkalicznych nie jest zmonopolizowany, ale panuje tu dość ostra
    konkurencja -- nie widzę powodów dlaczego, któryś z producentów nie
    mógłby wprowadzić nowej jakości oferując możliwość ładowania. Po mojemu
    jednak, występują jakieś problemy techniczno-ekonomiczne wprowadzenia
    takiej możliwości na szeroki rynek konsumencki -- co nie oznacza, że
    "zwykłych" alkalików nie da się naładować (bo po prostu nie jest to prawda).

    pzdr
    mk