eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaŁadowanie z prądu zmiennego (przemiennego) na stały - jest taka możliwosć? › Re: Ładowanie z prądu zmiennego (przemiennego) na stały - jest taka możliwosć?
    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Ładowanie z prądu zmiennego (przemiennego) na stały - jest taka
    możliwosć?
    Date: Mon, 13 Nov 2017 14:20:34 +0000 (UTC)

    Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    > Może się mylę, ale patrząc na ten schemat wychodzi mi, że on ma szansę
    > załączyć tyrystor (a to rozumiem jest warunek niezbędny jakiejkolwiek
    > regulacji) dopiero po jakimś czasie - jak się elektrolit naładuje, a to
    > przez 4k7 chwilę potrwa. Z tego by wychodziło, że pierwsze impulsy
    > polecą chyba nieregulowane. Akumulatorowi nie powinno to zaszkodzić, ale
    > jak zamiast niego będzie elektronika to szlag ją może trafić.

    Pytanie czy tam jest identyczny schemat. Poza tym elektronika też ma swoje
    elektrolity... ale fakt że pewnie nie przez 4k7 :)

    > Myślałem, że jak jest akumulator to może ten elektrolit jest cały czas
    > naładowany i reguluje od razu, co by potwierdzało moją wcześniejszą
    > wypowiedź, że bez akumulatora regulator może "głupieć", ale tak chyba
    > nie jest bo akumulator musiałby być podłączony do mostka, a to raczej
    > nie ma sensu, bo przecież wiadomo, gdzie ma plusa.

    Akumulator jest podłączony do przewodu czerwonego. W tych układach, które
    widziałem, żółty i biały były zwarte ze sobą i podłączone do cewki. Czasem
    podłączona jest w tym miejscu też żarówka.

    Racja, źle spojrzałem.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]