  • 1. Data: 2017-04-10 10:20:28
    Temat: Ładowarka NOKIA z grubym bolcem - ile V?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Jakie napięcie podawały stare ładowarki do Nokii z grubym/cienkim bolcem?

  • 2. Data: 2017-04-10 11:29:32
    Temat: Re: Ładowarka NOKIA z grubym bolcem - ile V?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    >Jakie napięcie podawały stare ładowarki do Nokii z grubym/cienkim
    >bolcem?

    5V. Ale tak zgrubnie.

    W kazdym badz razie jak nokie C6 podlacze do ladowarki samsunga USB,
    to sie cos buntuje.
    Samsung daje 5V, ale pod obciazeniem podnosi do 5.25 i to juz Nokii za
    duzo.

    Z dluzszym kabelkiem nie ma problemow.

    J.

  • 3. Data: 2017-04-10 13:40:53
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-04-10 o 10:20, r...@k...pl pisze:
    > Jakie napięcie podawały stare ładowarki do Nokii z grubym/cienkim bolcem?

    Oryginalne ładowarki NOKII:
    - ACP-12E, z grubym bolcem: 5,7V/800mA
    - AC-8E, cienkim bolcem: 5,0V/890mA

  • 4. Data: 2017-04-10 14:30:17
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 10 Apr 2017 13:40:53 +0200, w
    <58eb6f4c$0$5157$65785112@news.neostrada.pl>, nadir <n...@h...org>
    napisał(-a):

    > Oryginalne ładowarki NOKII:
    > - ACP-12E, z grubym bolcem: 5,7V/800mA
    > - AC-8E, cienkim bolcem: 5,0V/890mA

    Dzięki.
    Rozumiem, że tych "bolcowych" były tylko 2 typy?

  • 5. Data: 2017-04-10 16:10:02
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-04-10 o 14:30, r...@k...pl pisze:

    > Rozumiem, że tych "bolcowych" były tylko 2 typy?

    Ja mam akurat dwa, ile było, to nie mam pojęcia.

  • 6. Data: 2017-04-10 16:32:19
    Od: ALEX MR <k...@s...us>

    W dniu 10.04.2017 o 14:30, r...@k...pl pisze:

> [...]

    Tak z ciekawości, po co pytasz? Dowolny telefon Nokii możesz zapiąć do
    dowolnej ładowarki i ZAWSZE zadziała :-)

    > Dzięki.
    > Rozumiem, że tych "bolcowych" były tylko 2 typy?

    Dwa, ale mechanicznie. Sensu stricte to nadal ta sama ładowarka :-)

    --
    ALEX MR
    "Pod Cusimą Cesarska Marynarka Japońska zatopiła nie tylko flotę

  • 7. Data: 2017-04-11 10:29:39
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 10 Apr 2017 16:32:19 +0200, w <58eb9774$0$659$65785112@news.neostrada.pl>,
    ALEX MR <k...@s...us> napisał(-a):

    > Tak z ciekawości, po co pytasz? Dowolny telefon Nokii możesz zapiąć do
    > dowolnej ładowarki i ZAWSZE zadziała :-)

    Chcę przerobić sobie ładowarkę samochodową Nokii (tzn. zmienić kabel) na
    dedykowaną do navi. Takie najłatwiej zdobyć, a powinny być lepsze od jakichś
    wesołych chińczyków.

    > Dwa, ale mechanicznie. Sensu stricte to nadal ta sama ładowarka :-)

    Skoro jeden daje 5,7V, a drugi 5,0V, to chyba nie całkiem?

  • 8. Data: 2017-04-11 21:29:54
    Od: Witold Rodzeń [vmobile.com.pl] <w...@i...pl>

    > Dzięki.
    > Rozumiem, że tych "bolcowych" były tylko 2 typy?

    Z "grubym" bolcem wyprodukowana przez Nokię jest jeszcze ACP-7E, ale to
    ładowarka transformatorowa, a nie impulsowa i "potrafi" tylko naładować
    baterie Ni-Mh.
    Do Li-ion potrzebna jest impulsowa. A impulsowa ma większą wydajność
    prądową, a ta z kolei jest potrzebna aby telefon "potrafił" utrzymać
    odpowiedni profil ładowania.

    Autentycznie oryginalne ładowarki mam jeszcze w ofercie swojego sklepu
    vmobile.pl

    pozdrawiam
    WR

  • 9. Data: 2017-04-12 10:34:05
    Od: ALEX MR <k...@s...us>

    W dniu 11.04.2017 o 10:29, r...@k...pl pisze:

    > Chcę przerobić sobie ładowarkę samochodową Nokii (tzn. zmienić kabel) na
    > dedykowaną do navi. Takie najłatwiej zdobyć, a powinny być lepsze od jakichś
    > wesołych chińczyków.

    Są lepsze, bez dwóch zdań. Ale też made in china ;-)

    > Skoro jeden daje 5,7V, a drugi 5,0V, to chyba nie całkiem?

    Nie znam się na technikaliach. Wiem jedno: dowolną ładowarkę Nokii można
    było bez zastanawiania się wpiąć w dowolny telefon/smartfon Nokii.
    Różnica ewentualnie w bolcach, ale to załatwiało się przejściówką :-)
    Legendarną 6210 ładowałem 6 ładowarkami i przeżyła :-) Domowymi po 800mA
    i samochodowymi po 2,4A. No ale Nokia to Jakość, nie to co dzisiejszy chłam.
    W jednym muszę zgodzić się z Pszemolem: iPhone faktycznie jest
    niezniszczalny, tak jak kiedyś Nokia :-)

  • 10. Data: 2017-04-12 11:08:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ALEX MR" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    >Legendarną 6210 ładowałem 6 ładowarkami i przeżyła :-) Domowymi po
    >800mA i samochodowymi po 2,4A. No ale Nokia to Jakość, nie to co

    Jak wiekszosc telefonow, standard "okolo 5V" okazal sie uniwersalny.

    Ale jak pisalem - nokia z jedna z ladowarek samsunga ma klopot.
    I nie wiem czy jej napiecie szkodzi (5.25V ... nie powinna), czy
    mierzy spadek napiecia, a tu go nie ma, czy ogranicznik pradu jest w
    ladowarce ... i znow go nie ma.

    J/