  • 81. Data: 2012-05-30 14:06:57
    Temat: Re: Laptop dla dziecka
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-05-30 11:47, Chris pisze:
    > To zupełnie co innego, park linowy jest z trasą dla dzieci jest zrobiony tak
    > że dziscko samo się bawi i idzie do przodu bo cała trasa jest w siatce a
    > przeszkody w środku.
    No to "pająk" lepszy, bo dziecko uczy się, że musi uważać, żeby się nie
    zabić ;-)

    Maciek

  • 82. Data: 2012-05-30 14:12:11
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-05-30 12:08, m pisze:
    > Jak masz laptopa - możesz siąść przy stole, na wygodnym krześle, w
    > miejscu które normalnie służy do czegoś innego (np. jedzenia).
    Odpowiem zbiorczo, bo nie chce mi się już pisać. Laptop (bez urządzeń
    zewnętrznych) _nigdy_ nie umożliwi ergonomicznej i względnie bezpiecznej
    dla kręgosłupa pracy. No choćbyś pękł, to nie ustawisz rąk, pleców i
    głowy w odpowiedniej pozycji, bo konstrukcja tego sprzętu na to nie
    pozwala. Przy stacjonarnym to jest tylko kwestia chęci/możliwości. Kropka.

    Maciek

  • 83. Data: 2012-05-30 14:16:58
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 30.05.2012 12:21, JDX pisze:
    > On 2012-05-30 11:01, m wrote:
    > [.....]
    > To iPad jest jeszcze do tego (tzn. poczty i www) jeszcze lepszy. I ma
    > nad laptopem jeszcze jedną zaletę - wygodniej się z nim siedzi na
    > kibelku. :-) Tzn. tak mi się wydaje ponieważ nigdy nie próbowałem
    > siedzieć z laptopem na kibelku. :-) Z iPadem i PDA tak. PDA jest trochę
    > za mały. :-D

    Wszystko pięknie ładnie, tylko jakby jej przyszło napisać maila na 3
    strony na ipadzie czy czymś takim, to by po pierwszym akapicie wzięła go
    i za okno wywaliła.

    "poczta i www" to niekoniecznie oznacza "kliknę se raz na minutę
    gdzieś". To także oznacza "przez godzinę prowadzę korespondencję tak
    szybką że się klawiatura grzeje".

    > Ale po co tak kombinować i bawić się w podłączanie/odłączanie skoro
    > można sobie do blaszaka dodatkowo kupić laptopa?

    Jak już pisałem w którymś podwątku - I've been there. Nie sprawdziło się.

    > I masz wtedy dwa
    > kompletne i samodzielne komputery chociaż jeden z nich jest bardziej
    > toporny w użyciu. :-D I wtedy działasz na blaszaku, a jak żona nagle
    > zapragnie sprawdzić pocztę to sobie weźmie laptopa.

    Mojego laptopa?! :). W sensie że programista powinien dzielić komputer z
    żoną? Bardzo kiepski pomysł.

    p. m.

  • 84. Data: 2012-05-30 14:36:29
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-05-30 14:16, m wrote:
    [.....]
    > "poczta i www" to niekoniecznie oznacza "kliknę se raz na minutę
    > gdzieś". To także oznacza "przez godzinę prowadzę korespondencję tak
    > szybką że się klawiatura grzeje".
    No wiesz, wcześniej pisałeś, że do laptopa można podpiąć zewnętrzna
    klawiaturę aby uczynić z niego sprzęt zdatny do użycia. Do iPada też
    można. :-D A jednak na kibelku iPad jest chyba wygodniejszy od laptopa. :-D

    > Mojego laptopa?! :). W sensie że programista powinien dzielić komputer z
    > żoną? Bardzo kiepski pomysł.
    No i ja mojego blaszka nie dzielę z nikim, zawsze jest zabezpieczony
    hasłem, itp, itd. Za to mojego laptopa, którego sam używam niezbyt
    często, udostępniam gościom którzy czasami wpadają do mnie na weekend
    aby sobie mogli pocztę sprawdzić, kupić bilet, wydrukować kartę
    pokładową, itp.

  • 85. Data: 2012-05-30 14:41:59
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-05-30 14:16, m wrote:
    [.....]
    > Mojego laptopa?! :). W sensie że programista powinien dzielić komputer z
    > żoną? Bardzo kiepski pomysł.
    BTW. A kiepskim pomysłem to jest praca jako programista na śmiesznych
    rozmiarów laptopowym wyświetlaczu. Tak, wiem, można podpiąć zewnętrzny
    monitor. :-D

  • 86. Data: 2012-05-30 15:53:41
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 30.05.2012 14:12, Maciek pisze:
> [...]
    > głowy w odpowiedniej pozycji, bo konstrukcja tego sprzętu na to nie
    > pozwala. Przy stacjonarnym to jest tylko kwestia chęci/możliwości. Kropka.

    Przy odpowiednio kiepskich możliwościach, stacjonarny może być jeszcze
    gorzej ustawiony niż może być ustawiony laptop np. na stole.

    p. m.

  • 87. Data: 2012-05-30 16:23:07
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    > Wszyscy jestescie bardzo madrzy, ale zaloze sie, ze wiekszosc nie ma
    > dzieci. Dla 9-letniego smarka komputer jest po czesci zabawka i musi byc,
    > uwaga, trudne slowo, FAJNY :) Tak to juz z dzieciakami jest.
    >
    > Zreszta z doroslymi nie inaczej, tylko sie nie przyznaja - czytacie grupe,
    > to widzicie, ze czesto wywala sie dobrego blaszaka tylko po to, zeby kupic
    > szybszego, badziej bajeranckiego, zracego 2x wiecej pradu, z kompletnie
    > zbednym nadmiarem mocy. Za to ze szpanerskim chlodzeniem na cieklym azocie
    > :P

    Ale pieprzysz...ech.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 88. Data: 2012-05-30 16:23:46
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 30 May 2012 12:09:48 +0200, m napisał(a):

    > Strasznie wkurzający się jesteś.

    Tak, pozatechniczny aspekt tej dyskusji mnie wkurzyl.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 89. Data: 2012-05-30 16:31:13
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 30.05.2012 14:36, JDX pisze:
> [...]
    > No wiesz, wcześniej pisałeś, że do laptopa można podpiąć zewnętrzna
    > klawiaturę aby uczynić z niego sprzęt zdatny do użycia. Do iPada też

    No niby można. Tylko - trzebaby kupić jeszcze jakąś podstawkę żeby ekran
    chciał stać i ogólnie robi się zbiorowisko rzeczy wszelkich.

> [...]
    > często, udostępniam gościom którzy czasami wpadają do mnie na weekend
    > aby sobie mogli pocztę sprawdzić, kupić bilet, wydrukować kartę

    Też można. Jednak uważam model laptop + laptop-klawiatura-monitor-myszka
    za znacznie praktyczniejszy niż blaszak+laptop.

    p. m.

  • 90. Data: 2012-05-30 16:36:36
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 30 May 2012 16:23:07 +0200, R.e.m.e.K napisał(a):

    > Ale pieprzysz...ech.

    Nie, ty pieprzysz.

    --
    Maciek