  • 11. Data: 2020-01-03 22:41:13
    Temat: Re: Li-Ion, ograniczony prąd, ale napięcie nie
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 03.01.2020 o 21:21, Queequeg pisze:

    > Pomiarem rezystancji między pinami baterii a pinami na ładowarce. Jest
    > zwarcie. Poza tym na gnieździe ładowania, gdy ładowarka jest wyłączona,
    > jest napięcie baterii.

    Nie widzisz posta Andrzeja W. z 2.01.2020?
    Tam jest taki link
    https://www.banggood.com/1S-3_7V-18650-Lithium-Batte
    ry-Protection-Board-2_5A-Li-ion-BMS-with-Overcharge-
    and-Over-Discharge-Protection-p-1529056.html
    który pokazuje układ zbudowany bezpośrednio w ogniwo.

    --
    Czarek

  • 12. Data: 2020-01-04 09:51:13
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    W dniu Fri, 03 Jan 2020 21:50:21 +0100, użytkownik J.F. napisał:

    > No normalnie - mierzysz opor miedzy stykiem gniazdka a stykiem do
    > baterii, wychodzi 0 ohm - czyli w srodku jest drucik.
    > To samo na drugiej parze, i juz wiesz, ze gniazdko bezposrednio
    > polaczone z bateria.
    Acha.

    > jesli jednak jest to dokladnie napiecie baterii, to sugeruje, ze w
    > srodku sa dwa druciki, a nie jakis cwany uklad zabezpieczajacy.
    > Wiec wracamy do tego, ze caly uklad ladowania miesci sie w tej
    > dodatkowej ladowarce ... a kolega zajrzal co tam jest.
    No to zapewne zabezpieczenie jest wbudowane w ogniwa. Wykonaj eksperyment.
    Mierz prąd i napięcie na ogniwach podczas ładowania z tej samochodowej
    ładowarki z opornikiem. Jak odetnie prąd po osiągnięciu stosownego
    napięcia to już wiesz. Jak wybuchnie, też wiesz :)

    --
    Jacek

  • 13. Data: 2020-01-04 15:38:24
    Od: Konopny <o...@g...com>

    W dniu piątek, 3 stycznia 2020 21:22:00 UTC+1 użytkownik Queequeg napisał:

    > Pomiarem rezystancji między pinami baterii a pinami na ładowarce. Jest
    > zwarcie. Poza tym na gnieździe ładowania, gdy ładowarka jest wyłączona,
    > jest napięcie baterii.

    Być może jest jak piszesz, a być może jest jak piszą grupowicze.
    Na 100% dowiesz się czy jest jakieś zabezpieczenie jak naładujesz ogniwo
    ponad 4,2V, albo je wydoisz poniżej 3V. Zdaje się takie są progi
    przy których kontroler odcina ogniwo od odbiornika/ładowarki
    przy nadmiernym rozładowaniu/przeładowaniu.

    Skoro bateria za 14 złotych do tel. komórkowego ma kontroler,
    może i latarka za 40zł również go ma.

  • 14. Data: 2020-01-04 16:08:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 4 Jan 2020 06:38:24 -0800 (PST), Konopny napisał(a):
    > W dniu piątek, 3 stycznia 2020 21:22:00 UTC+1 użytkownik Queequeg napisał:
    [...]
    > Być może jest jak piszesz, a być może jest jak piszą grupowicze.
    > Na 100% dowiesz się czy jest jakieś zabezpieczenie jak naładujesz ogniwo
    > ponad 4,2V,

    Te zabezpieczenia miewaja troche wiecej, np 4.4V

> [...]
    > przy nadmiernym rozładowaniu/przeładowaniu.
    >
    > Skoro bateria za 14 złotych do tel. komórkowego ma kontroler,

    latarka nie ma, bo kolega zmierzyl.
    Ogniwo w tej latarce w byc moze ma.

    18650 robia z zabezpieczeniem i bez ... co bedzie, jak ktos wsadzi
    inne, albo ktos sie pomyli ?

    J.

  • 15. Data: 2020-01-04 16:24:51
    Od: Konopny <o...@g...com>

    W dniu sobota, 4 stycznia 2020 16:08:56 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > [...]
    >
    > Te zabezpieczenia miewaja troche wiecej, np 4.4V

    Ostatnio naprawiałem jaki gadżet, kupiłem jaki badziewny układ z all
    2 x IC, jeden kontroler + mosfety, przy okazji popatrzyłem w ich noty
    i tam jest raczej wąskie okienko.
    4,4V skąd żeś to wytrzasnął? Coś ściemniasz.

    Układ DW01-P
    4.250?0.050

    Pewnie są do tego jakieś normy.

  • 16. Data: 2020-01-05 00:55:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 4 Jan 2020 07:24:51 -0800 (PST), Konopny napisał(a):

> [...]
    > i tam jest raczej wąskie okienko.
    > 4,4V skąd żeś to wytrzasnął? Coś ściemniasz.

    Z praktyki.
    Skoro ladowarka powinna do 4.2V ladowac, to zabezpieczenie nie powinno
    przeszkadzac.

    > Układ DW01-P
    > 4.250?0.050
    > Pewnie są do tego jakieś normy.

    Widac moda sie zmienila ... albo to do takich latarek :-)

    J.

  • 17. Data: 2020-01-05 08:31:52
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    > Tego nie rozumiem. Wysil się nieco i podkręć jasność.

    J.F. już wyjaśnił.

    > Na gnieździe ładowania które jest na pojemniku z ogniwami, w sytuacji gdy
    > wtyczka ładowarki nie jest wetknięta ma prawo być napięcie baterii.

    Wtyczka była wetknięta, mierzyłem na PCB "ładowarki".

  • 18. Data: 2020-01-05 21:40:39
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 02.01.2020 o 05:17, Queequeg pisze:
    > Kupiłem sobie latarkę. O taką.
    >
    > http://allegro.pl/item7463739257.html
    >
    > Latarka fajna, na dwa ogniwa 18650. Są w zestawie jakieś Li-Ion UltroFite
    Wyrzuć te "ogniwa" czym prędzej. Ja miałem też takie, na szczęście tylko
    jedno. Podczas ładowała spuchło i rozsadziło (połamało) ładowarkę. Może
    dlatego, że styki przestały sie kontaktować z ogniwem, to nie wybuchło.
    Jacek

  • 19. Data: 2020-01-06 06:18:27
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Jacek <k...@a...com> wrote:

    > Wyrzuć te "ogniwa" czym prędzej. Ja miałem też takie, na szczęście tylko
    > jedno. Podczas ładowała spuchło i rozsadziło (połamało) ładowarkę. Może
    > dlatego, że styki przestały sie kontaktować z ogniwem, to nie wybuchło.

    Czyli dobrze podejrzewałem, że ładuję je tylko pod kontrolą i w blaszanym
    pojemniku ;)

    Planuję właśnie kupić jakieś normalne ogniwa, pewnie wybór padnie na
    NCR18650GA (Sanyo).

  • 20. Data: 2020-01-06 17:12:12
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 06.01.2020 o 06:18, Queequeg pisze:
    > Planuję właśnie kupić jakieś normalne ogniwa, pewnie wybór padnie na
    > NCR18650GA (Sanyo).
    Ja miałem wcześniej 4 lata ogniwa LG i sprawowały się do końca bardzo
    dobrze. Oddałem je koledze a sobie kupiłem Samsungi INR18650-35E.
    Wygląda na to, że faktycznie mają spora pojemność.
    Te Sony za niecałe 25 zł też dobrze się zapowiadają.
    Jacek