  • Data: 2018-07-28 12:44:16
    Temat: Re: List do programistamag.pl
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie zrozumiałeś.
    >
    > Po prostu może ci się nie opłacać kupowanie co roku licencji na
    > Mathematicę TYLKO PO TO ABY AKTUALIZOWAĆ DOKUMENTACJĘ DO JAKEGOŚ
    > PROGRAMU.

    A po co miałbym co roku kupować licencję? Ta licencja przez rok daje tylko support,
    sam program działa dalej.
    W szczególności, *darmowa* Mathematica, którą od paru lat mam na RaspberryPi, cały
    czas ma się dobrze i wcale nie chce przestać działać.

    > Licencja komercyjna to parę tysięcy funtów, pomnóż to
    > przez liczbę użytkowników (pracowników którzy będą zajmować się
    > dokumentacją). Przez 30 lat trochę będzie to ciebie
    > kosztować.

    No więc nie, patrz wyżej.

    A ponieważ pisanie dokumentacji to tylko epsilonowa część potencjalnych zastosowań
    takiego pakietu, to koszt licencji rozkłada się i amortyzuje inaczej.

    > Choć równie pięknie będzie to w HTML+CSS+Mathjax. Albo w Lateksie.

    Być może. Ale wolę minimalizować liczbę używanych narzędzi.

    > Mathematica jest do zupełnie czegoś innego

    Otóż główną cechą tego pakietu jest to, że nie da się odgórnie zdefiniować ani tym
    bardziej ograniczyć jego zakresu zastosowań.

    > Jednak jako edytor tekstu jest zwyczajnie zbyt nieporęczna. To jak
    > proba orki limuzyną - da się - ale po co?!

    Otóż moje własne doświadczenie mówi mi coś dokładnie odwrotnego. Jak na razie i *w
    zakresie, który jest mi potrzebny*, jest to najbardziej efektywne narzędzie, któro do
    tej pory znalazłem. Oczywiście, do edycji plików ASCII (w szczególności kodu) używam
    tradycyjnego edytora, ale temat dokumentacji z satysfakcją przeniosłem do plików
    *.nb.